Pátrání po tajemství Garlondova rodu, část 1: Elvíra

Vložil(a) Sirien dne 24. 01. 2021, 16:24
1
Průměr: 1 (1 hlas)
2020
Detektivní dobrodružství o původu a tajemstvích obchodnického rodu

Pátrání po tajemství Garlondova rodu je trilogie navazujících dobrodružství, ve kterých se příslušníci rodu Garlondů snaží dát dohromady svůj rodokmen, pátrají po rodinných špercích a pokladu. Děj se postupně rozvíjí a družina se tak může zapojit do nelehkého hledání, u kterého je potřeba rozplést zamotané nitky. V příběhu se dočkáte i intrik nejedné z hlavních postav. Družina se tak může pokusit směřovat příběh dle jejich představ, přidat se na stranu jedné či druhé větve rodiny. Může rodinu přesvědčit, aby se podělili o rodinný poklad, nebo naopak pomoci tento poklad ponechat ukrytý.

Dobrodružství je navrženo pro sehranou družinu, která ráda za úplatu nakoukne za oponu tajemství poměrně známé obchodnické rodiny. Nevěřte ale všemu, co vám kdo poví, intriky jsou zde na denním pořádku a každý z rodiny chce zahrát svůj neočekávaný tah. Příběh je vhodný pro vypravěče, který se na něj dobře připraví. Díky detektivní povaze vyprávění obsahuje tento text poměrně hodně geografických reálií a informací o jednotlivých členech rodu. Zápletky se mohou různě prolínat nebo naopak mohou družině chybět kusé informace, které hráči musí téměř vylámat z vypravěče.

Určeno po hru
Kategorie produktu

1

Zaprvé - "Dobrodružství je pro vypravěče co se pořádně připravují" není omluva pro nedostatek kvalitních podkladů.

Dobrodružství je hromada detailních popisů, ve kterých je těžké se zorientovat - pro GM není rozlišené co je klíčové a co je doprovodné, není předesláno, co má k čemu vést atp. Informace jsou rozházené halabala mezi popisy scén, míst a postavy. Autorka zjevně jede archaismy jako nerozlišování postav a hráčů, kdy úspěch dialogu s postavou X má spočívat v tom, co si hráči zapamatovali z Vypravěčových popisů z jedné z předchozích lokací (které navíc ani nejsou samy o sobě nijak moc zajímavé) - a ani není popsáno jak přesně to má v tom dialogu vlastně fungovat. Mnoho důležitých věcí je ponechaných mezi řádky - bohužel i věcí, které zjevně mají být pointou a jádrem celého příběhu (rodinné intrikaření).

Celkový dojem je, že vlastně nevím, co bych vůbec měl s hráči hrát a hlavně proč. 

Dobrodružství má zjevně fungovat jako rozhalování tajemné rodinné historie s objevením výchozí stopy k legendárnímu pokladu a má mít atmosféru takových těch starých konverzačních detektivek. V RPG to moc nefunguje - hromada tlachání, žádná vražda, žádná akce, hrozba, ani opozice - možná by to šlo hrát jako skandinávské romanticko-detektivní drama, ale... moc nechápu, proč by to vlastně někdo hrát chtěl.