RPG hry ze světa Star Trek
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 19083
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
RPG hry ze světa Star Trek



Souhrnná diskuze pro všechny hry vycházející ze seriálů Star Trek.
Oficiálně licencované hry:




Nelicencované hry, které přesto jsou Star Trek, akorát se to nesmí říkat:




Re: Star Trek Adventures (STA, 2d20)
Takže pokouším se nacpat STA do seznamu her a zakládám sem diskusi ohledně celé herní linie (tuším jsem žádnou nenašel). 
EDIT: Doplnil jsem i recenzi hry za sebe, klidně snesu obvinění z toho, že ji mám nekryticky rád.

EDIT: Doplnil jsem i recenzi hry za sebe, klidně snesu obvinění z toho, že ji mám nekryticky rád.

- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 19083
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG hry ze světa Star Trek
Super, díky za přidání a založení diskuze! Sloučil jsem to teda se starou diskuzí k té jiné hře, stejně v ní nic nebylo. Asi můžeme mít jedno téma pro všechny Star Trek RPG pohromadě - nezdá se, že by byla moc vytížená.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 19083
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: RPG hry ze světa Star Trek
Vitus k tomu novému STA napsal i celkem podrobnou recenzi do komentářů pod anotaci. Já to sem rovnou (bez dovolení
) přepošlu, ať to tam nezapadne a ať máme nějaký start diskuze:

