Vysoko nad větrem bičovanými vřesovišti a potemnělými lesy se osada Hirot nachází v obležení. Každou noc, sotva že slunce poklesne za západní hory a svíčky začnou dohořívat, vykročí do ulic démonická stvůra kosící vše živé. Pán ani chuďas, stařena ani dítě, nikdo před ní není v bezpečí. K přemožení nesmrtelného vlka nepostačí jen čepele, a dokonce ani kouzla. Aby postavy dokázaly démona zabít, musí se pohroužit do záhad zdejších krajů a jejich divošských králů. Teprve potom, vyzbrojeni artefakty ukovanými v dávné minulosti, se můžou ti nejlstivější a nejodvážnější dobrodruzi postavit hirotskému vlkovi.
#66.5: Doom of the Savage Kings (česky vyšlo jako DCCcz 02: Zkáza divošských králů) je volné dobrodružství pro postavy na 1. úrovni v Dungeon Crawl Classics (DCC), odehrávající se ve vesnici terorizované démonickým vlkem. Obsahuje mapu okolní krajiny s pár lokacemi včetně menší jeskyně a především vesnici Hirot, ve které se pohybuje řada postav s protichůdnými cíli. Hráči se snadno zapletou do místních sporů a záchrana vesnice nakonec možná nebude tak úplně hrdinská.
Dobrodružství později vyšlo jako součást sborníku Tome of Adventure Volume 1 (2022).
Překlad
Přeložený název | Přeloženo Seřadit vzestupně | Překladatel | Vydavatel | Jazyk překladu | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Zkáza divošských králů | 2019 | Jiří „Markus“ Petrů | Mytago | ![]() |
Odkaz |
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Představení modulu: Doom of the Savage Kings |
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Tome of Adventure Volume 1 | 2022 | Dobrodružství | Sborník prvních sedmi dobrodružství vydaných pro DCC |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Je to fajn
Zkázu jsem odehrál v Zapovězených zemích. Takže bylo třeba za pochodu řešit konverzi na jiný systém,ale nebylo to nic strašného a tak můžu Zkázu pro ZZ s klidným srdcem doporučit.
A doporučit jde i proto, že jde o fajn modul. Je to bezvadný mix sociální hry v malé vesnici, menšího dungeonu a špetky běhání po bažině. Ale na 5 hvězd to není. Celkový dojem sráží pár věcí, které mi zpětně nedávají smysl a i hráči se zcela oprávněně ptali proč?
Tím zásadním problémem je nelogické chování Jarla, kterému teče do bot a přesto ignoruje a dokonce sabotuje snahu družiny vesnici pomocí. Proč by to proboha dělal?
Taky mi vadilo pár drobností, jako situace, kdy pravidla popisují, že má hráče nečekaně přepadnout dvojice ghúlu schovaných za stolem v místnosti široké asi 5 metrů. A hráči si jich podle textu prostě nevšimnou. No, ehm... Raději jsem si to krapet upravil. :)
Ale jsou to drobnosti, celkový dojem je dobrý. Tak na tři až čtyři hvězdy. Spíš čtyři.
CHCÍPNI UŽ!
Toto dobrodružství bylo velmi dobré, moje zbylé čtyři postavy z prvního dobrodružství Plavci po Bezhvězdném moři se přesouvají do Hirotu, divné vesnice, kterou terorizuje jakýsi démonický vlk...
Moje skupinka se samozřejmě pokoušela vlka zlikvidovat. Poprvé, když se mi to podařilo, jsem šla oslavovat - ne, vlka jsem evidentně nezabila, je zase živej. No dobře. Když jsme ho zabili znovu, říkala jsem si, že už by to mohlo skončit happy endem. Ne. Vlk byl zase živej. Jak??? To byly moje myšlenky během tohoto dobrodružství. Když už mi z toho začínalo hrabat a šla jsem zamordovat vlka potřetí - konečně! Vlk byl zlikvidován, obyvatelé Hirotu mi postavili sochu a já jsem byla spokojená. :)
Príliš oldschool
Tento modul má hromady výborných vlastností a je extrémne robustný. Atmosféra začne hustnúť, keď začnú umierať dôležité NPC, napriek tomu sa hra zdá sa dá dokončiť.
