[KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Text TBA
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

[KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

8. dne Karmínového draka
Vůdce:
Ještěří král a velekněz Selytonova kultu **Throx Všeslyšící**, (HD8) (reputace 22%)

Osobní stráž:
Pobočník Rix Bílooký (HD6)
- osobní stráž: 6 ještěřích těžkooděnců (HD4) + 6 obřích krokodýlů (HD6)
- průzkumníci: 10 strážců se sítěmi (HD2+1) + 5 obratných průzkumníků s jedovatými oštěpy (HD2)

Selytonův chrám:
Kněz Irqosz, (klerik level 6)
- chrámoví služebníci: 22 fanatiků (HD2) + 2 poručíci (HD4)

Zbytek osady:
Kapitán Utzachak Zubatý štít (HD5)
- 40 bojovníků (HD2+1) + 1 seržant (HD4)
- 10 obratných průzkumníků (HD2)

Poklady/majetek:
- Peníze: 4,600 gp, 9,100 sp
- Šperky: 18,000 gp (Throxova koruna), 12,000 gp (Irqoszovo obřadní hůl)
- Drahokamy: 5x 1,000 gp, 3x 100 gp, 2x 50 gp
- Magické předměty: dýka +2 (má u sebe Throx jako zbraň poslední záchrany), potion of fire resistance, potion of extra-healing, prsten ovládání savců
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 31. 8. 2023, 10:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage

Příspěvek od MarkyParky »

Na začátku hry jsem si hlavně potřeboval zajistit dostatek spotřebního materiálu, abych uspokojil svého boha - oběti. A nějak si ve fikci poradit s následky povodní.

Rozkazy:
Deště konečně ustávájí. Thrax Všeslyšící očekává, že se na blata vypraví první nerozvážní obchodníci, kteří nemají dost rozumu na to, aby se obávali blat, ale jsou dost vychytralí na to, aby zkusili projet s loděmi na sever k Pupkamenskému brodu. Nařizuje:
  • Rixovi Bělookému, aby se svými strážci vyrazili k řece a pokusili se nějaké zajmout. <= akce
  • Irqoszovi, aby obětoval elfího zajatce a přivolal na blata mlhu a zdárné proudy, co přivedou nezkušené obchodníky do pasti. <= podpůrný faktor
  • Zbytek jeśtěráků pod vedení Utzachata Zubatého štítu dávají dohromady osadu po předchozích přírodních katastrofách <= fluf, vyjadřující upkeep
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

Vyhodnocení:
Rixovi se akce podařila. Přivedl 12 zajatců - 11 jakýchsi bezvýznamných povalečů a jednoho správce. Také se jim podařilo zajmout dvojici obřích hadů škrtičů - jsou ale zatím nepoddajní a potřebují výcvik.
Naopak v táboře se nedařilo. Během údržbářských prací napadl osadu Tlející valivec a než byl zahnán, zabil 7 stráží a 2 průzkumníky.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

16. dne měsíce Karmínového draka

Vůdce:
Ještěří král a velekněz Selytonova kultu Throx Všeslyšící, (HD8) (reputace 22%)

Osobní stráž:
Pobočník Rix Bílooký (HD6)
- osobní stráž: 6 ještěřích těžkooděnců (HD4) + 6 obřích krokodýlů (HD6)
- průzkumníci: 9 strážců se sítěmi (HD2+1) + 5 obratných průzkumníků s jedovatými oštěpy (HD2)
Jeden strážce zahynul při odlovu hadů.

Selytonův chrám:
- Kněz Irqosz, (klerik level 6)
- chrámoví služebníci: 22 fanatiků (HD2) + 2 poručíci (HD4)

Zbytek osady:
Kapitán Utzachak Zubatý štít (HD5)
33 bojovníků (HD2+1) + 1 lehce zraněný seržant (HD4)
8 obratných průzkumníků (HD2)
7 bojovníků a 2 průzkumníky sežral Shambling Mound, než ho zahnali.

