Kult (2e)

Vložil(a) Markus dne
0
Bez hodnocení
1996
Druhá edice hororové urban fantasy hry, kdy realita je iluzí

Kult je jedna z historicky prvních urban fantasy RPG her. Tato druhá edice navazuje na původní první edici Kultu (1991) a základ ponechává stejný: hráči představují hrdiny všedního dne v okultním světě, kde realita je pouhá iluze stvořená diktátorským Demiurgem za účelem uvěznění lidstva. Postavy se snaží uniknout tím, že se stanou extrémně příčetnými nebo nepříčetnými – v obou případech se kolem nich začne „realita“ hroutit a ony konečně spatří skutečnou podstatu existence.

Jádro pravidel zůstalo nezměněné: jde o dovednostní systém s bodovým nákupem, kdy při vyhodnocování je nutné podhodit hodnotu dovednosti na k20. Důležitou součástí hry je systém počítání (ne)příčetnosti, která může jít jak to záporu (nepříčetné, zlé postavy), tak do kladných hodnot (prozření, osvícení, spatření pravého světa). Druhá edice celkově snižuje důraz na boj, obsahuje míň zbraní, nemá pravidla pro bojová umění, omezuje speciální bojové akce, naopak přidává víc možností magie a „temné nauky“ ovládané nadpřirozenými tvory. Měnily se i detaily v kosmologii a herním světě, ale druhá edice není nijak radikálně odlišná.

Základní pravidla druhé edice neobsahují magický systém. Ten byl přidán až později v rozšířeních Beyond the Boundaries (1996) a Heart, Mind and Soul (1996).

Další verzí je třetí edice Kultu (2001), která opět přináší drobné změny a především začleňuje magii přímo do základních pravidel.

Rodina RPG her