Vitus píše:Než jsem si pořídil Star Trek Adventures, neměl jsem o systému 2d20 ani potuchy a navíc jsem ani nikdy neslyšel o vydavateli Modiphius. Jenom náhodou jsem v rámci diskuse s partou hráčů RPG, hrajících tehdy Traveller d20 (jenž byl často vnímám jako takový špinavý a technokratický odvar světa Star Treku) zaslechl o obsahově věrných, ale herně překombinovaných hrách Star Trek od FASA a Last Unicorn Games, jež byly snad jen pro hard-core RPG fanoušky. Ovšem jeden z nich mne laskavě upozornil na to, že se chystá vydání nové hry Star Trek v systému 2d20, jež více odpovídá modernímu pojetí her.
Jako sice dlouholetý fanoušek Star Treku (poprvé jsem viděl pana Spocka provést slavný vulkánských chmat v jednom z dílů originální série ze 60. let v rakouské televizi někdy v roce 1983 a od té doby jsem hltal každý díl, na který jsem narazil, i když jsem z němčiny nerozumněl ani slovo), jsem však byl zároveň fanouškem poněkud mělkým (reinkarance New Generation and Hluboký Vesmír 9 mne v průběhu vysílání v 90. letech nezujaly, až teprve jejich dostupnost na Netflixu a hromada volného času během mojí zahraniční mise po roce 2015 mi dovolily si je znovu opět projít spolu s Enterprise a Voyayger a ocenit posádky Picarda, Siska a Janewayové stejně, jako kdysi Kirka, jenom Archer a jeho parta mi nesedli), takže jsem se s nedůvěrou začal probírat stránkami Modiphius a zjišťoval, jak by vlastně 2d20 měla fungovat.
Už jenom obsahové koncepce, věrně vycházející z toho nejlepšího, co příběhová tradice Star Treku a její veskrze pozitivní zpráva vždy přinášela, mne zaujala a návazně koncept soustředěný kolem klasického schématu mnohaleté vesmírné mise, kdy posádka je úzce spjata se svojí lodí, mne uchvátila a nakonec jsem si pravidla objednal ještě před vydáním.
Základním principem systému 2d20 je podhození součtu Attributes (vlastností) a Disciplines (dovedností), kdy obtížnost je určena tím, kolik je potřeba získat úspěchů. I když je tento systém používán i v jiných hrách, od začátku mi přišlo, jako by byl vymyšlen právě pro Star Trek, kde všechny hráčské postavy, představující důstojníky a absolventy Hvězdné akadamie, tedy výkvět Spojené federace planet, kteří ve všech dovednostech umí alespoň něco, tedy kdokoliv se může pokusit o jakoukoliv akci. Omezením jsou pak těžké a velmi těžké úkoly (tasks), kde pouhé dvě d20 kostky nestačí. A kromě fokusů a telentů, jež mohou vylepšit jedinci šance, jsou do hry přidány možnosti asistence (tedy týmové práce), kde kromě ostatních hráčských postav může asistovat i sama loď, jež v podstatě je vždy další postavou hráčské skupiny (má svůj vlastní deník a skupina si ji může vytvořit před začátkem hraní stejně jako své postavy).
Navíc systém vyprávění postavený na scénách, kde hráči pro své postavy mohou generovat omezený počet metaměny Momentum (za nadbytečné úspěchy), za kterou si mohou kupovat dodatečné kostky, či výhody, a naopak neúspěchy či špatné akce postav (nejklasičtěji vyhrození konfliktu) může generovat neomezený počet metaměny Threat, kterou používá vypravěč pro vytváření dodatečných komplikací či přivolání dalších nepřátel. I když se to může zdát nevyrovnané ve prospěch vypravěče, hráči mají k dispozici role-play elementy v podobě hodnot (values), jež mohou vést k získání odhodlání (determination), za které si mohou rovněž koupit dodatečné úspěchy či přehodit neúspěšné hody.
Do toho všeho velmi dobře zapadá systém tvorby postav, navíc podpořený o další prvek, kterým jsou tak zvané "vedlejší role", tedy vedlejší postavy hráčů, jež reprezentují vylikost a různorodost posádky ohromné mezihvězdné lodi a jež umožňuje, aby i hráč, jehož hlavní postava by se nehodila pro danou misi, si mohl postavu dočasně prohodit a nadále se účastnit hry.
Z hlediska výzoru a členění příručky, jež je velice hezky ilustrována a je plná velmi "startrekovských" odkazů a poznámek v podobě "sidebar" článků zahrnující specifikace, komunikace, záznamy či reporty. Kniha má necelých 370 stránek, z nichž pouze velmi malá část, ovšem naprosto dostatečná, je věnována základním principům hry (řešení úloh je věnováno 5 stránek a konfliktům dalších 5), většinu knihy tvoří popis fungování misí (tedy v podstatě RPG hry), tvorba postavy, svět Star Treku, technologie (tedy vybavení), tvorba lodi, vedení hra GMem, "bestiář" a nakonec celé dobrodružství The Rescue at Xerxes. (Na konci knihy je samozřejmě index.)
Neodvažoval jsem se hru nijak hodnotit, dokud jsem neměl šanci si ji zahrát, což se stalo teprve minulý týden (jednal se o dobrodružství) Signals, jež mi potvrdilo, že systém 2d20 intuitivně velmi dobře pasuje na svět Star Treku, nastavení pravidel skutečně vede hráče ke kooperativnímu způsobu hry, hodnoty (values), fokusy a talenty mají své místo a celá hra je věrná filosofii svého předobrazu. I když by se možná mohlo zdát, že tato hra by mohla vypadat jako "fanoušci fanouškům", tak i s minimální znalostí světa Star Treku by měla být dobře hratelná. A navíc, od mnoha jiných RPG her, zde naprosto jistě platí, že konflikt je vždy to nejhorší řešení.
EDIT: Kromě celé řady příruček, pokrývající Alfa, Beta, Gama a Delta kvadrant, i všechny tři divize Hvězdné flotily, nejen vydavatel, ale i velmi dobře vedená fanouškovská stránka Continuing Mission - A Fan Site for the Star Trek Adventures RPG by Modiphius (continuingmissionsta.com) podporují hru celou řadou dobrodružství a dalších doplňků.
Re: RPG hry ze světa Star Trek
Díky za doporučení. Sice netuším, kdy si najdu čas aspoň tu základní příručku blíže prozkoumat, ale je na seznamu 

Re: RPG hry ze světa Star Trek
A teď koukám, že to budu muset trochu zeditovat, kromě překlepů mi tam asi občas vypadly kousky vět, ajaj.



Re: RPG hry ze světa Star Trek
Díky Vitusi. Neodolal jsem a Core rulebook už je na cestě. 
Mimochodem, pokud to budeš chtít rozjet, tak mám opravdu zájem a to včetně mojí ženy, která při slovech sedmá z devíti má tik v oku a okamžitě si začíná lepit podložky a matky na lícní kost. Případně po nastudování pravidel nabízím jako GM své služby.

Mimochodem, pokud to budeš chtít rozjet, tak mám opravdu zájem a to včetně mojí ženy, která při slovech sedmá z devíti má tik v oku a okamžitě si začíná lepit podložky a matky na lícní kost. Případně po nastudování pravidel nabízím jako GM své služby.
Re: RPG hry ze světa Star Trek
Až to trochu nastuduješ, tak můžeme zkusit hodit do Sirotčince nějaký modul, mám všechny quandrant booky, všechny division booky, všechny oficiální i neoficiální moduly a BTW skělá fanstránka je tady https://continuingmissionsta.com/.Mizy píše: ↑25. 4. 2021, 16:09 Díky Vitusi. Neodolal jsem a Core rulebook už je na cestě.
Mimochodem, pokud to budeš chtít rozjet, tak mám opravdu zájem a to včetně mojí ženy, která při slovech sedmá z devíti má tik v oku a okamžitě si začíná lepit podložky a matky na lícní kost. Případně po nastudování pravidel nabízím jako GM své služby.

