Dark Ages: Vampire je samostatná adaptace legendární upírské hry Vampire: the Masquerade do jiného prostředí. Zatímco původní Masquerade se odehrává v 90. letech 20. století, tato varianta přesouvá hru do evropského středověku. Kolem roku 1230 žije prostý lid v Evropě pod útlakem šlechty, ozbrojené nájezdy jsou na denním pořádku, ale i život mnoha šlechtických rodů je poznamenán nepřízní osudu, smrti na bitevním poli, morovou ranou, vzájemnými rodovými rozepřemi. A v tom všem žijí i upíři a manipulují lidmi tak, jak se jim hodí.
Kniha funguje nejenom jako samostatná upíří hra, ale zároveň jako základní příručka celé hry Dark Ages, pro kterou vycházela i rozšíření umožňující hru i za další obyvatele světa temnoty, například inkvizitory, vlkodlaky nebo mágy. Každé takové rozšíření vyžaduje, aby hráči měli k dispozici právě pravidla z Dark Ages: Vampire.
Tato druhá inkarnace středověkých upírů navazuje na svoji první edici, která vyšla s lehce odlišným názvem jako Vampire: The Dark Ages (1996). Třetí edici pak představuje Vampire: The Dark Ages 20th Anniversary Edition (2015), posouvající reálie do roku 1242.
Poznámka: Tuhle anotaci použijte k hodnocení upíří implementace. Pokud chcete ohodnotit celou řadu Dark Ages zahrnující i jiné nadpřirozené tvory, použijte k tomu anotaci hry Dark Ages.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Solidně zpracované, mile mě…
Solidně zpracované, mile mě překvapilo dvojsečné zpracování skillů. Osobně mi moc nesedla stylizace, trochu víc preferuju Vampire the Masquerade.
Jak jse mi soudobí upíři …
Jak jse mi soudobí upíři (čti: "Vampajr d' Maskarejd") příliš nezamlouvají, středověké hraní ve mně zanechává příjemné hráčské i ST mrazení a nabízí, dle mého soudu, více možností, jak se k té nové situaci, tedy faktu, že jeden zemřel, postavit, než "jsem rozervaný emo," popř. "jsem gothic drsoň".
Ať už je to vlivem víry v Boha či bohy, nejasnými pravidly společenství, která se mohou měnit léno od léna, a nebo větší nebezpečností světa (za branami vlkodlaci, uvnitř bran inkvizice, doměle se blížící Apokalypsa).
Upíři mají i tu výhodu, že mnohem snáze umožňují dělat více klanová společenstva narozdíl od ostatních DA modulů a poměrně jasně nalinkovaná pravidla.
Líbí se mi i důraz na to, že všechny ty čupr-vampský-skilly, jsou ve svém důsledku prokletí.
Vlastní kapitolou jsou povídky na začátcích kapitol - obzvláště bych vyzvednul úvodní Malkavianskou (hlásání kněze ostatním upírům), Ravnoskou (ukazující, jak snadno se dá klouzat po zvolené Cestě a při tom si vše poctivě odůvodňovat), Brujahskou (co je to Humanita, zodpovědnost a co jednoho ale vážně dožere) a Nosferatskou (o starých křivdách a osnování nové pomsty i o tom, jak dobrými služebníky jsou malomocní).
Výborná hra, výborné…
Výborná hra, výborné příručky.