Quentin Dunward

Vložil(a) Sirien dne 29.01.2021, 19:51
3
Průměr: 3 (1 hlas)
2006
Dobrodružství o doprovodu dvou šlechtičen

Být ve službách šlechtice, feudála je snad jedním z nejlepších způsobů obživy pro každého dobrodruha. Je to jistota práce a snad i jistota peněz. Jenže – je opravdu vždy cílem splnit zadaný úkol ? Doprovod výše postavené osoby bývá snad nejlepší úkol ze všech – zpravidla bez větších nesnází, v pohodlném tempu, s dobrou stravou a někdy i příjemnou zábavou či luxusním ubytováním. A komplikace samozřejmě mohou nastat a pak bývají značně nepříjemné.

Dobrodružství pro postavy kolem 3. úrovně. Jeho předobrazem je dílo od Waltera Scotta „Quentin Durward“, které se odehrává ve Francii 15. století a tato doba je dobrou inspirací pro vrcholně středovkou feudální společnost ve všech směrech.
 

Určeno po hru
Kategorie produktu

3

Nejprve NEGATIVA:

Není tam přímo "balast", ale snaha "vést čtoucího GMa za ručičku" doslova krok za krokem vede k až přehnané obsáhlosti a zbytečné roztahanosti textu, který by nejspíš nebylo problém zkrátit... tak o čtvrtinu nebo třetinu - což není tak moc, ale rozložení není rovnoměrné a zejména druhé čtvrtině dokumentu by to hodně "odlehčilo". Věci nepomáhá ani docela "těžký" layout s velkými bloky textu v jednom sloupci.

Místy je cítit, že je dobrodružství psané na míru vlastní skupině a hernímu stylu a není už pak moc zrevidované a zobecněné. Zbytečná ale "úsměvná" pasáž navádějící k soutěži o druhé místo soutěže skupinové krásy žen je zralá na škrtnutí, stejně tak poněkud railroadové nabádání k manipulování s informacemi a průběhem hry na zlomu 4. a 5. části (které je naprosto zbytečné a není k němu důvod). Některé části jsou dobré, ale nebylo by od věci je trochu zabrousit - třeba pasáž s duelem by si zasloužila trochu větší protagonizaci (Quentinovo drobnější zranění, nutnost ho v duelu skutečně zastoupit...) Jo a rady k hraní Maghrauba... jakože znám herní skupiny které by ho za ty úvodní kecy insta-killnuly a Quentinovi řekli, že to je v pohodě, že cestu radši najdou samy - to by si taky zasloužilo editaci (zvlášť, když má jít o jinak inteligentní a kompetentní postavu).

Jo a je to psané pro DrD+ které nejenže nehrajete, ale ani nemáte v paměti nebo povědomí, takže systémové poznámky vám budou dokonale k ničemu a všechno si budete muset nastatovat sami znovu. Což ale nemusí být úplně na škodu.

Na druhou stranu - POZITIVA:

Je to dobrodružství které velmi dobře kombinuje politické intriky, vyšetřování, které ale není kritické pro průchod příběhem (takže nemůže hru zaseknout) a přímou akci. Od všeho trochu, s přívětivou mírou střídání.

Celkově to je sepsané dobře - hned v úvodu se člověk dočte stručný přehled intriky v pozadí včetně plánů aktérů, následuje podrobný popis jednotlivých pasáží příběhu (který je sice lineární, ale hej, je to příběh o doprovodu na předem dané cestě, takže... ale nabízí pár míst kde se mohou věci zajímavě rozvinout - nebo také nemusí)

Hodně dobře cením úvodní tři vedlejší záplekty, které fungují jako vlastní mini-příběhy, ale každá z nich umožňuje dát do úvodu příběhu jiný typ informací a žánrového feelingu a tím ovlivnit celkové ladění příběhu a dojem hráčů ohledně toho o co a jak vlastně jde. To je skutečně velmi kvalitní kus designu, kvůli kterému se stojí za to na dobrodružství podívat.

Na konci jsou velmi dobře udělané přehledy scénáře, dění, postav a mapy.

CELKOVĚ

I nováček si s tímhle užije dobrou hru (když to vhodně nastatuje pro svůj systém) - zkušený GM který to očistí o pár stylizačně křečovitých a stylově zbytečně pokažených míst z toho vykřeše ještě víc. Kdyby to někdo adekvátně přepsal (textově odlehčil, zabrousil, zformátoval...), tak to může snadno dosáhnout na 4*.