Doplnok pre DrD II:
 Pohraničná tvrz Červený havran

V tomto článku si popíšeme malú pohraničnú tvrz, ktorú môžete využiť vo vašej hre.

Tvrz sa dá umiestniť viac menej do každého fantasy sveta, pravidlový popis je síce určený pre DrDII ale dá sa z neho pochopiť, aké majú postavy schopnosti, a prispôsobiť na iný systém. Tvrz Červený havran je pohraničná tvrz menšieho kráľovstva, stráži buď brod alebo most cez hraničnú rieku, cestu cez hory alebo močiar alebo je len umiestnená pri dôležitej obchodnej trase.

 

Tvrz

Tvrz sa nachádza na vrchole malého kopca alebo pahorka, má kamenné hradby s cimburím a drevenou pochôdzkou pre strážnikov. Okovanú bránu, za ktorou je spúšťacia kovová mreža, chráni malý barbakan. Oproti bráne sa nachádza hlavná veža, vo vnútri hradieb sa ešte nachádza malá vyhňa s dielňou, psinec, chliev a kurín. Na pravej strane je k hlavnej veži pristavaná menšia hospodárska budova, pri ktorej je studňa.

Hlavná veža má 4 poschodia a dve úrovne podzemia. Vchod do veže sa nachádza na úrovni prvého podlažia. Na vrchole veže je zastrešená strážnica so signálnym ohňom, ktorý strážnici zapália v prípade ohrozenia. Vždy je tu na stráži jeden vojak, v prípade ohrozenia aspoň dvaja. Na treťom podlaží má svoju izbu veliteľ pevnosti - barón, okrem toho tu má aj pracovňu. Na druhom podlaží sú ubytovaní hajtman, zbrojmajster, zvermajster, hlavný prieskumník a felčiar. Na prvom podlaží bývajú vojaci. V prízemí je zbrojnica a menšia časť pre veteránov. V podzemí sa nachádza sklad potravín a materiálu, malé väzenie a studňa. V zbrojnici sú extra sekery, tesáky, bojové kladivá, kopie, niekoľko kožených brnení, dve krúžkové a dve prešívanice, niekoľko lukov a kuší so šípmi, šípkami a náhradnými hlavicami. Kľúče od zbrojnice má len barón, hajtman a zbrojmajster a správca.

Barbakan slúži na obranu brány, podobne ako v strážnici na veži aj tu je jeden alebo dvaja vojaci. Barbakan má vysoké úzke okná smerom von, z ktorých sa dobre ostreľujú útočníci. V podlahe má diery, cez ktoré môžu vojaci ohrozovať nepriateľa, ktorý sa náhodou dostane cez bránu, ale nedostane sa ďalej cez spúšťaciu mrežu, ktorá je asi dva metre za bránou.

Hospodárska budova má prízemie a poschodie. Na prízemí je stajňa, v ktorej je 5 bojových koní, 6 jazdeckých a 4 poníky. Okrem stajne je tu aj kuchyňa. Na poschodí sú ubytovacie priestory pre správcu, kuchára, kuchtíkov a paholkov, holubník s poštovými holubami a barón tu má svoje sokoly a havrana.

V chlieve a kuríne paholkovia chovajú niekoľko prasiat, ovce a kačky.

V psinci je 8 psov, väčšinou sú to mohutní mastifovia a vlkodavovia.

Vyhňa s dielňou sú zariadené skromne, slúžia hlavne na nevyhnutné opravy zbraní, výzbroje a výstroje pre posádku tvrze.

 

Posádka

Posádku tvrze tvorí barón, hajtman, zbrojmajster, zvermajster, hlavný prieskumník, felčiar, 2 zvedovia, 4 veteráni, 10 vojakov, správca, kuchár, 2 kuchtíci a 3 paholkovia, spolu 29 osôb. Vačšinu posádky som tvoril ako postavy, nie ako protivníkov či pomocníkov. Predpokladám, že sa nebudú vo vašej hre objavovať len jednorázovo, ale ak sa v oblasti okolo tvrze zdržíte, budete sa s posádkou stretávať častejšie.

 

Barwn (barón) Cledwyn Talacharn, človek, veliteľ pevnosti

Cledwyn je vysoký, mohutný čerstvý štyridsiatnik, mierne prešedivelý s prísnym výrazom v tvári, ktorý umocňuje jazva na pravom líci. V erbe má červeného letiaceho havrana a obojručný na čiernom poli. Barón má právo lovu na svojom území a využíva ho popri daniach, nákupe potravín a chove prasiat a hydiny na zásobovanie svojej posádky čerstvým mäsom.

