Undying Sands

Vložil(a) kin dne 09.06.2021, 13:48
4
Průměr: 4 (1 hlas)
2021
Mini hexcrawl v pouštním prostředí v unikátním formátu „hex-n-screen“

Vstoupit do Neumírajících písků je snadné. Vystoupit už ne.

Neumírající písky jsou na systému nezávislé prostředí pro RPG hry. Jde o divný svět v divném provedení, silně inspirovaný antikou (prastaré Kartágo, Egypt, Mezopotámie, Řecko a Řím) a posypaný sci-fi prvky jako vystřiženými z Mad Maxe a Jodorowského Duny. Umírající písky popisují ztracenou a umírající civilizaci, jejíž dny slávy jsou dávnou minulostí. Poušť je dnes spíš pustinou posetou rozpadajícími se ruinami, zastaralými chrámy, ztracenými technologiemi a nedotčenými přírodními divy mimo dosah většiny. Obsahují:

  • 30 vylamovacích modulárních hexů na kartonu
  • Vypravěčovu zástěnu, která obsahuje popis hexů, volitelná pravidla, náhodné tabulky, minidungeon a popis Velkého Města Písku.
  • Vytisklou mapu města i minidungeonu, které můžete předat svým hráčům
  • Látkový pytlík na hexy

Herní svět používá formát „hex-n-screen“. Na začátku hry hráči vloží všechny hexy do pytlíku a pak jeden náhodně vytáhnou a položí na stůl. Tam postavy vstupují do pouště Neumírajícího písku. Když družina hex opustí, vytáhne jiný a přiloží ho ke směru, kterým jde. Opustit poušť je možné, teprve až nebudou v pytlíku žádné hexy.

Kategorie produktu
Vydavatel

4

Undying Sands mají jednu velkou výhodu i jednu velkou slabinu a tou je v obou případech formát tohoto modulu, krásně nazván "hex-n-crawl".

Když si to pořídíte, přijde Vám vlastně jen Vypravěčská zástěna a pytlík plný hexů na tvrdém kartonu. To je prakticky vše. 

Na zástěně jsou nějaká pravidla jak hexy používat a vykládat. A zároveň tam je i popis jednotlivých hexů, jedné mini-kobky a jednoho města. Graficky je formát boží, prevedení taky a nápad jakbysmet.

Ale formátu se tu upravuje všechno. Takže texty jsou sice nápadité, ale velmi strohé. Formát se úplně nabízí na zajímavé oneshoty, ale ten nebude bez důkladné přípravy či Vypravěčových dobrých improvizačních schopností ani možný.
Imho by tomu vůbec neuškodila malá, třeba i jen deseti-stránková brožurka, kde by bylo víc materiálu pro hru. To je jinak důvod, proč tomu ubírám hvězdu z hodnocení.

Ale zase, co se jim musí uznat je, že na tak omezeném prostoru dokáží dodat docela dost nápadů. Vemte si například tabulku náhodných setkání, každý řádek vypadá nějak takhle:

"Nekro-velbloudo-manceři: (1) oživují nekro-velbloudy, (2) provádí temný rituál, (3) vsází na nekro-velbloudí závody."

No není to paráda? V jednom řádku máte hned tři různá setkání, každé něčím zajímavé a unikátní. 

Ještě bych tomu chtěl vyčíst pár věcí. Jsou to drobnosti, ale sráží pro mě trochu na provedení:

  • Kvalita vylamovacích hexů není nejlepší. Pozor až je budete vylamovat, lehko se Vám může stát že spoj nebude dobře prořízlý a strhnete potištěnou vrstvu z kartonu.
  • Prázdné hexy (kterých je 16 z 30ti) jsou všechny úplně stejné. Písek a duny. Nebylo by velkým problémem pro umělce je obzvláštnit nějakou drobností. Zbloudilým nekro-velbloudem, mrtvolou dobrodruha, i třeba jen palmou. Herně by to nic nepřidalo (i když kdo ví...), ale na pohled by to bylo mnohem hezčí, než po desáté vytáhnout stejně nudný hex.
  • Pravidla pro vykládání/výměny hexů hodně závisí na k10 tabulce "Nebezpečí Písků", kde hod 6-10 nějakým způsobem zamává s hexy na stole. Vzhledem k tomu, že nelze opustit poušť bez toho, aby byli všechny hexy na stole, přijde mi to dost velká pravděbodobnost na to, aby se nikdy nedosatli ven, protože budou neustále vracet hexy do pytlíku a tahat nové. Ale tohle může být jen můj hrou neopodstatněný pocit, třeba to doopravdy funguje a já jsem jen skeptický.

No, ale pokud chcete rpg produkt, který vám za 15 minut čtení dodá spoustu inspirace a unikátně vypadá, vřele jej doporučuji. A určitě ho někdy použiji (nebo se jím nechám inspirovat ve své tvorbě), i když na něm bude potřeba předem trochu zapracovat.

Jinak, produkt je limitován na 500 kusů celosvětově a koukám, že Skaven vykoupil do fantasyobchodu 12 z nich. ;-)