„Staří mudrci přisuzovali nositeli Světlonoše nadpozemskou sílu. Světlonoš není jen divotvorný šperk, je to stav bytí. Ten, kdo je hoden diadému z křišťálu a ryzího zlata, se stane Světlonošem – bytostí moudřejší, než všichni velcí králové pouští. Po diadému zatoužil i vládce Zaratus, avšak jeho dcera, princezna Shamiran jej ukryla k čarodějným učencům. Ti se zavázali střežit Světlonoše na věky věků, aby nebyla zneužita jeho magická moc. Od té doby však princeznu, ani šperk nikdo nespatřil. Čas přivál nové písky, a ty pohřbily vše staré. Avšak tahle věcička by vám mohla pomoci Světlonoše nalézt,“ tak zní legenda z úst kupce na rušném bazaru.
Mrtvé písky je stručné, dvoustránkové dobrodružství bez určení pro konkrétní hru, které vzniklo v rámci tvůrčí výzvy RPG Fóra Dungeonová kuchyně 21. Jde o pouštní kobku s ukrytými tajemstvími magických učenců a šperkem nadpřirozené moci. Celkem má 8 popsaných lokací.
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Dungeonová kuchyně 21 – sborník příspěvků | 2022 | Dobrodružství | Sborník dobrodružství vzniklých v místním designérském jamu | ![]() |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
slušná výplňovka
1) "Display/HW fonty nemaj v nadpisech co dělat". Lacrot tuto větu tisíckrát opíše do sešitu, než začne tvořit něco dalšího, kdo má ten mizernej Sugiyama luštit.
Tyhle malý formáty mě jinak maj spíš problém oslovit. Je tam background story, ale vlastně jí neni potřeba znát nebo zjišťovat. Asi by to mohlo fungovat jako tomb-rider treasure hunt příběh, ale k tomu by bylo potřeba dopracovat hromadu věcí (celé dobrodružství) co by se měly dít předem a v ten moment tohle už vlastně nic moc nepřináší. Asi by to mohlo fungovat jako random encounter v poušti jako odkaz dob a událostí, které už nikdo nepamatuje, ale k tomu tam je vlastně málo tajemna. Jsou tam nějaké hezké atmosferické prvky (kapka a kletba se svou countdown mechaforou atp.), ale není jich dost aby samy o sobě udělaly hutnej dojem.
Herně bych z toho určitě něco dostal... ale asi bych tam musel pořád dost improvizovat za pochodu nebo dotvářet okolo. Naopak hromada detailů (jako skarabový skládačky nebo která část sochy manipuluje se kterejma dveřma) mi tam přijdou spíš zbytečně navíc - nebo možná jsou pro styl hry, co mě nebere.
Ve své kategorii to lepší, co jsem potkal - nedostatky své kategorie to ale nijak zázračně nezachraňuje.
Povedený pouštní dungeon
Velmi povedené jednorázové dobrodružství. Nám se protáhlo na dvě sezení, ale to ničemu nevadilo. Odehráli jsme ho v systému Svitky Hrdinů a musím říct, že druhé sezení byla jedna z mých nejpovedenějších her. Spokojen jsem byl nejen já, ale i mí hráči. Nabrali si plno pokladů, rozluštuli záludné umístění skaraba pro opuštění hrobky a už se všichni těšíme na další sezení. Krásná práce.
Další super dobrodružství z český tvorby
Je krásný kolik talentovanejch lidí tady v tý naší malý český kotlině máme. Po odehrání mi hráči nechtěli věřit že je to "český amatérský dobrodružství" a ne "modul od známýho vydavatele z DriveThruRPG" (tímto nechci nijak shazovat práci autora, jen je to ukázka toho, jak nelehký úkol v podobě přesvědčení běžné TTRPG komunity o své kvalitě, mají ještě čeští a slovenští autoři před sebou).
Z pohledu GMa musím říct že se jedná o kvalitní one-shotový kousek.
Nelineární dungeon, tak akorát informací, originální prvky (miluju knihovnu, byť jsme se do ní vůbec nedostali), zajímaví protivníci, zasazení které vyvolává dobrodružný pocit už od uvedení (egypt-like hrobky, to musí pocit dobrodružství vyvolávat prakticky v každém). Už takhle kvalitní řemeslná práce.
Čím však modul podle mě vystupuje nad většinou ostatních two-page dungeonů jsou pomůcky přímo do hry. (SPOILER) Velice doporučuju vytisknout a vystříhat jak kapku vody která znázorňuje postup prokletí (strašně moc to přidává na dramatičnosti když to hráči mají na očích), tak puzzle, ideálně ve velikosti A4 aby byly čtverce se skaraby dostatečně velké a hráči s nimi opravdu mohli otáčet na různé strany (tady bych ocenil kdyby puzzle byl na samostatné stránce a já si ho mohl pohodlně vytisknout a nemusel ho vyřezávat a pak zvětšovat, ale chápu že pak by to nesplňovalo formát two-page dungeonu). (KONEC SPOILERU)
Jediná má výtka bude k uspořádání informací, kdy jsem se občas ztrácel (SPOILER) obzvlášť při "opačném" průchodu dungeonu skrz tajné dveře(SPOILER END) v tom co kam vede a tak se mi asi dvakrát stalo, že hráči prošli dveřmi z jedné místnosti do druhé abych v zápětí zjistil, že měly být zamčené, ale to bylo napsané až v textu té druhé místnosti. Tohle by nejspíš vyřešila nějaká řádnější příprava, než si to dvakrát pročíst před začátkem hry, ale i přes tyhle (moje) mírný chybičky dával dungeon pořád smysl.