Hra obsahuje skoro stovku charakterov, ktoré máme pomenované alebo nejak popísané. Obchodníci, hostinský, Jarl a jeho šampióni, lovci hláv, ale tiež vieme povedať napríklad počet dedinčanov s pochodňami v úvodnej scéne. Toto všetko je dokonalé v kombinácií s faktom, že nik nie je v bezpečí
Prvým sklamaním je pre mňa dungeon, ktorý je lineárny a celý stojí na Gotcha! momentoch. Dúfal by som, že bude obsahovať nejaké zaujímavé miestnosti, alebo vetvenie, tu však zmysluplné dilemy nahradzujú smrtiace pasce.
Druhým sklamaním je divočina ktorou postavy cestujú v treťom akte. Celá mapa obsahuje celkovo štyri lokácie a dve geografické landmarky. Nie je to trochu málo?
Celkovo je však tento modul prekvapivo dobre uchopiteľný a je zábavný pre hráčov aj pre GM.
Výborná atmosféra s pár otazníky
Odehráno v Zapovězených zemích, přičemž místo do hadí hrobky se pro Legendární kopí muselo jít do Volokarnových katakomb (OSE modul).
Mé hodnocení se tudíž vztahuje pouze na městskou část a celkovou atmosféru.
Klady:
Výhrady:
Hodnocení:
Po přečtení jasné 4 hvězdy, během hraní to sklouzávalo skoro až ke 3, ale finále mě bavilo moc a vystřelilo hodnocení lehce nad 4.
Skoro na plné hodnocení
Jeden z tech DCC modulů. kterému do plného hodnocení chybí fakt málo, za mě asi komplexnější dungeon, takže to berte subjektivně. Atmosférou je to určitě výborné "vesnické" dobrodružství, které má fakt atmosféru a nepůsobí genericky ani nudně realsiticky.
Nádherná klasika
K tomuto nenápadnému, ale skvělému dungeonu jsem se dostal přes Markusovu recenzi, se kterou téměř bez výhrad souhlasím a vše podstatné se dočtete tam.
Pár postřehů z pohledu PJ:
- role náčelníka je celkem těžká, měl jsem problém postavám argumentovat, proč se chová, jak se chová ("Náčelníku, proč si tohle všechno dopustil?! Seš tak neschopnej?" - "Protožeee..."
- převod do DrD II byl celkem bez problémů, snad jen vymyšlení padajícího stropu- nechtěl jsem past ve formě "nic/smrt", takže to bylo několik pastí za sebou, finální bylo pohřbení místnosti
- většina nehodících se soubojů se dá bez problémů vypustit, na příběhu to moc nezmění a hratelnost zůstává vyníkající
Z pohledu hráče: Hodně zajímavé bylo zasazení dungeonu do Snového světa (v Drd II), kde působí věrohodně trošku podivné chování CP a ohraničenost území
Perfektní ukázka vesnického dobrodružství
Zkáza divošských králů je perfektní ukázka toho, jak může vypadat sociálnější dobrodružství soustředěné kolem vesnice. Na pouhých 12 stránkách předkládá vesnici se spoustou postav, které mají jasné protichůdné cíle, jedním menším dungeonem nedaleko a jedním problémem (démonickým vlkem) k řešení. Možností toho, jak se může děj vyvíjet: nekonečno. Z každého odstavce odkapává atmosféra izolované severské osady a hlavně inspirace k tomu, co hrát a jak to dál rozvíjet. Vřele doporučuju minimálně k přečtení, ať vidíte, jak může vypadat parádní dobrodružství.
K dobrodružství nemám regulérní recenzi, ale v tomhle článku jsem popsal jeho obsah a v tady v doprovodném textu k překladu vysvětluju, proč je podle mě dobré.
EDIT: Aktualizace 2024. Ach, Zkázo! Byla jsi jedním z prvních dobrodružství, jaké jsem kdy vedl (dvakrát!), i první, jaké jsem přeložil. Prožili jsme spolu spoustu krásných chvil. S odstupem je nutné přiznat, že jsi stále velmi zábavná a pěkně udělaná, ale na pozici „excelentní“ tě překonávají další. Jinými slovy... Zkáza je fajn. Otevřená, ale taky celkem přímočará. Mezitím jsem našel zalíbení v komplexnějších scénářích.