Zajatci:
- tarantský obchodník Meercancium
- 8 budižkničemů ze Zoltay, co jsme je chytili na blatech
- 1 správce ze Zoltay (HD3), chycený tamtéž
- 2 obří hadi škrtiči
3 budižkničemy jsem rovnou obětoval, abych poděkoval Selytonovi za trvající deště a příležitost rozšířit blata


Poklady/majetek:
- Peníze: 4,600 gp, 9,100 sp
- Šperky: 18,000 gp (Throxova koruna), 12,000 gp (Irqoszovo obřadní hůl)
- Drahokamy: 5x 1,000 gp, 3x 100 gp, 2x 50 gp
- Magické předměty: dýka +2 (má u sebe Throx jako zbraň poslední záchrany), potion of fire resistance, potion of extra-healing, prsten ovládání savců
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 31. 8. 2023, 10:59, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

Přišla mi nabídka, která se neodmítá. Když se prý budu hodně snažit využít počasí, možná se blata rozšíří i na další hexy.
Trochu se bojím toho Tlejícího valivce, ale rozhodnu se hrát vabank.


Rozkazy:
  • Všechno co má ruce a nohy, mazejte na sever a kopat a hrabat nové kanály a tůně a stavět hráze ... <= akce
  • Jako poděkování Selytonovi byli obětováni tři zajatci (viz výše) <= podpůrný faktor
Pořadí priorit, v jakém budou hexy zatopovány, pokud příroda a Selyton dají, je stanoveno na:
  1. 3509
  2. 3609
  3. 3711
  4. 3709
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

Vyhodnocení:

Vabank se vyplatil. Mimorádné obětiny potěšily Selytona a ten zahalil blata do neproniknutelné mlhy. Nějací zoufalci se prý pokoušeli přes blata dostat, ale nikdo nespatřil je, stejně jako oni nespatřili nikoho z ještěráků, ani nedokázali svou cestu pořádně zmapovat a byli vůbec rádi, že se dostali živí na druhou stranu.

Selyton byl potěšen i obrovským pracovním nasazením ještěráků i obětinami a odměnil nově vykopané strouhy a vybudované hráze vydatnými dešti a silným přítokem řeky Mageven. Dříve suchá krajina na sever od našeho chrámu a osady se proměnila v bažiny.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

23. dne Karmínového draka

Vůdce:
Ještěří král a velekněz Selytonova kultu Throx Všeslyšící, (HD8) (reputace 24 %)
+2 procentní body reputace za rozšíření bažina a ukázky vlivu Selytona

Osobní stráž:
Pobočník Rix Bílooký (HD6)
- osobní stráž: 6 ještěřích těžkooděnců (HD4) + 6 obřích krokodýlů (HD6)
- průzkumníci: 9 strážců se sítěmi (HD2+1) + 5 obratných průzkumníků s jedovatými oštěpy (HD2)

Selytonův chrám:
- Kněz Irqosz, (klerik level 6)
- chrámoví služebníci: 22 fanatiků (HD2) + 2 poručíci (HD4)

Zbytek osady:
Kapitán Utzachak Zubatý štít (HD5)
- 33 bojovníků (HD2+1) + 1 seržant téměř vyléčený (HD4)
- 8 obratných průzkumníků (HD2)

Zajatci:
- tarantský obchodník Meercancium
- 8 budižkničemů ze Zoltay, co jsme je chytili na blatech
- 1 správce ze Zoltay (HD3)
- 2 obří hadi škrtiči

Poklady/majetek:
- Peníze: 4,600 gp, 9,100 sp
- Šperky: 18,000 gp (Throxova koruna), 12,000 gp (Irqoszovo obřadní hůl)
- Drahokamy: 5x 1,000 gp, 3x 100 gp, 2x 50 gp
- Magické předměty: dýka +2 (má u sebe Throx jako zbraň poslední záchrany), potion of fire resistance, potion of extra-healing, prsten ovládání savců
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

Začínám cítit nepříjemné dilema, resp. trilema - moc problémů a nestíhám.
- znervózňuje mě Tlející valivec na mém území. Chtělo by to patrolovat a ulovit ho nebo vyhnat.
- mám zoufale málo sil, ale na severovýchod by mělo být doupě žabího lidu. Láká mě posílit se tím, že se spojím nebo dokonce ovládnu další kmen obojživelníků
- mám zajaté obří hady, to by také armádu posílilo, ale je potřeba je začít cvičit

Zároveň mi ale vychází, že v tomhle týdnu vyrazí Ještěrácká parta na dobrodružství, tak se rozhodnu počkat, kam půjdou, že by mohli vyřešit některý z problémů.

