Městské dobrodružství, které svou zápletku buduje kolem zavřené univerzity pro dobrodruhy.
Dobrodružství je stavěné jako úvod a představení prostředí pro budoucí kampaň - při úspěšném dokončení jsou na konci dobrodruzi přijati na univerzitu a v rámci svého studia se předpokládá, že budou vysílání do města či okolního kraje.
Dobrodružství samotné má předem danou hlavní kostru příběhu, ale absentují v něm přesné popisy jednotlivých dílčích kroků - ty mají hráči a PJ doplnit hraním. Krom samotného dobrodružství pak produkt obsahuje některé reálie či technikálie světa, ve kterém se bude odehrávat následující kampaň - univerzitní hodnosti, seznam městských hostinců, mapu kraje i města, knížecí rody, či legendy.
Dobrodružství získalo 2. místo v soutěži O spár Zlatého draka '95 a následně bylo publikováno v Dechu draka 1996/4
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Dech Draka 1996/4 | 1996 | Číslo časopisu Dech Draka ze srpna 1996 | ![]() |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Proč?
Plánky města nebyly obecně k zahození. S nakreslením města byl dycky trochu problém, protože to vyžadovalo trochu více práce než jeskyně. Navíc pod devadesátkovým paradigmatem dračakovského (pseudo)realismu, který spíše svazoval než vedl k opravdu dobrým jeskyním. Ale koho to tehdy zajímalo? No po pravdě asi dost lidí, protože přišly pak pokusy to dělat trochu jinak.
Jedno je i tenhle kampaňový minisetting, který obsahuje ve vemi zhuštěné podobě informace ke království/kusu kontinentu a pak hlavně deskripci k instituci. Dost přeinženýrovanou, dá-li se to tak říct.
A já si ve finále říkám Proč? K čemu to tam všechno bylo. Tohle dobrodružství jsem si jako PJ připravil, předtím z něho vyndal prakticky všechno, kromě hlaví linie dobrodružství, zasadil do svého homebrew světa. Hra na jedno odpoledne s tím, že když se podaří, tak by z toho mohlo být nějaké zázemí a základna pro družinu v našem nekonečném pointcrawlovém tažení.
Tady jsme udělali rekord. Dobrodružství skončilo prakticky hned (hrací čas cca 5 minut), postava která dostala úvodní zprávu jí uplně ignorovala, setting se využil minimálně a šlo se vstříc nějakému jinému dobrodružství, které bylo připravené ve fikčním světě o kus dál. Bagrovat jsem je do toho nijak nechtěl. A asi nakonec dobře. Zajimavý je, že jim to utkvělo v hlavě a po dvaceti letech mi řekli, hele co kdybychom se k tomu vrátili?
Btw. Autoři se tady rozhodli pojmenovat ůrovně postav, věc, která byla v původním B/X Dungeons & Dragons. A navíc tak strašně pitomými názvy a k tomu přidali ještě nějaké ukázky uniforem a týmových názvů a oním disclaimerem na konci textu neudělili licence na použítí :). Koukněte do toho. Třeba se zasmějete, nebo taky vůbec.