[dobrodružství] Okolí Kamence
Moderátor: skaven
[dobrodružství] Okolí Kamence
Verze 1.2 nahrazena verzí 1.3.
Se synem budeme tuto oblast ještě nějakou dobu hrát (jsme pomalí), nicméně i tak jsem na základě našeho hraní a některých vašich trefných připomínek oblast doplnil, částečně zasadil do grafiky Zapovězených zemí a přidal portréty zajímavých NPC (pomohla free verze programu PortraitPad).
Hlavní změny:
- konkrétní mapu jsem zcela nahradil mapou obecnou
- několikrát je postavám naznačeno, že kdesi v divočině existuje místo, kde se dá přijít k cennostem
- jedna jizvohlavá se zatoulala až k vesnici Žlutý Vrch, ovšem Tenneblion zasahuje
- oblast Prameniště rozšířena o chrám z kostí a krokoří totem
- v Kamenci mohou postavy potkat i NPC ženského pohlaví (snad je zvládnu zahrát, kdyžtak za to může Sparkle )
- doplněna lokace "chýše babky kořenářky" v lesíku za Kamencem
- psychedelická barevnost textu zůstává, lépe se pak v textu orientuji
Výsledný text jsem kontroloval několikrát, ale i tak se předem omlouvám za překlepy.
Nemyslím si, že budu tuto oblast ještě nějak měnit, nicméně kritické připomínky ocením a pokusím se jimi inspirovat při další tvorbě.
Díky
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Verze 1.1 nahrazena verzí 1.2.
Díky všem za připomínky, některé z nich byly zahrnuty do nové verze.
Tuto verzi zde nechám minimálně do doby, než dokončím se synem hraní popsané oblasti.
Pak se uvidí. Třeba mi to synátor svým neotřelým hraním rozbije na kousky a já budu mít spoustu námětů k přemýšlení .
---------------------------------------------------------------------------------------------------
V neděli proběhlo úvodní hraní a na jeho základě jsem dopracoval (přepracoval) celou oblast.
Celé hraní nastartoval bardův příchod do hostince. Hrábl do strun, jedna praskla, nicméně to nevzdal a nakonec dosáhl čtyř ŠESTEK. Divácí šílí, hospodský nese jídlo zdarma a osada mu leží u nohou .
Každopádně oblast přikládám (alespoň se o to pokusím).
Pokud si někdo "prolistuje", ocením připomínky ohledně nedostatečně popsaných prvků, tipy, jak to ještě vyšperkovat atd.
Díky.
Se synem budeme tuto oblast ještě nějakou dobu hrát (jsme pomalí), nicméně i tak jsem na základě našeho hraní a některých vašich trefných připomínek oblast doplnil, částečně zasadil do grafiky Zapovězených zemí a přidal portréty zajímavých NPC (pomohla free verze programu PortraitPad).
Hlavní změny:
- konkrétní mapu jsem zcela nahradil mapou obecnou
- několikrát je postavám naznačeno, že kdesi v divočině existuje místo, kde se dá přijít k cennostem
- jedna jizvohlavá se zatoulala až k vesnici Žlutý Vrch, ovšem Tenneblion zasahuje
- oblast Prameniště rozšířena o chrám z kostí a krokoří totem
- v Kamenci mohou postavy potkat i NPC ženského pohlaví (snad je zvládnu zahrát, kdyžtak za to může Sparkle )
- doplněna lokace "chýše babky kořenářky" v lesíku za Kamencem
- psychedelická barevnost textu zůstává, lépe se pak v textu orientuji
Výsledný text jsem kontroloval několikrát, ale i tak se předem omlouvám za překlepy.
Nemyslím si, že budu tuto oblast ještě nějak měnit, nicméně kritické připomínky ocením a pokusím se jimi inspirovat při další tvorbě.
Díky
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Verze 1.1 nahrazena verzí 1.2.
Díky všem za připomínky, některé z nich byly zahrnuty do nové verze.
Tuto verzi zde nechám minimálně do doby, než dokončím se synem hraní popsané oblasti.