Rozhodnou se vyrazit na sever. To znamená, že je jistá šance, že sami zamíří k žabákům nebo potkají Valivce. Na mě tedy zbývají hadi v zajetí ... valivce ale nechci nechat úplně náhodě.


Rozkazy:
  • Utzachak Zubatý štít poslu s 33 bojovníky postaví bojovou jámu a nějaké zázemí kolem, aby bylo kde trénovat vhodné zajatce i vlastní lidi <= akce
  • Irqosz vybere dva vhodné zajatce a provede tentokrát obětiny Selytonovi v bojové jámě, aby výcvik podpořil, dal hadům ochutnat lidské maso, potěšil boha <= podpůrný faktor
  • Rix se bude poflakovat kolem tábora se svými bojovníky a krokouši, aby byl první na ráně, kdyby padl random encounter a vrátil se Valivec nebo přišlo něco jiného. <= fluf + sjednocení představy, aby bylo jasné uspořádání sil, kdyby něco padlo
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Bifi
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

Vyhodnocení

Ještěrácka družina vyrazila na blata a Trax o ní od té doby neslyšel. Budu se snažit tohle poctivě oddělovat.

Vysoké množství obětin i úspěšné akce minulých týdní posílily mezi řadovými ještěráky víru v Selytona a jeho moc. Irqosz postoupil o level a může položit Selytonovi tři otázky.

Rixovo poflakování se kolem základny také neslo úspěch. Z blat přitáhli ghůlové a obří krokodýli se s nimi vypořádali.

Rix také potkal vyslankyni Kritase Rudého, tvaroměnkyni - první kontakt s jinou frakcí. Předložila nabídku spojenectví proti Onhiru (vůbec nevím, kde a co to je 😇, EDIT: jo to jsou elfíci 🤦) a k tomu nabídla velmi štědré rozdělení sfér vlivu na sever od Zothay. Zothayští chtějí klid na západním břehu, na oplátku uznají náš nárok na východní v podstatě bez omezení (pokud nebudeme prudit přímo Zothay).

Vnitřně nadšeně souhlasím. Navenek trochu mlžím kolem toho, co dokážeme a co nedokážeme ovlivnit ohledně vůle Selytona.

Odpovídám protinabídkou, která vyjasňuje status řeky samotné - je to území nikoho, vstup na vlastní nebezpečí, co se stane na Mageven, zůstane na Mageven - a navrhuji zřízení vyslanců, abychom mohli s Kritasem komunikovat napřímo. A jako gesto dobré vůle jsem propustil zajatého správce.

Práce na výcvikovém táboře jsou zahájeny. Bude to stát 500 zlatých a potrvá to ještě další týden. Také si škrtnu zlaťáky a muže a ještěráky, které jsem poslal na výpravu.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 3. 9. 2023, 23:58, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

30. dne Karmínového draka

Vůdce:
Ještěří král a velekněz Selytonova kultu Throx Všeslyšící, (HD8) (reputace 24 %)

Osobní stráž:
Pobočník Rix Bílooký (HD7)
Popolezl o level po bitvě s ghůly.
- osobní stráž: 6 ještěřích těžkooděnců (HD4) + 6 obřích krokodýlů (HD6)
- průzkumníci: 9 strážců se sítěmi (HD2+1) + 5 obratných průzkumníků s jedovatými oštěpy (HD2)

Selytonův chrám:
- Kněz Irqosz, (klerik level 7)
Popolezl o level kvůli trvajícímu náboženskému vytržení.
- chrámoví služebníci: 22 fanatiků (HD2) + 2 poručíci (HD4)

Zbytek osady:
Kapitán Utzachak Zubatý štít (HD5)
- 29 bojovníků (HD2+1) + 1 seržant (HD4)
- 8 obratných průzkumníků (HD2)
Vyčlenil jsem 4 ještěráky, co vyrazili na samostatnou výpravu.

Zajatci:
- tarantský obchodník Meercancium
- 8 budižkničemů ze Zoltay, co jsme je chytili na blatech
- 2 obří hadi škrtiči ve výcviku
1 správce ze Zoltay (HD3) nabídnut jako gesto dobré vůle Okupační správě Zoltay

Poklady/majetek:
- Peníze: 4,140 gp, 6,794 sp
490,6 bylo rozpuštěno mezi ještěráky jako odměna za to, že vybavili ze své kořisti a výroby Ještěráckou drižinu.

