Hra na motivy seriálů jako Pokémon, Digimon a jim podobných. Hráči představují děti a každé dítě má za mazlíčka nějaké „domácí“ monstrum, se kterým se spřátelilo a teď s ním překonává dobrodružné nástrahy, lecčemu se učí a možná dokonce zachrání svět.
Každé dítě spadá do jednoho z deseti archetypů, které vyjadřují jeho osobnost a místo ve skupině (například knihomol, sportovec nebo nespoutaná duše). Akce se vyhodnocují hodem poolem šestistěnných kostech, přičemž archetypy dávají na konkrétní činnosti bonusové kostky.
Hráči v průběhu hry prohlubují svůj vztah se svým inteligentním monstrem Animonem. Monstrum se postupně zlepšuje a vyvíjí se do vyšších, mocnějších forem. Při tvorbě a budování Animonů se hráčům otevírají široké možnosti: můžou zvolit jejich klasifikaci (stroj, zvíře, hmyz...), jejich živel (elektřina, světlo, příroda...) a různě je kombinovat. Klasifikace a živly pak mají různé interakce mezi sebou navzájem a s divokými Animony, takže proti některým jsou velice silné, proti jiným naopak slabé.
Hra nemá fixní herní svět. Poskytuje hráčům různé otázky o světě a předpokládá, že si ho na „nultém sezení“ vytvoří sami.
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit