[old school!] Tvorba nakladatelství Judges Guild

Diskuze o OSR, neurčité množině her, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech, napodobují je nebo je různě přehodnocují pro moderní publikum.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17045
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

[old school!] Tvorba nakladatelství Judges Guild

Příspěvek od Markus »

Judges Guild.png
Judges Guild.png (42.11 KiB) Zobrazeno 342 x
Vydavatelství, které původně vzniklo, aby vydávalo doplňky a moduly pro původní Dungeons & Dragons ještě v dobách, kdy autoři D&D nevěřili, že vydávání modulů má smysl a bylo ochotné poskytovat licenci. Tvorba Judges Guild se od jiné tvorby pro D&D liší jednak divnějším laděním do pulpového swords & sorcery, jednak tím, že neprezentuje turnajové a jiné uzavřené moduly (jaké později začalo vydávat nakladatelství TSR), ale zaměřuje se na budování rozsáhlého otevřeného světa. Jeho Wilderlands of High Fantasy byly prvním a dlouhou dobu jediným podrobně popsaným světem pro D&D, přišly s konceptem hexcrawlu a byly průběžně doplňovány modulárními dobrodružnými lokacemi.

Když nakladatelství TSR odebralo licenci na D&D a začalo si moduly tvořit samo, Judges Guild ještě chvíli vydávali bezsystémové doplňky nebo doplňky pro jiné hry, ale po pár letech zanikli.
:arrow? Přehled produktů od Judges Guild v databázi
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17045
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [old school!] Tvorba nakladatelství Judges Guild

Příspěvek od Markus »

Mrzí mě, že Judges Guild tu nemají separátní diskuzi, protože si ji rozhodně zaslouží. Jejich tvorba se dost odlišuje od TSR a rozhodně stojí za stejnou – ne-li vyšší – pozornost.

Chci postupně zmapovat jejich produkty v databázi a časem o nich třeba i něco napsat, tak si dělám diskuzi do zásoby, příp. kdyby někdo chtěl už teď sdílet nějaké dojmy (Bifi? :)).
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 6515
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: [old school!] Tvorba nakladatelství Judges Guild

Příspěvek od Bifi »

Tu je krátky prehľad Judges Guild: https://www.youtube.com/watch?v=71rB3-o_JxM

Tu je rozhovor s Jennel Jacquays: https://www.youtube.com/watch?v=kd1wrdSSc60
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books."
'there is always another dungeon to fuck' (Marcia B.)
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 17045
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [old school!] Tvorba nakladatelství Judges Guild

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Stručná historie Wilderlands:

:arrow? Anotace Wilderlands

(Včetně hyperlinků k proklikání, byť část zmíněných produktů ještě chybí.)
Wilderlands of High Fantasy je historicky druhý svět pro hry na hrdiny (po Tékumelu) a první pro D&D. Žánrově jde o pulpové fantasy se vzácnými prvky sci-fantasy. Svět byl přelomový v tom, že jako první popisoval fiktivní herní prostředí podrobně – zatímco jiné světy z té éry (i většina budoucích) prezentují spíš obecné povídání o různých oblastech, královstvích a organizacích, Wilderlands mapují svět na konkrétních lokacích. Za pomoci mapovacího systému Campaign Hexagon System (1977) popisují rozsáhlý hexový svět s různými úrovněmi „zoomu“ a rozmísťují do něj města, osady, hrady, příšery, poklady, nehráčské postavy... tenhle systém byl později nazván „hexcrawl“.

Svět vydávalo ho nakladatelství Judges Guild, původně na pokračování v obálkách pro předplatitele, které obsahovaly různé mapy jak „odzoomované“ (celý svět), tak „zazoomované“ (jednotlivá města, hrady, jeskyně), ale taky spoustu náhodných tabulek na procedurální generování nepopsaných hexů. V ucelené podobě vyšel svět poprvé v produktech City State of the Invincible Overlord (1977), který popisuje ústřední velkoměsto, a Wilderlands of High Fantasy (1979), který přináší první popis okolního světa. Postupně ho rozšiřovaly další produkty.

Postupem času vyšlo několik licencovaných alternativních verzí. Tou první je City State of the Invincible Overlord (1987) od nakladatelství Mayfair Games, který představuje zásadní přepracování a originálu se příliš nepodobá, včetně překreslení mapy ústředního města a okolních zemí a přejmenování světa na „Calandia“. V letech 1987–1989 pro něj vyšlo celkem 8 krabic s dalšími zeměmi.

Věrnou revizi pro d20 vydali Necromancer Games jako City State of the Invincible Overlord (2004) a Wilderlands of High Fantasy (2005). Většina původního obsahu byla věrně zachována a zkompletována do dvou masivních svazků, navíc rozšířena novými autory o další podrobnosti.

Pro Castles & Crusades vyšla licencovaná varianta nazvaná Wilderlands of High Adventure, poprvé představená v produktu XXXI (2007) a dál mezi lety 2008 a 2010 rozšiřovaná o další doplňky. Z velké části přebírá obsah původních Wilderlands, ale mění jeho žánrovou stylizaci z pulpové sword & sorcery na standardní vysokou fantasy.

Podobným licencovaným remakem jsou The Majestic Wilderlands (2009) vydaná nakladatelstvím Bat in the Attic, která tentokrát prezentuje „realističtější“ verzi světa. Produkt byl rozšířen jediným dobrodružstvím.

Od stejného autora pak pochází zatím poslední verze Wilderlands, nazvaná jednoduše Wilderlands of High Fantasy, Revised Edition (2018). Jde o věrný remake zachovávající obsah beze změny, jen s krásně překreslenými mapami a v moderním layoutu. Tato série příruček mapuje původní příručky téměř 1:1, včetně názvů.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 306
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: [old school!] Tvorba nakladatelství Judges Guild

Příspěvek od Rillae »

Markusi, když probíráš historii, Necromanceři pro d20 vydali i Caverns of Thracia, a začali pracovat na Tegel Manor, kterej ale nedokončili, a vydali ho až Frog God Games, ve verzích pro 5e a S&W. Mimochodem, Tegel Manor je první RPG vůbec, který před víc než 40ti lety pozdější zakladatel Nekromancerů a FGG Bill Webb hrál
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: kin a 0 hostů