Úroveň: 10 (Bojovník 5, Kejklíř 1, Válečník 3, Lovec 1)

Hranice: Telo 4, Duša 5, Vplyv 6

Zvláštne schopnosti: Lví srdce, Cit pro meč, Šampión, Přečtení soupeře, Gladiátor, Pádny úder, Akrobat, Urozený, Velitel, Šermíř, Vetřelci

Vybavenie: zdobený obojručný meč, meč, zdobený luk, tesák, palcát, krúžková zbroj, štít s erbom, kopia, bojový kôň, cvičený havran, pečatný prsteň, náhrdelník rodu Talacharnovcov, 30 strieborných v mešci, kľúč od pokladnice a zbrojnice

 

Yorath Cynwryk, človek, hajtman

Ak je Cledwyn mohutný, Yorath je obrovský. Takmer sedem stôp vysoký, hora svalov a začínajúce brucho, zjazvený, bradatý, fúzatý s vyholenou hlavou a hlasom býka.

Úroveň: 7 (Bojovník 4, Kejklíř 2, Válečník 1)

Hranice: Telo 6, Duša 4, Vplyv 5

Zvláštne schopnosti: Zarputilost, Silák, Bojové Reflexy, Rameno na rameno, Pádny úder, Hadí muž, Špeh, Bojový výcvik

Vybavenie: šupinová zbroj, obojručný meč (na chrbte), bojová sekera (v sedlovom úchyte), tesák, kopia, štít, bojový kôň, deväťchvostá mačka, 23 strieborných, dva strieborné prstene, jeden náramok na zápästí a jeden na bicepse , kľúč od zbrojnice

 

Berwyn Lloyd, človek, zbrojmajster

Šľachovitý tridsiatnik, ruky večne zašpinené od sadzí a so stopami popálenín z vyhne, Berwyn nosí husté čierne vlasy spletené do vrkočov a zdobené striebornými krúžkami.

Úroveň: 7 (Bojovník 5, Kejklíř 1, Válečník 1)

Hranice: Telo 7, Duša 4, Vplyv 4

Zvláštne schopnosti: Jménem krále, Letící zbraň, Cit pro meč, Cit pro sekeru, Rameno na rameno, Desivá presnosť, Veterán

Vybavenie: šupinová zbroj, meč (na chrbte), sekera (v sedlovom úchyte), tesák, 2 vrhacie nože, kopia, štít, bojový kôň, 18 strieborných a striebornú reťaz na krku, kľúč od zbrojnice

 

Lochlainn aep Noreen aep Siobhan Ó Duieachdha, polelf, zvermajster

Nižší útly polelf, po elfskom otcovi má mierne zašpicatené uši a mandľovité oči. Nosí dlhé vlasy, do ktorých si zapletá pierka, a jeho telo je pokryté tetovaniami zvierat, rastlín a elfských ornamentov. V jeho útlom tele sa skrýva prekvapivá sila, Lochlainn dokáže udržať na uzde splašeného bojového koňa alebo rozzúreného mastifa.

Úroveň: 7 (Bojovník 3, Lovec 3, Hraničiar 1)

Hranice: Telo 4, Duša 4, Vplyv 7

Zvláštne schopnosti: Jsme jedné krve, Cit pro meč, Silák, Bojové reflexy, Krotitel, Jedna duše, Stopař, Znalec krajiny

Vybavenie: kožená prešívanica pošitá kovovými kruhmi, vlkodav, sokol, bojový kôň, tesák, kopia, luk + tulec plný šípov, meč, píšťalka na psy, kapsa na kusy mäsa pre sokola a psov, náhrdelník z vyrezávanej parožiny

 

Llewellyn Morys, človek, vrchný prieskumník

Nenápadný priemerný človek, samý sval, šlacha a jazva, tvár zvráskavená od slnka, vetra a mrazu a pokrytá niekoľkodenným strniskom ryšavých fúzov. Llewellyn pozná krajinu tak, ako nikto iný, je majstrom prepadov, plíženia a záškodníckeho boja, v lese dokáže ukryť celý oddiel tak, že prechádzajúci nepriateľ nemá o nich ani potuchy.

