People of the Pit, The

Vložil(a) Markus dne 12.12.2020, 23:02
4
Průměr: 4 (2 hlasy)
2012
Rozsáhlý dungeon s tématikou kultů a chapadel

Je to už několik let, co byla obětována poslední panna, a tak se monstrum z díry opět probouzí. Každou generaci se na kroutících se chapadlech vysouká ze svého pelechu hluboko pod velikou trhlinou a svými odulými končetinami pustoší okolí, než opět na desítky let ulehne ke spánku. Tentokrát je to však jiné: velké monstrum útočí s rozvahou. Z pošmourných hlubin vystupují tlupy šedě oděných lidí bez tváře a před sebou navádějí šmátrající chapadla stvůry. Mysteriózní lidé z díry žijí navzdory chodu věků! Každou noc se země otřásá, jak navádějí bestiální chapadla zase o kus dál, zatímco vesničané se ptají: copak se nenajde nikdo dost statečný na to, aby toto prokletí proklál mečem?

Rozsáhlý dungeon (cca 50 očíslovaných lokací) pro osm až deset dobrodruhů na 1. úrovni. Hrdinové se vydají na dno hluboké rokle, aby přemohli záhadné kultisty, kteří ovládají gigantickou chapadlovitou bestii. Tématika chapadel prolíná celý modul: chapadlovitá mostra, chapadlovité předměty, chapadlovité pasti, chapadlovité kouzelné předměty, chapadlovité průchody...

Kategorie produktu
Autoři
Vydavatel

3

Tohle dobrodružství vás od prvního okamžiku vtáhne svou atmosférou a prvním dojmem. Nelinearní dungeon o čtyřech patrech, s kultisty a chapadly, z jejichž s̶p̶á̶r̶ů̶ přísavek je třeba zachránit dívčí oběti.

Jenže atmosféra a první dojem nestačí když konstrukce není podepřena kvalitním level designem.

Z nelinearnity se po krátké chvíli stanou dvě paralelní cesty, z nichž jedna je složitá, plná hádanek i smrtících encounterů a ta druhá vede bez okolků v podstatě přímo k cíli.

Kolem té rychlejší cesty jsou navíc překážky stavěné tak, že odrazují hráče od jakýchkoliv odboček a bagrují tak družinu k rychlému konci a tomu si dungeon pořádně nezahrát. Ani ta složitější z cest exploraci neodměňuje, ale trestá. A závěr je napsaný tak, že se mu téměř nedá vyhnout, jakmile vstoupíte do posledního patra a všechny varianty zakončení v podstatě znemožňují dohrávání obsahu později, vezmou-li se as written.

K tomu přidejte typicky DCC nepřehlednou mapu, pár nelogický umístěných pastí či nepřátel, několik zajímavých problémů, které ale vyšumí do ztracena (namátkou - v jedné části je příliš ostrá zatáčka v příliš úzké chodbě s příliš nízkým stropem, takže se tudy nedá pronéat kopí, halapartna nebo klasická desetistopá tyč. Tenhle potenciál zajímavého dilematu pro hráče je ale následně znegován tím, že v krátké slepé chodbě za tímto úsekem není nic takového potřeba, a hrdinové so mohou okamžitě pro odložené kopí vrátit a pokračovat s ním jinudy) a počáteční očekávání nahradí zklamání.

A přitom by stačilo málo - pár propojek uvnitř pater, aby se zvýšila variabilita cest, míň špuntů kolem té nejrychlejší, případně trochu zkomplikovat či podmínit její použití. 

5

Dobrodružstvím pro DCC bývá vyčítáno, že bývají sice nápaditá, ale často relativně krátká a lineární. Ne tohle. Tohle je poctivý dungeon s 50 místnostmi, tajnými chodbami, různými průchody, pastmi a nástrahami, nepřátelským kultem, zajatci a samozřejmě závěrečným bossem. A celé je to pulp jak sviňa.

Tohle není realistický dungeon obývaný zvířaty s jasným potravním řetězcem a tlupou banditů, kde polovina místností jsou kuchyňky a latríny. Autor se rozhodl napsal tématický sword & sorcery dungeon o jednom z ikonických motivů tohohle žánru: chapadlech. A šlápl na to na dvě stě procent. Milovníci (i nesnašeči) chapadel si přijdou na své. Cokoli se dalo s chapadly vymyslet, od nepřátel až po přínosné předměty, tady je. A nejen chapadla! Každá místnost je pestrá, jiná, nápaditá. I ostřílení hráči budou překvapováni nástrahami, které ještě neviděli. Je tu prostor pro všechno od boje až po nenápadné plížení. Celé je to rozmanité a nezapomenutelné. Pro mě zlatý standard toho, jak má vypadat sword & sorcery dungeon.

Dobrodružství patří k legendám DCC. A vedlo k zákazu používání chapadel ve všech dalších produktech pro DCC. Jednou stačilo.