Thaw

Vložil(a) MarkyParky dne
5
Průměr: 5 (1 hlas)
2016
Zmrzlá laboratoř jako jednostránkový dungeon

Thaw je nelineární jednostránkový dungeon o cca 20 místnostech, ve kterém postavy závodí s časem i měnícím se prostředí o to, zda a kolik toho dokážou z podzemí dostat, než je okolnosti vyštípou ven. Hlavními tématy jsou zima, mráz a výzkum podivností. Zajímavým prvkem dungeonu je, že se jeho průchodnost i charakter překážek mění s časem.

Jde o jednoho z vítězů soutěže One Page Dungeon Contest 2016.

Určeno po hru
Kategorie produktu
Autoři

5

Takhle si představuji one-page-dungeon.

Má to myšlenku, je to přehledně zpracované, hratelné z listu, modulárně zasaditelné do libovolného světa, přiměřené množství mechanické reprezentace a za běhu to představuje jak hráčům, tak GMovi, o čem to vlastně celé je.

Zároveň to předkládá problém a nikoliv řešení a je to navrženě tak, že hráčské volby dávají smysl a jak se v pozdějších fázích hry dungeon postupně proměňuje, hráči jsou konfrontování s důsledky předchozích voleb tak, aby byly patrné, ale zase ne tak, že by je odporně kously do zadku.

Pár drobností by se tomu dalo vytknout - například zvolené tempo proměny dungeonu je as-written hodně rychlé, což v 5E nevadí, ale když jsem si dobrodružství portoval do OSE, musel jsem ho výrazně zpomalit. Mapě by slušela čistší digitální kresba. A myslím si, že atmosféra v dungeonu by fungoval o trochu lépe, kdyby se obě hlavní fáze jeho vývoje prolínaly, místo toho, aby se přepnuly - ale takhle je zase čitelnější pro hráče, co se v něm vlastně děje, takže as-written uspořádání také má něco do sebe.

Každopádně jeden z kousků, co doporučím si zahrát, když nemáte do čeho píchnout nebo potřebujete něčím zaplnit svůj svět.