Úroveň: 8 (Bojovník 1, Lovec 5, Hraničiar 2)

Hranice: Telo 7, Duša 5, Vplyv 3

Zvláštne schopnosti: Styky, Přečtení soupeře, Jedno oko otevřené, Vetřelci, Pruzkumník, Zálesák, K neutahání, Divý muž, Strážce hranice, Kamufláž

Vybavenie: bojový kôň, mastif, kožená prešívanica pošitá kovovými kruhmi, luk + tulec plný šípov, meč, tesák, sekera, kopia, kresadlo, čutora, 33 strieborných, strieborný prsteň a 3 strieborné náušnice

 

Traherne Prydderych, človek, správca

Všetkými masťami mazaný manipulátor, je lojálny barónovi aj kráľovi. Geniálny organizátor a sudca charakterov. Nižší, plešatý päťdesiatnik s ružovými lícami, dvojitou bradou a bruškom, ktorého dobrácky výzor veľmi klame. Traherne vie byť veľmi tvrdý ale je ku každému férový.

Úroveň: 6 (počítajte bonus +3 k hodom, je to nedobrodružné povolanie vyskladané z rôznych dovedností a zvláštnych schopností z pravidiel DrDII)

Hranice: Telo 3, Duša 6, Vplyv 6

Dovednosti: Vedení lidí mimo boj, Obnovování lidského vlivu, Přežití ve měste, Učenost (obchodování, tovaroznalectví, čtení a psaní, cizí jazyky, počty), Jednání s lidmi,

Zvláštne schopnosti: V jménu krále, Styky, Moudrý rádce, Vyjednavač, Čtení v duši, Bystrost

Vybavenie: tesák, písacie potreby, lupa, kniha správcu, pečať správcu, počítadlo, pergameny, listiny, strieborný prsteň, 40 strieborných, kľúč od pokladnice a zbrojnice

 

Heddwyn Rhysstr, človek, prieskumník Ardghal aep Eadaoin aep Moyra Ó Brollacháin, polelf, prieskumník

Úroveň: 5 (Bojovník 1, Lovec 4)

Hranice: Telo 7, Duša 5, Vplyv 3

Zvláštne schopnosti: Cit pro sekeru, Zálesák, Stopár, Prieskumník, Lučišník, Styky (Heddwyn) alebo Plášť soumraku (Ardghal)

Vybavenie: luk + plný tulec šípov, dýka alebo tesák, jazdecký kôň, kožené brnenie, kopia, deka, kresadlo, čutora, sekera

 

Talfryn Gwallter, človek, felčiar

Úroveň: 8 (Mastičkár 4, Zaříkavač 2, Alchymista 2)

Hranice: Telo 3, Duša 7, Vplyv 5

Zvláštne schopnosti: Zarputilost, Všelék, Ranhojič, Samaritán, Pečovatelský zásah, Knihomol, Bystrost, Posílení elixíru, Živá voda

Vybavenie: tesák, lekárska brašna, 40 surovín, 30 strieborných, truhlička na elixíry, malé laboratórium v hospodárskej budove

 

Alwin Bergmann, trpaslík, veterán Eckart Maurer, trpaslík, veterán Trystan Seys, človek, veterán Gwythyr Tueh, človek, veterán

Úroveň: 6 (Bojovník 5, Lovec 1)

Hranice: Telo 7, Duša 5, Vplyv 3

Zvláštne schopnosti: Jménem krále (ľudia), Noční oči (Alwin), Nezdolný (Eckart), Osobní strážce, Rameno na rameno, Gladiátor, Bojové reflexy, Cit pro sekeru (ľudia), Cit pro kladivo (trpaslíci), Jedno oko otevřené

Vybavenie: šupinové brnenie, sekera (ľudia), bojové kladivo (trpaslíci), luk (ľudia), kuša (trpaslíci), tesák, štít, kopia, jazdecký kôň alebo poník, fajka (trpaslíci), 10 strieborných

 

Fester Metzger, trpaslík, vojak Jochem Fleischer, trpaslík, vojak Gruffud Caetwyn, človek, vojak Glyndwr Gwyss, človek, vojak Enfys Gadarn, človek, vojak Culhwch Cadwaldr, človek, vojak Caradog Tannatt, človek, vojak Madog Phenna, človek, vojak Owain Trahaern, človek, vojak Rhys Annoil, človek, vojak

Úroveň: 3 (Bojovník 2, Lovec 1)

Hranice: Telo 8, Duša 4, Vplyv 3

Zvláštne schopnosti: Rodová zbraň – kopija (ľudia), Rodová zbraň – kladivo (trpaslíci), Gladiátor, Rameno na rameno, Lučišník

Vybavenie: luk (ľudia), kuša (trpaslíci), kožená prešívanica pošitá kovovými kruhmi, štít, sekera (ľudia), bojové kladivo (trpaslíci), tesák, kopija, 5 strieborných, hracie kocky

