Alice Briarwood, dívka z malého města Silent Falls, se ztratila a je na jejích přátelích a známých, aby ji našli.
Mimo procesních pokynů se hra odehrává v tichosti, prostřednictvím textu. Pátrající postavy se ve fikci nikdy nepotkají, a tak spolu komunikují zprávami. Náhodný výběr z karet stop a nápověd a možnost dotvářet vztahy mezi postavami nabízí znovuhratelnost, ale autoři nedoporučují hrát Alice is Missing ve stejné skupině víckrát.
Ke hře jsou potřeba pravidla a karty postav, podezřelých, lokací, stop a nápověd. Autoři také jako podpůrný materiál vytvořili plakáty pohřešovaných osob pro několik variant Alice (slouží jen jako dokreslení a varianty jsou pro potřeby reprezentativnosti) a soundtrack ke hře, který zároveň slouží jako časomíra.
Hra se snaží být imerzivním, emocionálním zážitkem, a proto obsahuje rady, jak se svými hráči nastavit dostatečně komfortní situaci.
Externí recenze a shrnutí
Games.cz | Pavel Bareš | Alice is Missing – recenze unikátního vyprávěcího RPG |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Unikátní zkušenost
Vynikající hra, pokud vám jde o atmosféru, příběh a herní zážitek.
Samotného mě překvapilo jak moc intenzivní hra byla a jak mě dokázala emocionálně vtáhnout. Opravdu jedinečné. I když opakované hraní nejspíš už nepřinese stejnou intenzitu zážitku, věřím, že i tak bude silný a těším se až znovu zahraju (a ukážu dalším hráčům).
Tahle hra se mnou zůstane ještě hodně dlouho.
Nejsilnější rpg zážitek
Tato hra mě velmi příjemně překvapila. čekal jsem, že to bude dobré, ale vystřelilo mě to z trenek. Detailnější rozbor a hodnocení jsem popsal přímo do diskuze na foru.
Najlepšia hra na eventy
Alice is missing je tak trochu iné rpg. Nepripomína nič s čím som sa kedy stretol. Je kilometre ďaleko.
Najlepšie využitie tejto hry je na rôzne cony, kde sa stretnú skupiny ľudí o ktorých organizátor nič nevie. Majú rôznu úroveň skillu a možno sa nepoznajú alebo majú svoje sociálne issues.
Hra samotná nemá game mastra, je tu organizátor, ktorý si vezme jednu konkrétnu postavu a pomocou nej dohliada na stav hry a snaží sa ju korigovať. Nenápadne ľuďom našepkáva ak na niečo zabudnú a podobne.
Hra má veľmi pekný zenový umelecký štýl a systém je pomerne voľný, veľmibprívetivý pre nováčikov, výhodou skúsených hráčov však je, že sú schopní hru hrať samostatne a v intenzívnych momentoch vedia pomôcť organizátorovi s budovaním príbehu.
Celé herné sedenie počíta s 2,5h času. Ten je rozdelený na tri sekcie. Prvá sekcia je úvod. Organizátor tu vysvetlí o čo sa jedná, získa nejaké informácie o hráčoch, ich skúsenostiach a preferenciách, stanovia sa mantinely, lines and veils a vysvetlí sa základná etika hrania, v tomto ohľade sú pravidlá výborne napísané. Potom postavám priblíži setting malého mestečka Silent falls a spoločne si povedia niečo o podozrivých lokáciách v meste a podivných osobách. Potom si rozdelia postavy a niečo si o nich povedia. Každá je z dvoch kartičiek, jedna hovorí o konkrétnej osobe a druhá popisuje motivácie a vzťah k ostatným postavám.
Po krátkej pauze sa ľudia odoberú s telefónmi na kľudné miesta a začína tichá časť hry. Tá prebieha formou chatu. Autori k hre doplnili template na discord server a youtubové video s časovačom a skvelým soundtrackom. Táto časť trvá hodinu a pol. Hráči si rozdelia kartičky s číslami a zhruba každých desať minút sa niečo stane, eventy postupne budujú atmosféru a napätie a zároveň tvoria osnovu príbehu, ktorý je tak veľmi variabilný. Je dobré trvať na tom aby hráči prezradili fakty z kartičiek do piatich minút vo verejnom chate aby nedochádzalo ku konfliktom informácií alebo neinformovanosti ostatných.
Po intentívnom konci je zbytok času venovaný debriefingu. Hráči si môžu spoločne vydýchnuť a porozprávať sa o svojich pocitoch, prípadne si vymeniť kontakty. Čo si budeme hovoriť, intenzívny zážitok je výborný spôsob ako sa zoznámiť s novými priateľmi.