Alice is Missing

Vložil(a) KDolecek dne
5
Průměr: 5 (4 hlasů)
2020
Hra bez verbální komunikace o pátrání po ztracené dívce v prostředí amerického maloměsta

Alice Briarwood, dívka z malého města Silent Falls, se ztratila a je na jejích přátelích a známých, aby ji našli.

Mimo procesních pokynů se hra odehrává v tichosti, prostřednictvím textu. Pátrající postavy se ve fikci nikdy nepotkají, a tak spolu komunikují zprávami. Náhodný výběr z karet stop a nápověd a možnost dotvářet vztahy mezi postavami nabízí znovuhratelnost, ale autoři nedoporučují hrát Alice is Missing ve stejné skupině víckrát.

Ke hře jsou potřeba pravidla a karty postav, podezřelých, lokací, stop a nápověd. Autoři také jako podpůrný materiál vytvořili plakáty pohřešovaných osob pro několik variant Alice (slouží jen jako dokreslení a varianty jsou pro potřeby reprezentativnosti) a soundtrack ke hře, který zároveň slouží jako časomíra.

Hra se snaží být imerzivním, emocionálním zážitkem, a proto obsahuje rady, jak se svými hráči nastavit dostatečně komfortní situaci.

Autoři

Externí recenze a shrnutí

5

Vynikající hra, pokud vám jde o atmosféru, příběh a herní zážitek. 

Samotného mě překvapilo jak moc intenzivní hra byla a jak mě dokázala emocionálně vtáhnout. Opravdu jedinečné. I když opakované hraní nejspíš už nepřinese stejnou intenzitu zážitku, věřím, že i tak bude silný a těším se až znovu zahraju (a ukážu dalším hráčům). 

Tahle hra se mnou zůstane ještě hodně dlouho.

 

5

Tato hra mě velmi příjemně překvapila. čekal jsem, že to bude dobré, ale vystřelilo mě to z trenek. Detailnější rozbor a hodnocení jsem popsal přímo do diskuze na foru. 

  • velice originální koncept, kde hrajete pomocí zpráv v telefonech
  • silná atmosféra a temné téma
  • asi to není na opakované časté hraní, ale jednou za čas skvělé. A jednou za život to doporučuji každému

5

Alice is missing je tak trochu iné rpg. Nepripomína nič s čím som sa kedy stretol. Je kilometre ďaleko.

Najlepšie využitie tejto hry je na rôzne cony, kde sa stretnú skupiny ľudí o ktorých organizátor nič nevie. Majú rôznu úroveň skillu a možno sa nepoznajú alebo majú svoje sociálne issues.

Hra samotná nemá game mastra, je tu organizátor, ktorý si vezme jednu konkrétnu postavu a pomocou nej dohliada na stav hry a snaží sa ju korigovať. Nenápadne ľuďom našepkáva ak na niečo zabudnú a podobne.

Hra má veľmi pekný zenový umelecký štýl a systém je pomerne voľný, veľmibprívetivý pre nováčikov, výhodou skúsených hráčov však je, že sú schopní hru hrať samostatne a v intenzívnych momentoch vedia pomôcť organizátorovi s budovaním príbehu.

Celé herné sedenie počíta s 2,5h času. Ten je rozdelený na tri sekcie. Prvá sekcia je úvod. Organizátor tu vysvetlí o čo sa jedná, získa nejaké informácie o hráčoch, ich skúsenostiach a preferenciách, stanovia sa mantinely, lines and veils a vysvetlí sa základná etika hrania, v tomto ohľade sú pravidlá výborne napísané. Potom postavám priblíži setting malého mestečka Silent falls a spoločne si povedia niečo o podozrivých lokáciách v meste a podivných osobách. Potom si rozdelia postavy a niečo si o nich povedia. Každá je z dvoch kartičiek, jedna hovorí o konkrétnej osobe a druhá popisuje motivácie a vzťah k ostatným postavám.

Po krátkej pauze sa ľudia odoberú s telefónmi na kľudné miesta a začína tichá časť hry. Tá prebieha formou chatu. Autori k hre doplnili template na discord server a youtubové video s časovačom a skvelým soundtrackom. Táto časť trvá hodinu a pol. Hráči si rozdelia kartičky s číslami a zhruba každých desať minút sa niečo stane, eventy postupne budujú atmosféru a napätie a zároveň tvoria osnovu príbehu, ktorý je tak veľmi variabilný. Je dobré trvať na tom aby hráči prezradili fakty z kartičiek do piatich minút vo verejnom chate aby nedochádzalo ku konfliktom informácií alebo neinformovanosti ostatných.

Po intentívnom konci je zbytok času venovaný debriefingu. Hráči si môžu spoločne vydýchnuť a porozprávať sa o svojich pocitoch, prípadne si vymeniť kontakty. Čo si budeme hovoriť, intenzívny zážitok je výborný spôsob ako sa zoznámiť s novými priateľmi.