2018
Procedurálně generované dobrodružství v podobě nekonečné extradimenzionální knihovny
The Stygian Library je procedurálně generované dobrodružství v podobě knihovny umístěné v extradimenzionálním prostoru mezi všemi knihovnami ve vesmíru. Každá výprava generuje při průzkumu vlastní cestu – vlastně pointcrawl –, takže navštívené lokace a získané zakázané vědění se pokaždé liší. Příručka obsahuje:
- Systém pro generování lokací uvnitř knihovny.
- 40 monster uzpůsobených pro tento modul.
- Systém pro hledání konkrétních znalostí v hlubinách knihovny a tabulku 30 neobvyklých knih a další užitečné detaily.
- Tabulku pro generování pokladů, snů, zvěstí a další
- Unikátní povolání „mumifikovaný učenec“, kdysi lidští akademici, kteří přebývají v Knihovně po dekády i déle.
Modul obsahuje statistiky a pár mechanik, které jsou kompatibilní s většinou old-school RPG her a dají se jednoduše adaptovat pro libovolné fantasy RPG.
Dobrodružství vyšlo poprvé v roce 2018 a v roce 2019 získalo cenu ENnies – Judge's Spotlight Award. V roce 2020 vyšla remasterovaná verze, která provádí řadu kosmetických změn, obsahově je ale víceméně identická.
Určeno po hru
Kategorie produktu
Autoři
Vydavatel
Externí recenze a shrnutí
Nord Ninja RPG | Nord | Stygijská knihovna – je opravdu tak dobrá, jak se o ní říká? |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Super, ale...
víc v recenzi https://nord.ninja/nord-doporucuje/stygijska-knihovna-je-opravdu-tak-do…
Znovuhratelná porce anglického humoru a lehkého hororu
Stygian Library je za mě skvělá v několika věcech. Jde o opakovatelně hratelný produkt. Každá výprava do Knihovny se liší. Na začátku kampaně si vymyslíte cíl vašeho bádání v Knihovně a podle toho musíte nasbírat určitý počet vodítek. Ty určují jak daleko jste ve sbírání informací. Když máte všechny, měli byste mít ucelenou představu z kusých informací o vašem cíli a můžete odejít s nově nabytým věděním z Knihovny pryč. V naší kampani jsme si dali za cíl najít cestu za Věštkyní času (ekvivalent jedné z těžkých možností).
Modul na mě působí trochu stylem Tima Burtona. Kostliví udržbáři, mluvící kyklopská lebka, nebo mumifikovaní učenci mi to společně s občasnými náznaky anglického humoru potvrzují. Je zde také spousta prvků (knih, magických předmětů, prvků v místnostech) je použitelných do jiných her, zvlášť do prostředí akademií, magických univerzit a podobných učilišť.
Modul tvrdí, že do Stygijské knihovny mohou vést dveře z kteréhokoliv světa, a stylizace některých místností tomu i pomáhá. Nemusíte se tedy nutně omezit jen na fantasy, ale dovedl bych si představit i zasazení do Call of Cthulhu her, nebo jiných vyšetřovaček (samozřejmě za cenu toho, že staty monster musím změnit). Navíc vás mohou překvapit v dungeonu i jiní návštěvníci (já třeba zařadil viktoriánského gentlemana z jiné domácí kampaně), nebo z knih vyběhnou slavné postavy jako Lancelot, Drákula a další.
Modul není dungeon ve smyslu přesných místností na čtverečkované síti, ale díky svému generátoru místností a událostí můžete jít vlastně jen "hlouběji" do Knihovny. Nazval bych to nejspíš "depth-crawl".
Systém generování sice dělá ze Stygijské knihovny znovuhratelný produkt, ale jako jiné generátory prostředí zdržuje hru a imerzi. Hráči se například rozhodnou jít z místnosti A dál (čti: hlouběji) do Knihovny a GM a musí se hodit na Lokaci, Detaily lokace a Náhodné události, které se zrovna v lokaci dějí. Velmi mi pomohlo si všechny tabulky z knihy přeložit a přepsat (dohromady je to 13 tabulek od k30 do k100 věcí), včetně odkazů na příslušné strany v knize.
Navzdory tomuto bych rád modul doporučil ať už k přečtení, nebo odehrání. Ne však jako one-shot, ale alespoň jako krátkou kampaň o 5-10 sezeních, abyste stihli nasát atmosféru a zažít dostatek lokací a situací.