Pak se uvidí. Třeba mi to synátor svým neotřelým hraním rozbije na kousky a já budu mít spoustu námětů k přemýšlení .
---------------------------------------------------------------------------------------------------
V neděli proběhlo úvodní hraní a na jeho základě jsem dopracoval (přepracoval) celou oblast.
Celé hraní nastartoval bardův příchod do hostince. Hrábl do strun, jedna praskla, nicméně to nevzdal a nakonec dosáhl čtyř ŠESTEK. Divácí šílí, hospodský nese jídlo zdarma a osada mu leží u nohou .
Každopádně oblast přikládám (alespoň se o to pokusím).
Pokud si někdo "prolistuje", ocením připomínky ohledně nedostatečně popsaných prvků, tipy, jak to ještě vyšperkovat atd.
Díky.
- Přílohy
-
- Okolí_ Kamence_1-3.pdf
- (1.68 MiB) Staženo 411 x
Naposledy upravil(a) Ota dne 17. 3. 2021, 00:55, celkem upraveno 4 x.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 4081
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Páni, to je hodně dobré! Myslel jsem, že na to jen mrknu, ale přečetl jsem to celé a musím složit poklonu.
Jasně, v základě to není nic převratného, ale zpracování je skvělé. Ano, barevně je to divoké, ale to mě opravdu netrápí, když je to praktické, přehledné, bohaté a zdarma. Tohle je tvůj první počin? Přijde mi to jako lepší produkt, než spousta věcí s cenovkou.
Líbí se mi stručné postavy, u kterých hned vím, jak je hrát, líbí se mi, že je co objevovat, líbí se mi zajímavé nestvůry, líbí se mi celková nálada.
Pár věcí, u kterých jsem možná něco nepochopil: Chybí mi hook, které by hráče nasměroval k zájmu o západní skály; u magické masky, která je zajímavá, si vůbec nedovedu představit, jak na to její fungování můžou hráči přijít, aniž bych jim to vyloženě out of character řekl; chybí mi možnost, jak se dozvědět o prokletí; a u samotného prokletí mi přijde, že má vlastní odstavec, ale je takřka vyloučeno, že by někdo rituál provedl, protože musí mít tři čerstvé hlavy a po ruce jsou jen dva brainwashnutí vesničani - navíc mě nenapadá žádná motivace rituál provést. Přitom by mohlo být zajímavé, kdyby si hráči sehnali dost informací, porazit příšeru právě spuštěním self-destruct sekvence.
Ale aby bylo jasno, ty výtky jsou fakt minimální, rozepisuju je jen aby to bylo nějak užitečné, celkově jsem z toho nadšený. Jestli zvažuješ, zda stojí za to se s tím ještě otravovat, tak určitě! (Například na sedmé stránce ti obrázek překrývá část prostředního sloupce textu, a pár drobností ke korektuře by se tam nšalo. Můžu ti poslat, čeho jsem si všimnul, ale preferoval bych to komentovat do nějakého jiného formátu než pdfka.)
Jasně, v základě to není nic převratného, ale zpracování je skvělé. Ano, barevně je to divoké, ale to mě opravdu netrápí, když je to praktické, přehledné, bohaté a zdarma. Tohle je tvůj první počin? Přijde mi to jako lepší produkt, než spousta věcí s cenovkou.
Líbí se mi stručné postavy, u kterých hned vím, jak je hrát, líbí se mi, že je co objevovat, líbí se mi zajímavé nestvůry, líbí se mi celková nálada.
Pár věcí, u kterých jsem možná něco nepochopil: Chybí mi hook, které by hráče nasměroval k zájmu o západní skály; u magické masky, která je zajímavá, si vůbec nedovedu představit, jak na to její fungování můžou hráči přijít, aniž bych jim to vyloženě out of character řekl; chybí mi možnost, jak se dozvědět o prokletí; a u samotného prokletí mi přijde, že má vlastní odstavec, ale je takřka vyloučeno, že by někdo rituál provedl, protože musí mít tři čerstvé hlavy a po ruce jsou jen dva brainwashnutí vesničani - navíc mě nenapadá žádná motivace rituál provést. Přitom by mohlo být zajímavé, kdyby si hráči sehnali dost informací, porazit příšeru právě spuštěním self-destruct sekvence.
