Údolí sedmi hvězd

Vložil(a) MarkyParky dne
2
Průměr: 1.3 (3 hlasů)
1997
Dobrodružství o třech zaklínadlech a nečekaných stvůrách

Údolí sedmi hvězd je dungeon o 52 místnostech, o kterém sám jeho autor říká, že je stvořen tak, aby postavy mohly zahynout i jinak než vlastní chybou.

V jeskyních najdete velké množství neobvyklých a zdánlivě nelogicky rozmístěných nestvůr, které jsou hladové, rozdrážděné a dožrané na všechno kolem. Tajemství, které vysvětluje tyto nelogičnosti, najdou hráči až téměř na samotném konci jeskyně – pokud se tam jejich hrdinové dostanou živí.

Krom samotného dobrodružství modul obsahuje i několik originálních nestvůr a magických pokladů.

Dobrodružství vyšlo v Dechu draka 1997/2.

Určeno po hru
Kategorie produktu

Je obsaženo v těchto produktech

Průměrné hodnocení Název Vydáno Kategorie Jazyk
0
Bez hodnocení
Dech Draka 1997/2 1997 Číslo časopisu Dech Draka z dubna 1997 Čeština

1

Samotná jeskyně se nese v duchu dračákvoského realismu posledních devadesáti let. Obsahuje tolik "potřebné" místnosti jako záchody, kuchyň a skladiště potravin, je zřejmé, kde obyvatelé berou vodu. Praktické provedení popisů ovšem trochu pokulhává, takže jakmile se ze všechních místností dostanete do fantastičtější části podzemí, začíná být dost těžké si z útržků textu domyslet, k čemu vlastně místnost sloužila a jaký je její význam. Nicméně pořád z toho textu celkem čiší, že nějaký záměr s tím autor měl a jen se mu nepodařilo ho předat.

V ostrém kontextu s designem podzemí je rozmístění nestvůr a pastí. Tam se mi logiku nepodařilo najít žádnou. Autor sice jakés takés vysvětlení na úplném konci nabídne, ale je to přesně v duchu devadesátkového "Tak jste to dohráli, teď se dozvíte, jak to bylo doopravdy," tedy nic, na co by hráči mohli přijít hrou a nějak toho využít. Pro ty je výskyt nestvůr i pastí sledem malých i velkých WTF, které navíc neustále ohrožují jejich postavy nebezpečností na úrovni save-or-die, které navíc nejen, že nejsou vůbec signalizované, ale naopak se často snaží hráče nějak aktivně nachytat. Což by asi bylo veselé si zahrát v nějakém DCC funelu, ale jako modul pro zasazení do klasické DrD1.X mi to teda vůbec nesedí.

Text je navíc (zcela v dobovém duchu) prošpikovaný vtípky pro čtenáře/GMa, které jednak nemají žádnou šanci dostat se do hry, a samozřejmě jsou dost založené na zkušenosti s dobovou hráčskou mentalitou, takže s odstupem času se stávají méně a méně vtipné.

A nakonec - i samotné technické provedení není nic moc. Místnosti jsou číslované dost chaoticky, takže při procházení musíte listovat příručkou sem a tam. Popisy místností a interaktivních prvků jsou často neúplné nebo zcela chybí nebo se třeba nachází úplně jinde (v jiné místnosti a bez crosslinku), takže to vyžaduje důkladné přečtení a dodělání před hrou, nedá se to hrát z listu.

Celkově prostě nemůžu doporučit a dávám 1 hvězdičku.
Druhou si přidejte, pokud cíleně chcete ochutnat dobovou atmosféru nebo pokud si na to vezmete ten DCC funel.

1

Jeskyně kreslená tak aby vyplnila A4 do který je naházená hromada úplně random nestvůr (s naprosto WTF zdůvodněnim). '90s - much design, lots fun.

(Aby bylo jasno - that's it. Přesně tohle, NIC VÍC. Enjoy.)

2

Pamatuji si ten den, kdy jsme to hráli. Hráči se docela bavili, já trpěl jak pes. Dobrodružství je velký, obtížný, promyšlený dungeon. Ale vesměs je dost opuštěný, prázdný aspoň z pohledu PJ. Nějak tak v něm něco chybí oproti jiným Agupiho dobrodružstvím. Teda kromě obtížnosti, ta tam je.

Abych tomu nekřivdil, dá se to samozřejmě domyslet, a nějaký příběh tam je, takže se kolem toho dá postavit větší vyprávění, nebo ten samý dungeon využít ne jako opuštěný, ale jako živoucí a plný života, s jeho původními obyvateli.

Mám pocit, že moji hráči by tomu asi dali tři hvězdy, já dávám dvě :)