Tross je knížecí město pod vratkou vládou lorda Brakvila. Panství po vyschnutí stříbrných dolů chudne, ale kapitol si nic nepřipouští. Okolí města je sužované různými problémy. V lesích se prohánějí goblini, v bažinách ještěří lidé unášejí pocestné a proměňují je na své druhy. Zhrzený mág terorizuje vesnici nekonečnou bouřkou. Nekromant posedlý vývojem lektvaru lásky si ve sklepeních udržuje harém nedobrovolných sexuálních otrokyň. A šlechtická rodina Whalenů se přestala ozývat a z jejího sídla se ozývají strašidelné zvuky.
Tross je stručný popis menšího herního světa s pár nahrubo nastíněnými lokacemi a několika vypracovanými jeskyněmi. Celkem na 22 stránkách představuje 19 lokací, 13 cizích postav, desítky drbů a náhodných setkání a šest menších jeskyní.
Externí recenze a shrnutí
Zpátky do dungeonu | Markus | Recenze: Panství Tross |
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Drakkar #45 | 2014 | Číslo časopisu Drakkar ze srpna 2014 | ![]() |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Suprová startovní lokace
Celé Panství Tross přečtete za půl hodiny. A to musíte číst pomalu. A ta půlhodina čtení vám dá materiály na několik nadcházejících sezení, ne-li na celou malou kampaň. Poměr cena(zde čistě v podobě času)/výkon dosahuje závratných výšin. Lze jen doporučit, byť třeba jen na inspiraci nebo vykradení nějakého určitého dobrodružství
Hurá do hry startuje na 10/10
Ukázka startovacího světa se nemusí za nic stydět. Náčrt lokace, místa, vztahy a postavy jsou dostatečně naznačené a zároveň žádný railroad, ab si PJ musel něco složitě montovat do svého světa, myšlenek. Přehledná mapka a zpracování dává tomuto malému počinu veliký rozměr a měl by být povinný pro každého začínajícího PJ- Přál bych si více takových.
To nejlepší, co jsem zatím z českých dobrodružství viděl
Neviděl jsem jich (zatím) moc, ale Tross (zatím) vede. Vymyká se z české tvorby tím, že nehoní slova na nesmyslných povídkách a nehratelných historiích, ale poctivě buduje hratelné, inspirativní situace. Důraz je na to, aby hráčům předkládal zajímavý hratelný obsah, ne na to, aby PJovi poskytoval materiál na railroad a hodinové monology. Quentin vytváří situace pomocí jedné barvité věty (někdy ani to ne), která nakopne fantasii. Obsahově je Tross „obyčejná“ generická fantasy s pár ujetými prvky (mimozemská loď) a kravinkami, jako je luštění hádanek nebo hraní dámy proti PJovi. Jeskyně jsou ale plné hratelných interaktivních prvků, ne slovního balastu. Je to takový „poctivě udělaný Dračák“.
Celá recenze tady.