2019
Vyprávěcí hra o místě a jeho proměnách v průběhu času
The Ground Itself je tvůrčí vyprávěcí hra na jedno sezení pro 2 až 5 hráčů bez potřeby GM.
Hráči si vyberou či vytvoří místo, o kterém chtějí vyprávět. Hra se odehrává v pěti kolech, kde první ustanoví základní podobu a rysy místa a následující čtyři nabízejí bližší pohledy na proměnu daného místa v průběhu času. Líznutá karta určí, jakou otázku má skupina zodpovědět a kdy uskutečnit další skok v čase. Kostka pak určí, jak dlouhý tento skok je. Rozpětí časových posunů, které mohou ve hře nastat, je od 4 dnů do 18000 let.
The Ground Itself se soustředí na ozvěny a stopy, které zanecháváme pro ostatní, když už jsme pryč.
Autoři
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Jedno místo, mnoho příběhů
The Ground Itself je hra o jednom místě napříč časem. O tom co po sobě zanecháme až tu nebudeme a jaké stopy najdou ti, co přijdou po nás.
Hra má sérii velice jednoduchých mechanik (tahání karet určující "eventy" které se stanou na vybraném místě a pár hodů šestistěnkou které určují o jak dlouhý časový úsek se v další scéně posuneme). Jako každá vyprávěcí hra s minimem mechanik se kvalita odvíjí od vašich spoluhráčů, od schopnosti stavět na nápadech ostatních a kompromisu v zájmu zajimavosti příběhu pro všechny. Hra vás k tomu celou dobu vede a několikrát to opakuje, mechanicky to však nijak nepodporuje.
Je to skvělá hra, dá se odehrát za dvě hodinky po večeři, na chatě při dlouhý chvíli, při delší cestě vlakem. Je to klidné, a ikdyž se tam mohou řešit vážná témata tak i oddechové, protože všechno je od vás hrozně daleko a na místě kde proběhla genocida se o dvacet minut hry později a jeden skok o pár století dopředu odehrává románek dvou zamilovaných duší a o dalších pár století později slouží jako úkryt jedné rodině jezevců. Dovolte si odprostit se od obyčejného lidského prožívání času a získejte nadhled bytostí pro které čas znamená jen změnu scény, jeden malý skok v příběhu, hod kostkou.