- Šperky: 18,000 gp (Throxova koruna), 12,000 gp (Irqoszovo obřadní hůl)
- Drahokamy: 5x 1,000 gp, 3x 100 gp, 2x 50 gp
- Magické předměty: dýka +2 (má u sebe Throx jako zbraň poslední záchrany), potion of fire resistance, potion of extra-healing, prsten ovládání savců
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 3. 9. 2023, 23:58, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7784
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od Bifi »

Utraceno 500 zl za stavbu cvičiště
Tie peniaze si škrtať nemusíš, ty nič nenakupuješ. To bolo nejasne formulované z mojej strany.

Keď chceš niečo v OD&D/AD&D* budovať, prebieha to tak, že sa najprv určí peňažná hodnota.** Potom sa na základe tvojich fikčných činností (koľko robotníkov, ako veľmi motivovaní, či je prístup k materiálu atď.) určí, koľko z tej peňažnej hodnoty za týždeň vygenerujú, teda akú časť výsledného diela vyhotovia. Východzia formulka je, že 100 ľudských robotníkov za týždeň vytvorí hodnotu 600 gp. Ak teda staviaš palisádu v hodnote 1200 gp a máš 50 robotníkov, trvá to 4 týždne - každý týždeň vytvoria hodnotu ekvivalentnú 300 gp. Ak je materiál a iné zásoby k dispozícii, nič ťa to nestojí.


* Používam zatiaľ dve sady pravidiel: DMG mi zatiaľ neprišiel veľmi užitočný, ale občas sa pri cenách inšpirujem tam. Lepšie funguje Ready Ref Sheets od Judges Guild, kde je nejaký cenník a užitočné formulky. Ešte chcem pozrieť On Downtime and Demesnes, ale ten mám v Bratislave (tuším).

** V zásade sa to za tú hodnotu dá kúpiť = nechať postaviť.*** To ale fikčne znamená, že niekto vezme tvoje peniaze, najme staviteľa (resp. túto organizačnú prácu robí sám staviteľ), remeselníkov aj nekvalifikovanú pracovnú silu, nakúpi materiál, podplatí úradníkov, znáša možné riziko a ešte má na konci pekný zisk. V kontexte hry frakcií to však beriem tak, že veľká frakcia si tú stavbu zorganizuje aj sama. Nie je to tak, že oslovíš niekoho zvonka, zaplatíš mu a on to porieši.

*** Táto hodnota je v marxistickom zmysle, teda podľa teórie pracovnej hodnoty, objem nutnej vloženej práce plus zisk (nadhodnota kapitalistu). Dá sa spočítať, že priemerný robotník stojí mesačne trebárs 3 gp, ale vytvorí hodnotu ekvivalentnú 24 gp. Ten rozdiel by bol zisk staviteľa, aj keď vznikajú ďalšie náklady typu že na desať robotníkov potrebuješ predáka, potrebuješ ich niekde ubytovať, dať im nástroje (ak nemajú vlastné), zhotoviť lešenia, žeriavy atď. atď. Ale do týchto detailov úplne nechcem ísť.
Za tento příspěvek děkují uživateli Bifi:
MarkyParky
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

Ok, mě přišlo divné, že bychom najednou tajně hodili do Zolthay utrácet fufně za trámky a vozili je k chrámu :)

Přemýšlím teda, ale jak to udělat s vybavením té družiny ... přeci jen to je 400 zl + 4 týpci, které jsem si vycucal z prstu, ale teď makají pro mojí frakci.

Přijde mi fér si to nějak "škrtnout". U týpků je to jasné, sebral jsem je z poolu řadových vojáků, ale u vybavení?
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7784
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od Bifi »

MarkyParky píše: 31. 8. 2023, 11:52 Ok, mě přišlo divné, že bychom najednou tajně hodili do Zolthay utrácet fufně za trámky a vozili je k chrámu :)

Přemýšlím teda, ale jak to udělat s vybavením té družiny ... přeci jen to je 400 zl + 4 týpci, které jsem si vycucal z prstu, ale teď makají pro mojí frakci.

