Masks of Lankhmar

Vložil(a) Markus dne
4
Průměr: 3.7 (3 hlasů)
2015
Městské dobrodružství, kdy se postavy seznámí při okrádání bohatého kupce

Nevydařená loupež svede dohromady nepravděpodobnou partičku zlodějů a rozpoutá pátrání po zapomenutých pokladech ukrytých v městě černé tógy. Přežijí naši hrdinové pochybných morálních kvalit spletitou honičku, která je zavede na Plazu temných rozkoší a hluboko do jednoho z nejpodivnějších obydlí Lankhmaru? Má-li do toho cech zlodějů co mluvit, pak nikoli!

Dobrodružství pro 1. úroveň zasazené do města Lankhmaru z povídek Fritze Leibera. Je zamýšlené jako úvod do produktové řady DCC Lankhmar, ale vyšlo jako upoutávka dva roky před vydáním samotné krabicové sady. Je koncipované jako tzv. „meet“, tedy dobrodružství, jehož cílem je dát dohromady skupinu postav, které se zatím neznají (tím, že je vrhne přímo do akce), a odstartovat městskou kampaň.

Kategorie produktu
Série
Autoři
Vydavatel

Externí recenze a shrnutí

3

Nemám moc v lásce, když jsou startovací moduly pojaté jako railroad. Tedy, přesněji - existují odůvodněné případy, kdy mi to nevadí. Například pokud má modul sloužit jako tutoriál herního systému, chápu že autor potřebuje udržet kontrolu nad průběhem. Nebo pokud jde spíš o nějaké interaktivní atmosférické intro, víc prolog ke hře, než hra samotná.

Bohužel toto není ani jeden z těchto případů.

Modul obsahuje dva krátké lineární minidungeony s předskriptovanými událostmi, na které mají hráčská rozhodnutí minimální vliv, a kde hráči dostanou svobodu v zásadě vždy až v poslední scéně. Mezi nimi je proložené krátké pátrání, které ale nemá potenciál ani hloubku a do jisté míry (průchod slumem) je spíš iluzí.

Navíc doplněno přestylizovanými (a tedy značně nepřehlednými) mapami, ale to je u DCC modulů standard.

Proč tedy dávám celé 3 hvězdy? Jednak při vší té linearitě a skriptovanosti je to celkem legrace a zápletka je sice přímočará, ale odsýpá a funguje. A zároveň přinejmenším první část modulu se dá na základě informací z poslední scény docela dobře dekonstruovat a vykřesat z ní "sandboxové" prostředí krádeže na slavnosti, kterou má smysl si zahrát se vší parádou.

4

Dobre udelane startovni dobrodruzstvi pro Lankhmar. Spousta zapletek k rozehrani, a zvlast prvni dve tretiny jsou vyborne. Zaverecny dungeon je velmi linearni a tim padem trochu slabsi, protoze tam nejde delat nic moc vic nez proste jit dopredu a cekat, co na vas skoci, ale to je zase vyvazeno jeho relativni zajimavosti a originalitou. 

Pro start mestske kampane je to skvele a nabizi spoustu hacku a zapletek k dalsimu pokracovani.

4

Dobrodružství je koncipované v zásadě jako dvě vloupačky. Při té první se hráči snaží vykrást pokladnici domu, ve kterém právě smetánka pořádá maškarní večírek. I kdybyste nechtěli hrát zbytek dobrodružství, které tuhle příležitost využívá k seznámení postav in medias res, vřele doporučuji tuhle pasáž vykrást do jakékoli jiné kampaně – potřebujete vloupačku? Berte tuhle, je fakt dobrá.

Dál se rozjíždí sekvence událostí, které vyvrcholí návštěvou dávného svatostánku, ze kterého se mezitím stal slum. Dobrodružství je dost lineární, ale při hraní se ukázalo být zábavné. Nabízí spoustu přesahů do další kampaně: hráči si v něm udělají přátele i nepřátele, navštíví místa, na která se možná budou vracet a tak dále. Jako seznamovací úvod do městské sword & sorcery kampaně je parádní, ale dá se určitě vykrást i pro jiné účely.

Dobrodružství jsme hráli a rovnou to hraní i streamovali. Tady jsou záznamy a můj podrobnější rozbor.

Zkrátka: příjemné městské pohodové dobrodružství, které vám sice nevyrazí dech, ale jako příjemná zábava na dva večery postačí. Lineární struktura je problematická, může vznikat efekt „Hmm, tak co tam máš dál?“. Ale kompenzuje se to pamětihodností setkání.