Druhá edice přelomové RPG hry Paranoia. Stejně jako v první edici (1984), i tady se hráči stávají „řešiči problémů“ v dystopickém komplexu ovládaném počítačem a propagandou. V extrémně rigidní společnosti, rozdělené na několik barevně odlišených „bezpečnostních oprávnění“, působí řada tajných spolků a konspirací, které mají hráči odhalovat a hlásit, byť sami bývají členy tajných spolků a konspirací. I sebemenší chyba přitom může vést k okamžité popravě. Hra má nádech temné komedie.
Druhá edice přináší ve srovnání s první edici především výrazně jednodušší pravidla, vhodnější pro svižné odlehčené hraní. Tónem a atmosférou se posouvá víc do komediální roviny, kterou se tato herní rodina proslavila. Druhá edice bývá považována za nejlepší inkarnaci Paranoie od původního vydavatele West End Games.
V pozdější fázi ediční řady začaly pro hru vycházet rozšířené a dobrodružství, která vyprávěla „metaplot“ – ústřední příběh pojednávající mimo jiné o záhadném zmizení Počítače. Přijetí bylo kontroverzní, protože se tím výrazně proměnilo původní vyznění hry.
Na hru v roce 1995 navázala černá ovce rodiny, Paranoia (5. edice), která ovšem byla tónem výrazně odlišná a později byla z herní rodiny „vyděděna“. Skutečným nástupcem se stala až Paranoia od nakladatelství Mongoose (2004).
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit