Hraní podle modulů

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7420
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Bajo » 13. 5. 2020, 17:01

Quentin píše:
13. 5. 2020, 16:52
*Malý princ všude možně hlásí, že jich je na internetu miliony, já jsem jich moc nepotkal.
One-page dungeons
a nebo pres google obrazky
Trillema adventures
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7498
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Quentin » 13. 5. 2020, 18:12

Bajo píše:
13. 5. 2020, 17:01
Quentin píše:
13. 5. 2020, 16:52
*Malý princ všude možně hlásí, že jich je na internetu miliony, já jsem jich moc nepotkal.
One-page dungeons
a nebo pres google obrazky
Trillema adventures
Dik :-)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 326
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Selhan » 14. 5. 2020, 07:53

Faktem nicméně je, že třeba z těch contestů je většina spíš balast. Rozhodně bych uvítal ještě nějaké tipy na ty dobré.
Jestli Vincent Baker chce, klidně mu jak se má hrát PbtA vysvětlím.

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7420
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Bajo » 14. 5. 2020, 08:39

Sel bych po tech, co vyhraly, jinak vybiram spis ty od Trillema Adventures. Ale az budu mit cas, muzu potom u sebe na nepracovnim pocitaci mrknout, co mam stazene jako vyber.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi! $:)

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3254
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od ShadoWWW » 14. 5. 2020, 19:00

Markusi, mám pro tebe tip na recenzování. :>;o)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11072
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 14. 5. 2020, 20:20

Vypadá to pěkně! Divný námět, to se mi líbí. Skenuju pohledem, mapy, lokalce... je to dobrodružství, jo? A dává smysl to číst/recenzovat, když jsem ještě nečetl Hrobku anihilace? Je to samostatné?

Nicméně moje recenze teď ostudně stojí, ušil jsem si na sebe spoustu práce tady databází, do toho rozjíždím kampaň a toho mám v pořadníku tohle. :>;o) O-)

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3254
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od ShadoWWW » 14. 5. 2020, 21:10

Jo, je to samostatné. Na začátku je nová hráčská rasa a pak je to dobrodružství.

Karak? Wow.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17673
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 14. 5. 2020, 22:16

Karak? KARAK??!

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 11072
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 14. 5. 2020, 22:35

To víš, Jersone, když jsem četl ten tvůj vzpomínkový článek, napadlo mě: co když jsme tenkrát prostě jenom ten Karak nepochopili? Co když je skrytě geniální, ale prostě jsme ještě nikdo neuměl hrát dungeoncrawl a docenit to?

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17673
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 15. 5. 2020, 06:30

Tím myslíš, že když ho odsoudilo 99 ze 100 hráčů, tak mohl být skrytě geniální?
Nebo že jsem žil v nějaké bublině a hráčům se líbil většinou líbil? :-)

A taky bys neměl zapomenout na to, že stovky či spíše tisíců hráčů byli po přečtení tak nadšení, že ho chtěli hrát - a názor změnili až po zahrání.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3254
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 5. 2020, 07:02

I v Dechu draka 2/1996 to v recenzi zhejtovali, a to byl DD vůči Altaru hodně přátelský.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17673
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 15. 5. 2020, 08:06

Já to hrál napřed jako postava a pak jako GM (protože jsem byl nepoučitelný) a fakt to nešlo. I když se mi nelíbilo, že v posledních dvou patrech nás PJ v podstatě prováděl nejkratší cestou k cíli, musel jsem udělat to samé. Ale mám dojem, že my jsme Karak i přesto ani nedohráli.

MarkyParky
Příspěvky: 9719
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od MarkyParky » 15. 5. 2020, 08:12

Čistě pro zajímavost (nevím, jestli se mi chce investovat čas do čtení) - Proč je to tak legendárně špatný?

Je to úplná blbost?
Nebo je to jen plné blbě implementovaných věcí a WTF momentů, které se ale dají vhodným přístupem opravit?


Protože třeba pověstný Bílý hrad ze základní příručky je sice taky plný různých dobových frustračních postupů, ale když se od nich oprostíš, převedeš je na rozumná řešení a zahraješ si ho v nějakém moderním systému, tak to je v celku normální dobrodružství a jako oneshot/oddechovka s nostalgickým nádechem se to dá.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 17673
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 15. 5. 2020, 08:38

Pokud jsi četl můj článek o WTFy tak základ je popsány v něm. Je to nesmyslné, strašně obrovské, a vlastně v tom jde jen dojít na konec, probudit silnou NPC a nechat jí to vyřešit. Nepřátele potkat můžeš a nemusíš, hodně závisí na náhodě a DÚPJ.
Mapy spodních pater se nedají ani nadiktovat, jsou to A3 plné širokých křivých chodeb. Přitom je nelze hráčům ukázat, protože v nich jsou informace pro PJ (třeba kudy chodí nepřátelé i s pravděpodobností výskytu a možná i jejich složení, to si už nepamatuju.)

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3254
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 5. 2020, 08:50

Má to být obytné město, ale ve skutečnosti je to stvořené jako vymlacovací dungeon, ne obydlí.
  • Knihovna je lépe chráněná než trpasličí pokladnice. Pokladnice je za jedněmi tajnými dveřmi a knihovnu chrání iluzorní zeď a dvoje železné dveře, ke kterým se musí najít klíč.
  • Nejtvrdší souboj v Karaku je bitka se skřetími náčelníky. To by nevadilo, až na to, že všichni čekají v jedné místnosti s vytaženými obouručáky a s úšklebky na tvářích. Mimochodem je jich pět na 11. úrovni (Karak je pro družinu na 4. úrovni).
  • Asi padesátka bránících se trpaslíků je na 3.-5. úrovni! Proč si své problémy nevyřeší, když jsou na vyšších úrovních než družina?
  • Efektivní popis raněných trpaslíků - jsou s nimi 4 hraničáři a každý trpaslík je zároveň válečník
  • Proč hlavní démon nezničí trpaslíky sám? Jeho jediná práce je přemýšlení o tom, jak zničit berli, kterou ho trpaslíci mohou zabít. Sám má moc, kterou by trpaslíky zničil úplně v pohodě.
  • Banda temných mnichů, kteří jen tak sedí ve výklencích a nic nedělají. Jejich útok by trpaslíci nemohli přežít.
  • Válečník v družině může mít větší útok než trpasličí král s kouzelným kladivem.
  • Setkáte se tady i se slepými chodbami, okny s výhledem na vodopád nebo obrovskou železnou bránou, kterou dokáží otevřít jen dvě bytosti. Jak se s touto bránou potýkali trpaslíci, se tady neřeší.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host