 

Urien Waldebeuf, človek, kuchár, charakteristika 3 Yale Dewydd, človek, kuchtík, charakteristika 1 Ivor Dewydd, ľudia, kuchtík, charakteristika 1 Mabon Vaughan, človek, paholok, charakteristika 1 Iorwerth Terwdwr, človek, paholok, charakteristika 1 Gareth Trowdr, človek, paholok, charakteristika 1

 

Okolie tvrze

Popis okolia záleží od toho, kam umiestite tvrz. Hlavné je, že je v pohraničí a že chráni určitú strategickú vec – most, brod, cestu... V okolí možu byť hory, hvozd, močiar alebo polia a lúky, čo lemujú dôležitú obchodnú cestu.

V blízkosti tvrze sa nachádza dedina s asi 200 osadníkmi, sú to barónovi poddaní a barón od nich čiastočne berie v rámci daní a čiastočne kupuje potraviny a iné veci pre svoju posádku. Občas do tvrze alebo dediny prídu lovci, drevorubači, uhliari, včelári alebo pastieri z okolia.

 

Zápletky

Nižšie nájdete niekoľko nápadov na dobrodružstvá v blízkosti tvrze Červený havran.

 

  • Miznú včelári, lovci aj uhliari v okolitých lesoch, barón požiada postavy o pomoc, pretože nemôže uvoľniť mužov zo služby na dlhšiu dobu. Je to vlkodlak, troll alebo niečo iné?
  • Niekto otrávil niekoľko studní v okolí cesty, prečo? Je to pomsta odsúdeného pytliaka, náhoda alebo záškodník?
  • Dlho očakávaný konvoj s novými zbraňami, rekrutmi a zásobami mešká už vyše týždňa a všetci prieskumníci sú na inej misii. Pomôžu postavy barónovi zistiť, čo sa deje? Konvoj prepadli radikálni elfovia, ktorí si neželajú rozširovanie ľudí v pohraničí. Ako sa k tomu postavia postavy, ak je medzi nimi elf? A čo na to polelfovia v posádke, keď sa to dozvedia?
  • Do pevnosti dorazí ťažko zranený posol so správou, ktorá musí ísť ďalej do kráľovstva, ale barón nemôže uvoľniť skupinu mužov, aby bezpečne doručili odkaz. Zoberú postavy na seba riziko doručenia správy, kvôli ktorej niekto prepadol posla?
  • Prieskumníkov na poslednej výprave zastihla snehová búrka a takmer ich strhla lavína, sú polámaní a ešte niekoľko týždňov budú musieť ostať ležať. Ale zima sa skončila a treba zistiť, či je priesmyk cez hory už bezpečne prechodný a doniesť nové správy z druhej strany hôr.
  • Do tvrze dorazí inkvizítor novej slnečnej cirkvi s glejtom od kráľa, jeho úlohou je nájsť a eliminovať všetkých zariekavačov, žrecov a vedmy velebiace starých bohov. Na koho stranu sa postavia postavy? Pomôžu inkvizítorovi v jeho hone na čarodejnice, alebo sa mu postavia na odpor? V neďalekej dedine žije vedma, čo vojakov lieči, keď je felčiar na cestách alebo sám nestíha.
  • Pod kopcom, na ktorm stojí tvrz, sa cez noc objaví družina asi 60-70 vojakov pod vedením neznámeho baróna, ktorý sa oháňa glejtom od emyra (kráľa), ktorý prikazuje barónovi Talacharnovi opustiť aj s posádkov tvrz a vydať kľúče. Cez noc záhadne umreli všetky poštové holuby, barón Talacharn dostal 48 hodinové ultimátum a kráľovské mesto je vzdialené niekoľko dní jazdy ostrým cvalom. Čo urobí barón Talacharn a ako sa zachovajú postavy?
  • Do tvrze pricvála kráľovský posol s rozkazom, aby sa všetci zúčastnili na pátraní po vodcovi vzbury, odmenou pre baróna bude viac pozemkov a jeho muži dostanú bohatú odmenu v striebre. Ten, čo vzbúrenca dolapí, bude povýšený na zemana.
  • Tlupa škretov zišla z hôr a prepadáva osamotené salaše a tábory lovcov či drevorubačov. Barón poprosí postavy o pomoc pri vystopovaní tlupy, lebo 3 prieskumníci sú málo na obrovské územie, ktoré musí barón chrániť.

 

Dúfam, že sa vám článok páčil, a že v okolí tvrze Červený havran prežijete niekoľko zaujímavých dobrodružstiev.