Destroyer of Worlds

Vložil(a) Markus dne
3
Průměr: 3 (4 hlasů)
2020
Akční scénář pro hru Alien v roli koloniálních mariňáků

Cíl mise byl jasný – vystopovat čtyři uprchlíky před zákonem, zajistit všechno, s čím utekli, a nenechat je padnout do rukou nepřítele. Nic, co bysme nezvládli. Prostě jednoduchý lov. A místo toho se z toho vyklubal další skvostný den ve sboru.

Destroyer of Worlds je „filmový scénář“ pro ALIEN: The Roleplaying Game (2019), ve kterém se hráči ujmou role koloniálních mariňáků. Dobrodružství je lineární sekvence bojových scén prokládaných občasným vyšetřováním. Příběh začíná boji s lidskými nepřáteli, ale postupně představí většinu druhů vetřelců.

Dá se hrát jako samostatné dobrodružství, nebo jako prostřední díl trilogie Draconis Strain Saga, která začíná filmovým scénářem Chariot of the Gods ze Starter Setu (2020) a končí samostatně vydaným scénářem Heart of Darkness (2022). 

Produkt vyšel jako krabice obsahující 88stránkovou příručku se scénářem, oboustrannou mapu kolonie Ariaricus a základny vesmírného výtahu Fort Nebraska, sedm předpřipravených postav, karty zbraní, vozidel a osobních cílů, a pomůcky pro předání hráčům.

Kategorie produktu

3

Scénář stejně jako Chariot of Gods dobře pracuje s Alien univerzem. Ničemu nevadí, že někteří z hráčů filmy neviděli a jiní naopak ano (motivy z filmů zajímavě točí a promíchává). V tomto případě emuluje atmosféru filmu Aliens ala: Jsme parta mariňáků (zelených mozků), co jim sem přišla vyřešit problémy. Více viz Smrq níže.

Po Chariot of Gods jsem možná měl příliš vysoké očekávání, za mne je scénář ze Starter Setu výrazně lepší.
Podle mne navíc této hře tolik nesluší komplikovanější jednolité boje. Opakované přestřelky 10+ zkušených vojáků s armorem přidávali na délce boje, nikoliv však na jeho zábavnosti.

3

Po úžasném Kočáru bohů jsme se online pustili do Ničitele světů. Čekal jsem podobně našlapanou jízdu, ale žádné velké nadšení se nedostavilo. Nevím, nakolik se na tom podepsal fakt, že jsme to hráli snad půl roku a mezi jednotlivými sezeními jsme měli i měsíční pauzy a tak se kontinuita herního zážitku hodně přetrhala, ale můj dojem z Ničitele je velmi průměrný.

O čem to je:

Hrajete za jednotku koloniálních námořníků, nabouchaných a po zuby vyzbrojených drsňáků, kteří mají na kolonizované planetě najít skupinku dezertérů. Hned zkraje překvapí, že se to odehrává v zimě ve sněhu a mrazu. Že hrajete ve velkém městě, které je pod útokem nepřátel a evakuuje se a i tak je zde pořád mnoho tisíc NPC (obyvatel a vojáků). Jste ve skutečně civilizovaném velkém městě a budete procházet stanice maršálů, vojenské pevnosti, bary, letiště, továrny, vily boháčů a nemocnice. A pro mě největší překvapení, první třetina je vlastně detektivní pátrání.

Pak se všechno podělá a druhá třetina se stane bojovou rubačkou mezi vámi a nepřátelskými jednotkami. Právě tohle mi přišlo jako nejslabší pasáž. Ale asi je to proto, že nejsem velký fanoušek bojů, kterých tu je fakt hodně.

Třetí třetina se nese v duchu "jak se odsud sakra dostat živý". Nejvíc připomíná Kočár bohů (nebo druhý film Vetřelci), jen se autoři asi rozhodli, že konce se nesmí nikdo dožít a události mají tak nesmyslně vysoko nasazenou obtížnost, že ani vyzbrojení námořníci nemají (skoro) šanci dojít do šťastného konce. Ať jsem ale spravedlivý, pravidla to o filmových scénářích narovinu přiznávají.

Modul je fakt dlouhý. Je to spíš malá kampaň a my nad tím strávili odhadem tak 25 hodin. A to jsme si úplný závěr již jenom dopovídali.

Přemýšlím, jestli by plynulejší hraní Ničiteli pomohlo, ale mám pocit, že nějak zásadně asi ne. Hodnotím třemi hvězdami z pěti a doporučuji lidem, co mají rádi sci-fi rubanice a opravdovým fanouškům Vetřelců. Pro ostatní to bude tradiční: neurazí, ale nenadchne.