V tomto nervy drásajícím sci-fi útěku z teroristy obsazené stanice se potkává Smrtonosná zbraň se s Vetřelcem.
Dying Hard on Hardlight Station je dobrodružství pro hru Mothership. Odehrává se na vesmírné stanici Hardlight, kterou aktuálně ovládají žoldáci. Jejich příchod poškodil systémy stanice a kvůli tomu selhalo zabezpečení v laboratořích. A to umožnilo čemusi hroznému a velmi hladovému probudit se z dlouhého mučivého spánku… Hráči se musejí rozhodnout, zda zachrání své přátele zamčené v laboratořích, nebo se ventilací proplazí na svobodu.
28stránkové dobrodružství je navržené tak, aby fungovalo jako jednorázovka i jako součást kampaně. Jeho sazba simuluje počítačové ovládací panely, text je evokativní a minimalistický. Obsahem je (kromě sci-fi chaosu a vesmírného hororu) :
- Čtyři lokace na stanici – zmapované s doplněné tabulkami kočisti, háčky na dobrodružství, náhodnými setkáními a zajímavými nehráčskými postavami.
- Tři frakce – žoldácká kumpanie Blackshield, administrátoři stanice Nakatomi Solutions Inc., společnost Heathtek AG a její horda dravých hybridů. Každá z frakcí chce vyjít jako vítěz. Každá má ale protichůdné cíle...
- Průvodce stanicí Hardlight – několik stran s popisem obchodů na stanici, možností zábavy, nehráčskými postavami a zajímavými pracovními nabídkami... pokud někdo přežije úvodní dobrodružství.
Díky úspěšné kampani na Kickstarteru je dobrodružství doplněné i o několik bonusů:
- decrypted/the.nakatomi.papers – 32-stránkový zine psaný z pohledu herního světa, nacpaný dalšími ilustracemi, příběhovými granáty, novými monstry, nehráčskými postavami a příběhy lidí ze stanice Hardlight.
- Hardlight radio – audosbírka tří nouzových signálů, dvou sci-fi vánočních koled a tří ambientních remixů pro navození atmosféry u stolu.
- Zástěna pro GM a samostatné mapy – na zástěně jsou důležité informace o stanici a frakcích, mapy se dají jak vytisknout, tak použít v jakékoli virtuální ploše.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
mišmaš mých dvou oblíbených filmů v tabulkové podobě - labúžo
Hardlight je nádherně zpracovaný zine (vlastně dvou zine!) pro scifi akční/stealth hororové hraní.
- Grafická stránka je pecka, použití černé/bílé/červené a žluté vytváří krásně čitelné kontrasty. Ilustrace jsou boží.
- Obsah je taky super, tady mě hrozně baví že vše je předáno formou odrážek/náhodných tabulek. Rychle se to čte, je to dostatečně evokativní a dobře přehledné. Všechno co patří k sobě je na jedné straně, maximálně na dvou protiležících stránkách. NPC mají charakter, místa atmosféru a tabulky nápad. Jediná věc co bych formátu/provedení vytknul je to, že trošku mě štvou body v náhodných setkáních jako "něco je ve ventilaci" místo aby mi řekli co. Naštěstí je okolo dostatek chutí a poznámek, takže Vám tam mozek doplní něco zajímavého....ale stejně mi to přijde jako zbytečná položka. Mohlo tam být něco zajímavějšího, protože "něco ve ventilaci" dokážeme vymyslet za běhu každý...
- Jsou tam dost okaté narážky směrem k dvou zmíněným superfilmům, ale to není na škodu, ne? :)
- A pak je tu průvodce stanicí hardlight. Na to, že se prakticky nemusí dostat do hry (a během one-shotu ani nedostane), tak zabírá 6 stran. Což by nevadilo, obsahu poro hlavní hru je tam dostatek. Jen je škoda je nevyužít, protože těch šest stran je opět nacpáno super nápady a byla by škoda, kdyby stanice Hardlight celá padla a člověk to nikdy nevyužil. I když, zrecyklovat se to dá jinde. Skoro mám chuť stanici Hardlight zavést na kampaně mnohem dřív a o vánocích si pak tématicky dát boj o její osud.
Bonus jsou i přiložené in-game materiály a sountrack. taková pomyslná třešnička na dortu. Plus ještě vyšel pamphlet adventure "Horror on Tau Sigma 7", což je pre-quelové dobrdrožství pro Hardlight station.
Celkově je to krásně zpracovaná kniha, dobře se čte, bonusy co k ní v rámci kampaně vyšli jsou parádní doplněk. Doporučuji.