Nástrahy Severu

Nástrahy Severu je článok o nástrahách a situáciách, ktoré môžu postavy zažiť počas putovania alebo pobytu v severskej divočine. Ako inšpiráciu som pre niektoré bytosti použil severskú (vikingskú) mytológiu, ale s menšími úpravami sa to dá využiť aj vo fantasy hre. Dúfam, že vám poslúži ako dobrá inšpirácia pre vaše príbehy.

Štruktúra jednotlivých scén (situácií) je nasledovná:


 

  • Názov – výstižný názov situácie

  • Situácia – opis situácie

  • Aktéri – viac detailov o jednotlivých aktéroch v scéne

  • Možnosti – čo postavy urobia? Aké sú možnosti, alternatívy a podobne.


 

Hladný medveď


  • Situácia: Na kryhe priplával na pobrežie vyhladovaný ľadový medveď a ohrozuje dedinu, zabil už dve otrokyne, ktoré boli zbierať drevo v neďalekom lese a zranil jedného lovca, ktorý sa ledva dovliekol naspäť. Jarl poverí postavy vystopovaním a ulovením medveďa, kým nenapácha viac škody.

  • Aktéri: postavy, jarl, ľadový medveď

  • Možnosti/alternatívy: namiesto medveďa môže z hôr zísť troll alebo iný veľký mäsožravý tvor, prípadne svorka vyhladovaných vlkov


 

Lupiči


  • Situácia: Jarl alebo staršina osady poprosil postavy, aby mu pomohli v horách vystopovať lupičov, ktorí prepadávajú jeho ľudí, unášajú a predávajú ako otrokov, kradnú dobytok a kone.

  • Aktéri: postavy, jarl alebo staršina, lupiči a ich vodca

  • Možnosti/alternatívy: alternatíva je prenasledovanie pirátov, ktorí pri útoku na dedinu uniesli niekoľko obyvateľov


 

Stratení lovci


  • Situácia: Z osady odišla skupina lovcov ale už sa mali dávno vrátiť. Postavy sú požiadané o pomoc pri pátraní po stratených lovcoch. 

  • Aktéri: postavy, lovci, jarl

  • Možnosti/alternatívy: lovci zablúdili počas snehovej búrky, lovcov odrezala od cesty domov lavína, lovci sa stali obeťou Jotun – obra alebo Dökkálfar – temných elfov


 

Kraken


  • Situácia: Postavy sa plavia na mori v drakkare / knarre, keď sa náhle z hlbočiny vynorí obrovský kraken, ktorý svojím zobákom a chápadlami zaútočí na loď. Postavy sa musia zapojiť do boja s krakenom, ináč sa nedobrovoľne okúpu v ľadovej vode severského mora.

  • Aktéri: postavy, posádka lode, kapitán, kraken

  • Možnosti/alternatívy: namiesto obrovského krakena môže na loď zaútočiť morský had alebo drak alebo skupina menších krakenov


 

Draugr 


  • Situácia: Z neďalekého hrobu vikingského jarla začal vyliezať 
Draugr – nemŕtvy viking, ktorý napáda všetko živé v blízkosti hrobu. 

  • Aktéri: postavy, nemŕtvy viking – Draugr

  • Možnosti/alternatívy: postavy táboria neďaleko hrobu a Draugr ich napadne v noci


 

Kam nás vietor zavial 


  • Situácia: Po silnej búrke sa postavy ocitnú pri neznámom pobreží, musia pristáť, lebo im dochádzajú zásoby čerstvej vody a drakkar je značne poškodený.

  • Aktéri: postavy, posádka, kapitán, prípadne obyvatelia fjordu

  • Možnosti/alternatívy: alternatívou je stroskotanie na území znepriateleného klanu a cesta domov, blúdenie v snehovej búrke alebo hustej hmle


 

Fafnir


  • Situácia: Po dlhých stáročiach vyliezol Fafnir na povrch a plieni celé okolie. Keď sa dobre nažerie, vždy sa ukryje vo svojej jaskyni v horách. Kráľ Olaf vyhlásil odmenu pre statočného alebo statočných hrdinov, ktorí ho zbavia otravného plaza, a sľúbil, že najslávnejší bardi budú o nich spievať piesne a recitovať ságy ešte dlho po ich smrti.

  • Aktéri: postavy, kráľ Olaf, Fafnir

  • Možnosti/alternatívy: postavy sa môžu spojiť s inými hrdinami, vyhľadať pomoc u elfov alebo trpaslíkov alebo u norn – veštíc. V prípade smrti postáv si pre ich duše prídu Valkýry.