How To Write Adventure Modules That Don’t Suck

Vložil(a) KDolecek dne 16. 07. 2021, 12:41
2
Průměr: 2 (1 hlas)
2016
Sbírka článků 25 autorů dobrodružství a modulů o tom jak tento druh obsahu tvořit

Shrnutí patnáctileté historie vydávání modulů v nakladatelství Goodman Games v podobě článků od pětadvaceti autorů. Každý článek nabízí autorovu perspektivu k tvorbě dobrodružství, která jsou kvalitní s cílem pomoci čtenáři tvořit vlastní obsah.

Kategorie produktu
Vydavatel

2

Disclaimer: knihu jsem nedočetl, ale hodnotím, aby měl Markus radost :p

První věc: tahle knížka v podstatě vůbec není o modulech, ale spíš obecně o GMování, takže pokud čekáte, že to zlepší vaše autorské schopnosti, tak ne.

How to... je sbírka náhodných esejí posbíraných od lidí, kterám z neznámého důvodu někdo za jejich tvorbu platí. Rady, které eseje dávají jsou sice obecně platné a je dobré je při tvorbě a GMování zohlednit, ale většinou by vystačily na jeden odstavec. tady jsou rozmázlé klidně na pět stran.

To by ještě nebylo tak hrozné, jenže každou z těchhle rozvláčných esejí zakončuje ukázkový modul, který má názorně předvést myšlenku v praxi. A ty moduly sucks. Sucks hard. Jeden z těch modulů je dokonce tak špatný, že by se za něj styděla i jedna  nejmenovaná hra ve které hlídáte lítající ještěrtky.

Po eseji o důležitosti smysluplné volby a zahrnutí obsahu pro každý typ hráče je dobrodružství, kde na začátku přijdete do vesnice, kde se s vámi nikdo nebaví. Jen hostinský po zakoupení většího množství alkoholu řekne něco nevýznamného a poté opět mlčí jako zbytek vesnice.

Následuje cesta lesem, ve kterém nic není. Jen rozcestí. Pljdete vlevo, potkáte uhlíře, tenm vám konečně řekne a následně se napojíte na cestu vpravo. Pokud jdete prostředkem, tak potkáte vvlky a napojíte se na cestu vpravo. Pokud jdete vpravo, tak jdete vpravo, ale pokud jste předtím nešli středem, tak navíc potkáte vlky.

Následně v nudné ruině zabíjete nudného licha a vrátíte se do vesnice, ve které se s vámi stále nikdo nebaví!