Shadowrun (3e)

Vložil(a) Lethrendis dne 14.07.2020, 09:55
4
Průměr: 4 (2 hlasy)
1998
Mix high fantasy s kyberpunkem v blízké dystopické budoucnosti.

Vítejte v ponuré dystopické budoucnosti roku 2060, ve které se snoubí vyspělá technologie s magií, ve světě dominovaném megakorporacemi, kde je možné cokoliv a přesto valná většina nemůže nic. Shadowrunneři jsou nájemní agenti pohybující se stíny na pomezí vysoké politiky, korporační špionáže, zločinu, podsvětí a všeho možného.

Třetí vydání Shadowrunu, už dvacet let staré, a přesto některými považované za nejlepší edici vůbec. Třetí edice odstranila některé velké bugy druhé edice (která vyšla i v češtině). Je to také poslední vydání, které stihla FASA předtím, než zkrachovala.

Český překlad třetí edice byl napsán pouze fanouškovský a není zcela kompletní.

Rodina RPG her
Svět
Designér
Vydavatel

4

Dobře, nechci tu začínat brutální edition war, kterých je Shadowrunová komunita tradičně plná, ale za mě je tohle nejlepší inkarnace Shadowrunu. Setting roku 64 je nejdál od Probuzení, jak to jde, aby 6. svět zůstával stále cizí a pravidla jsou - v podstatě rozsáhle erratovaná a velmi dobře odladěná 2. edice se vší její osobitostí. Pozdější edice sice vždy přinesly něco dalšího zajímavého, ale už byly na můj vkus příliš... bez charakteru. 4. byla špatně okopírovaná pravidla nWoDu, 5. edice je těžce překombinovaná a 6. se zasekla někde na půlce cesty od 5. k dobrým pravidlům, protože si netroufla udělat větší zabijačku svatých krav.

Takže - ano, je to poněkud zastaralý systém, který už nezáří novotou, ale přesto je funkční, o nic těžkopádnější, než pozdější edice a nabízí všechno, co chcete - těžké gunporno, kyberwarový a adeptsky magický minmaxing, kouzla, nákupní orgie... 

Pokud Shadowrun, tak za mě 3. edici. (Jakože ok, 6. taky vypadá hratelně, ale... ale 3.)