Re: RPG hry ze světa Star Trek
Jestli jsem to pochopil správně, tak na VTT Foundry není oficiální support od Modiphius (oni se tuším ještě nerozhodli, kterou VTT aplikaci budou podporovat) a někdo to už tuším někde pomluvil
. Já jinak VTT Foundry moc neznám, s těmi VTT jsem zatím přišel do styku jen okrajově jako pozorovatel či jako pasivní uživatel, nepřišlo na to v tom něco vést
.


Re: RPG hry ze světa Star Trek
Jj. Je to neofiko. Oficiálně jsou ve Foundry zatím Zapovězené země, Warhammer Fantasy a ještě něco. Na Foundry mám vlastní server i jitsi kecálkem na vlastním kanále. Není problem ti dát GM roli.
Ale ten modul je docela promáklej. https://github.com/mkscho63/sta
Jinak náhled na moji stránku https://play.berounskehrani.eu
Kdyby mi nebylo tak blbě, tak bych ti to večer ukázal.
Jinak náhled na moji stránku https://play.berounskehrani.eu
Kdyby mi nebylo tak blbě, tak bych ti to večer ukázal.

- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 19083
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Novinky ze světa RPG
Dvě sedmdesátkové hry, které „rozhodně nejsou Star Trek“.

Space Patrol (1977)

Starships & Spacemen


Space Patrol je jedna z prvních sci-fi her. Snaží se být jakousi nelicencovanou variantou Star Treku a odkazuje na něj lehce pokřivenou terminologií a prostředím – najdeme v ní „rozhodně ne“ kapitána Kirka, phasery, Klingony atd. Zároveň ale i Star Trek doplňuje i o další prvky převzaté z jiných populárních sci-fi děl, jako je Nadace, Hvězdná pěchota, Flash Gordon nebo (přidáno na poslední chvíli) čerstvý fenomén Hvězdné války. Ve výsledku hra působí nevážným, odlehčeným dojmem.
Hra stále ještě připomíná D&D. Postavy mají šestici základních vlastností určených hodem 3k6, akorát inteligence a moudrost byly nahrazeny mentalitou a štěstím. Postavy si volí jedno z několika povolání. Tabulkami je možné určit další podrobnosti, např. obecný typ těla (savec, rostlina, krystalický...), počet končetin, velikost, metabolismus, dokonce i pohlaví. Pro uspokojivý gonzo mišmaš je obsažena i psionika nebo kybernetické implantáty. Boj je vysoce taktický a v zásadě vyžaduje použití figurek. Kupodivu hra neobsahuje systém pro souboje vesmírných lodí.
Příručka s pravidly má 38 stran, ale samotný text pravidel zabírá jen 14 stran, zbytek jsou ilustrace a především tabulky potřebné pro tvorbu postav. Nevyšlo pro ni žádné rozšíření.
V roce 1981 vyšla její nová edice přejmenovaná na Star Patrol.


Starships & Spacemen je sci-fi hra, která původně vznikala jako adaptace Star Treku, ale jelikož nezískala licenci, autoři krátce před vydáním změnili jména ras atd. Hra svoji předlohu přesto výrazně připomíná. Odehrává se ve 23. století, kdy Země válčí po boku svých spojenců Tauranů („rozhodně ne Vulkánů“) a dalších, včetně bojechtivých Zangidů („rozhodně ne Klingonům“) proti svým hlavním nepřátelům, Videniům („rozhodně ne Romulanům“). Hráči představují posádky na lodích Galaktické konfederace.
Postavy jsou popsané především osmi základními vlastnostmi určenými hodem 3k6 nebo 1k6 + rasový modifikátor. Každá postava si volí jednu větev vesmírné služby: vojenskou, vědeckou, nebo technickou (de facto povolání) a v rámci ní ještě specializaci. Osobní souboj dostává míň prostoru a je jednoduchý, hra se víc věnuje řešení problémů. Obsahuje i pravidla pro psioniku, boj vesmírných lodí a jednoduché generování galaxie.
Základní příručka má 84 stran a pro hru nevyšlo žádné rozšíření.
O mnoho let později vydal nový majitel hry druhou edici Starships & Spacemen (2012), postavenou na systémovém jádru hry Labyrinth Lord (2007), která je pro změnu klonem Basic Dungeons & Dragons.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host