„Chrám stojí na opuštěném náměstí odnepaměti. Je součástí města, ale nevede k němu žádná ulice ani ulička. Jen ti, kdo počkají v určeném čase, se můžou vypravit na pouť do stínů a snů a kráčet novými cestami ztichlým, potemnělým městem. Říká se, že kromě zfanatizovaných kněží uctívajících zničující sílu moře zná cestu jen hrstka vyvolených. Žádostiví rad Mořského démona ji vyhledávají zřídka; hledači pokladů se nevracejí povědět svůj příběh. Až teď by minulost města mohla být klíčem k vyřešení záhadného tajemství…“
Trail of the Sea Demon je 32stránkový sborník tří menších městských dobrodružství pro postavy na 3. až 5. úrovni ve hře OSRIC (2006) nebo jiných retroklonech AD&D (1978). Všechna se nesou v žánru weird fantasy a točí se okolo jistého záhadného náboženství a skrytých cest, které k němu ve spletitém fantastickém městě vedou. Dají se vložit do každé pochmurné fantasy metropole a organicky začlenit do běžící kampaně. Jsou to:
- The House of Rogat Demazien – Záhadný sochař a mág odjel z města a jeho dům v Žebrácké čtvrti je nestřežen. Jaká tajemství skrývá a kam vedou? 37 popsaných lokací.
- Temple of the Sea Demon – Kdesi ve městě čeká ukrytý chrám. Kdo obelstí tajemné kněží i magické strážce a získá jeho poklady navzdory hněvu Mořského démona? 19 popsaných lokací.
- Shadow Court – Bizarní tržnice pochybných kupců s exotickým zbožím, kde za každým rohem číhá lest. A tam opuštěná zahradní svatyně, kterou noc co noc navštěvují záhadné osoby. 20 popsaných lokací + kupci.
Dobrodružství původně vyšla v časopise Fight On! a tady jsou prezentována v revidované a rozšířené podobě.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Tři samostatná dobrodružná místa
Modul trochu klame názvem. Tváří se – a to i na zadní straně obálky – jako ucelené trojdobrodružství po stopách Mořského démona. Ve skutečnosti jde spíš o tři samostatná dobrodružná místa. Samostatná, protože v modulu popsané propojení mezi nimi lze snadno škrtnout, a dobrodružná místa, nikoliv dobrodružství, protože neexistuje žádný zjevný důvod místa navštívit. Všechna tři místa prostě jsou, a teprve až do nich postavy vstoupí, něco se v nich začne dít. Čímž neříkám, že místa nemůže DM do nějakého dobrodružství zapojit, samy o sobě tak ale nefungují. Především první a nejspíš i třetí část se dají šoupnout kamkoliv, jsou skutečně modulární.
Pořád je to Melan, je to ale slabší Melan, ponechává až příliš hluchých míst. Zároveň ale přináší i nemálo tradičně pěkných nápadů a vysoký řemeslný standard. Spíše slabší čtyři hvězdy.