Heart of Darkness

Vložil(a) Markus dne
4
Průměr: 3.8 (5 hlasů)
2022
Průzkum neznámé životní formy na vesmírné stanici u černé díry

Společnost objevila novou formu života a chce, abyste se vypravili ji probádat. Jednoduchý průzkum, odebrání vzorku, analýza. Nabídka je nezvykle štědrá. Zní to až moc dobře na to, aby to byla pravda.

Heart of Darkness je „filmový scénář“ pro ALIEN: The Roleplaying Game (2019). Odehrává se na vesmírné stanici, která obíhá černou díru, jejíž samotná přítomnost přivádí lidi k šílenství.

Dá se hrát jako samostatné dobrodružství, nebo jako závěr trilogie Draconis Strain Saga, která začala filmovým scénářem Chariot of the Gods ze Starter Setu (2020) a pokračovala samostatně vydaným scénářem Destroyer of Worlds (2020). 

Produkt vyšel jako krabice obsahující příručku se scénářem, oboustrannou mapu vesmírné stanice Erebos, sedm předpřipravených postav, karty na tajné vzkazy a pomůcky pro předání hráčům.

Kategorie produktu

3

Jako hráč jsem si HoD až tak moc neužil. Měl jsem od začátku pocit, že naše postavy jsou moc slabé a že vše kolem je až přehnaně nebezpečné. Mohl to být jen pocit. A nebo záměr, proti kterému nelze mít v horrorové hře z Alien vesmíru žádné námitky. Ale považte sami:

  • vesmírná stanice u černé díry, do které hrozí vcucnutí
  • černá díra "útočí" na psychiku postav
  • tato věděcká stanice obsahuje patro s nějakou stovkou vězňů
  • mini spoiler: vaš3l0ďd0stanic3nabOUrá
  • hráči jsou vědci, ne vojáci, téměř bez zbraní
  • od počátku máte pocit, že každý je proti vám. Všechny postavy jsou tak nějak podivné od začátku :) 
  • atd.

Tento výčet neberte jako výtky. Klidně to čtěte jako pochvalu, jak evil ten modul je. Mně osobně to ale příliš nesedlo.

Taky na mě dopadala paralysis analysis. Byť mou postavu agenda někam vedla, dost jsem tápal v tom, co dělat. A mám pocit, že mí kolegové taky. 

Časově to myslím vzalo tak 6 sezení.

Má to skvělé momenty a pro fandy značky je to povinnost. Doporučuji, ale zbylé dva cinematické moduly jsou myslím lepší. 

4

Tento modul začne pěkně pomaloučku, ale žlutí již vědí, že se to časem nehezky podělá. A ono jo! :)

Scénář nevybočuje z tradiční šablony, kdy to na začátku vypadá jen jako běžné problémy, uprostřed zjistíme, že je to mnohem vážnější, ale pořád se zdá, že máme šanci všechno vyřešit a na konci bojujeme o holý život a je jasné, že závěrečných titulků tohoto bijáku se ve zdraví dožije jen pár z nás (pokud vůbec někdo). A přesně takhle máme Vetřelce rádi.

Kdybych měl Srdce temnoty hodnotit jen podle třetího aktu, bez váhání mu přidělím 6 hvězd a bylo by mi jedno, že stupnice jich tolik neumožňuje. Opravdu, konec je naprosto kulervoucí a ze všech 10 aktů, co jich oficiálně vydané filmové scénáře mají (plus Poslední den naděje ze základní příručky) je tím nejlepším. 

Bohužel, první a druhý akt takový spád nemají. Hlavně ten druhý se krapet vleče a vyvolává pocit, že se v tom postavy trochu plácají a vlastně to nikam nevede. Naštěstí to nebyla nějaká tragédie a určitě to bavilo víc, než prostřední akt v Ničiteli světů.

Co se týká délky hraní, my na tom strávili 7 kratších herních sezení, dohromady asi 20 hodin hraní. Dalo by se to zkrátit tak na 15, ale víc už jen za cenu ořezání příběhu o důležité dějové linie.

Pořád si myslím, že Kočár bohů byl z modulů pro RPG Vetřelec nejlepším kouskem, ale Srdce temnoty je v těsném závěsu a dýchá mu na strachem zpocená záda. Určitě ho doporučuji zahrát a hodnotím 4 poctivými hvězdami.