Přijde mi fér si to nějak "škrtnout". U týpků je to jasné, sebral jsem je z poolu řadových vojáků, ale u vybavení?
Good point. U niektorých frakcií (Zothay, Onhir, Badabaskor, Pupkameň) to funguje tak, že majú na svojom území bližšie nedefinované súkromné hospodárstvo ako remeselníkov, hostince, chrámy atď. Tam sa dajú míňať peniaze a kupovať tovary (do hodnoty vo výške gp limitu), najímať ďalšia pracovná sila a pod. Dokonca sa predpokladajú nejaké poľnohospodárske usadlosti v okolí.

U teba to tak nie je, ty máš všetkých príslušníkov frakcie pod svojou priamou kontrolou a je to aj priamo úhrn všetkých obyvateľov. Dá sa možno predpokladať, že poznajú hodnotu zlata a vymieňajú si nejaké protislužby. A určite niektorí z nich musia byť remeselníci, lebo kde by sa inak brali zbrane a nástroje. Takže možno nejaký limitovaný vnútorný obchod existuje. Druhá možnosť je, že v ruinách mesta žije zopár ďalších roztrúsených lizardfolkov pod tvojou ochranou - možno tam je kováčska dielňa*, niekto loví ryby atď.

* EDIT: Dávalo by aj zmysel, že fikčne nevieš opracovávať kov a všetku zbroj a kovové zbrane musíš ukoristiť alebo opravovať. Ostatne asi ani nechceš prezradiť svoju pozíciu kúdolom dymu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

Bifi píše:* EDIT: Dávalo by aj zmysel, že fikčne nevieš opracovávať kov a všetku zbroj a kovové zbrane musíš ukoristiť alebo opravovať. Ostatne asi ani nechceš prezradiť svoju pozíciu kúdolom dymu.
Tohle jsem už interně pořešil tím, že když si hrdinové zvolili kovové zbraně, tak jsem jim ze startovního budgetu strhnul dvojnásobek, protože si brali ze "vzácných kořistních zásob" místo z běžných.

Tzn. jestli jsi ok s tím, že strhnu těch 400+ zlatých z pokladu, protože jsem tím vykoupil nějaké místně vytvořené zbraně + vyplatil schopnějším ještěrákům loot z dřívějších implicitních výprav, tak bych to tak udělal a tím to smáznul.
Za tento příspěvek děkují uživateli MarkyParky:
Bifi
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 18147
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [KoA] Ještěrácká frakce - Fanpage (spoilery)

Příspěvek od MarkyParky »

Zásoby zajatců se tenčí a já potřebuji nějakým způsobem pořešit jejich přísun. Doufám, že Kritas Rudý přistoupí na mojí podmínku řeky jako území nikoho. Mám totiž plán ...

Pod zástěrkou diplomatické mise pošlu do Zoltay týpky, co budou podněcovat nezkušené obchodníky k tomu, aby místo dlouhých cest na západě pluli přes blata. A zároveň, když zjistí, že se díky na blata chystá nějaká obzvláště vypečená kořist, dají mi po zřízené diplomatické lince vědět a Rix je přepadne.

Ale bude to chtít chvíli příprav.


Rozkazy:
  • Utzachak Zubatý štít pokračuje ve stavbě bojové jámy a zázemí <= dobíhá minulá akce, v podstatě zajištěné matierální zázemí. Budou se u toho opět krmit hadi, aby se průběžně cvičili + Selyton nezůstal hladový, zajistí to ale řadoví fantatici z chrámu pod Utzachakovým vedením, protože ....
  • Irqosz nemá čas. Bude mezi mladými hledat vhodného kandidáta na vyslance nebo vyslankyni se zvědskými schopnostmi - někoho, kdo má talent se naučit jazyk a Zothayským způsobům a bude nás zastupovat.<= akce vytvoření nového agenta
  • Rix drží status quo - patrolu na vlastním území, aby krokouši byli první s kým se setká, případně hostí Zothayské vyslance, pokud se budou zdržovat.<= fluf/upkeep/zajištění základny a (zatím pomalé asynchronní) komunikace se Zothay
Zamčeno

Zpět na „[Playing the World] Wilderlands of High Fantasy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů