True20

Vložil(a) Alnag dne 05.01.2009, 22:46
4
Průměr: 3.5 (2 hlasy)
2006
Zjednodušená a upravená univerzální verze d20 systému.

Univerzální a silně upravená varianta d20 systému, která k vyhodnocování používá výhradně dvacetistěnné kostky. Inspirována systémem ve hře Mutants & Masterminds a poprvé uplatněna ve hře Blue Rose. Oproti běžné variantě d20 patří mezi nejvýraznější odlišnosti jen tři generická povolání, používání jen opravy vlastností, povolání neomezují výběr dovedností, nové odbornosti jsou dostupné na každé úrovni, hra neobsahuje koncept životů ani zkušeností a kouzla získávaná výměnou za odbornosti.

Systém
Designér

4

...asi ne všechny, ale některé určitě. Jak tvrdí Alnag True20 je natolik generické až vlastně nevíte k čemu co je. Nastavíte si ho na (skoro) jakékoliv herní prostředí bez jakékoliv velké námahy. Ale True20, tyhle zelené knížečky jsou prostě jádro True20 systému na kterém běží celá řada her Green Roninu, v čele s Blue Rose... Výhodou tedy je, že pokud chcete hrát sci-fi, cyberpunk, urban fantasy, horror nebo cokoliv jiného je to stále jeden systém ve kterém jste brzy jako doma. A přesně k tomu True20 a vlastně všechna ta generická jádra systému (Cortex, Tri-Stat dX, SRD) jsou. A jako jeden z mála d20 systémů nemá Hit Pointy! :-)

3

Znáte takový ten pocit, kdy se vaše představy splní a vy zjistíte, že to vlastně není, jak byste si to představovali. Od momentu, kdy mne začal d20 systém nějakým způsobem fascinovat jsem přemýšlel, jak ho vylepšit nebo hledal nějaká už existující vylepšení. True20 má v sobě spoustu z těch o kterých jsem si v průběhu času myslel, že jsou "fakt cool". Jenže když jsem to tak viděl pohromadě, přišlo mi to strašně sterilní. Takové... brrr... o ničem. Přemýšlím o tom, jestli chiméra dokonalého systému není něco sebezničujícího. Jestli estetika RPG nevyžaduje nějakou vadu. Nějaký drobný kaz, který celé věci dodá větší šmrnc. A nebo je to prostě jen až moc generické... nevím. Ale prostě to nějak nemusím, byť objektivně nemůžu říct, že je to špatně udělané.