Ale aby bylo jasno, ty výtky jsou fakt minimální, rozepisuju je jen aby to bylo nějak užitečné, celkově jsem z toho nadšený. Jestli zvažuješ, zda stojí za to se s tím ještě otravovat, tak určitě! (Například na sedmé stránce ti obrázek překrývá část prostředního sloupce textu, a pár drobností ke korektuře by se tam nšalo. Můžu ti poslat, čeho jsem si všimnul, ale preferoval bych to komentovat do nějakého jiného formátu než pdfka.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Děkuji za komentář. Potěšil.
Pár dobrodružství jsem dělal kdysi na střední a na výšce,ale to už je fůra let. Před pár lety jsem udělal pár sezení pro syna a ostatní děti, takže jsem si taky musel něco vymyslet. Oblast "Okolí Kamence" vznikla čistě jako reakce na ZZ, které jsem si přál pod stromek. Nějak jsem tušil, že se mi to bude svým přístupem líbit. A líbí .
Obrázek překrývající text na straně 7 = moje nedbalost, bude opraveno.
Teď jsem sám objevil v textu pár chybek, klasika = co najdu, bude opraveno
Vzbuzení zájmu o západní skály
- spoléhám na to, že se během "dobrodruhování" postavy postupně dozví všechny žlutě vyznačené legendy + drb číslo 8 od barda Miháliho + Miháliho divné sny (pokud postavy Miháliho od pohledu zabijí nebo urazí, bude to těžké, to je fakt)
- to by jim mělo dát dohromady obrázek o jakési dávné Věži v západních skalách, která bude asi něčím zajímavá, když se k ní odhodlal vydat i nějaký starý pán, v legendách se mluví i klenotech, to by mělo mít na správného dobrodruha funkci startovních bloků .
- uvidím samozřejmě při hře, jestli to do sebe nějak zaklapne, kdyžtak za pochodu vymyslím další lákadlo a do popisu oblasti jej pak doplním
Maska z Pramenišť
- spíše taková hříčka, představuji si to tak, že nějaká postava si masku ze zvědavosti nasadí a na někoho se podívá
- Vypravěč si hodí, jak přesně maska zrovna funguje a pak hráči popíše, že díky masce jakoby dokázal posoudit míru svalové hmoty daného jedince a sdělí mu hodnotu SÍLY.
- teď si jenom říkám, že by nemusela tak rychle klesat její účinnost. Po použití by si Vypravěč mohl hodit 1k6 a pouze při výsledku 5-6 snížit kvalitu odhadu masky, Ať trochu déle vydrží použitelná.
Poslední rituál - vodítka
- čtvrtá část legendy o západních skalách (zmínka o krvavých obětech)
- deník Atlanona
- sny Miháliho (kutálející se hlavy tunelem
- nápisy na stěně Věže - "nechť nebesa promluví za cenu tria kutálivých světů" (metafora, ale budiž)
- nabízející se díra pro hlavy vedle obětního oltáře
- hmm, a možná přidám do věšteckého bazénku pár nakřáplých lebek
Je pravda, že je to možná málo, respektive všechno je to takové neurčité, ale nechtěl jsem být netajemný.
Jinak kromě dvou zoufalců na Věži máme čtyři zoufalce pod Věží, jednoho šíleného zlobra a Vlasojeda (jasně, i jeho hlavu bych uznal). Takže hlav je dost .
Každopádně motivací je možnost slyšet promluvit nebesa (kdo by si to nechal ujít) a možnost být požehnán (dle Atlanonova deníku).
Pár dobrodružství jsem dělal kdysi na střední a na výšce,ale to už je fůra let. Před pár lety jsem udělal pár sezení pro syna a ostatní děti, takže jsem si taky musel něco vymyslet. Oblast "Okolí Kamence" vznikla čistě jako reakce na ZZ, které jsem si přál pod stromek. Nějak jsem tušil, že se mi to bude svým přístupem líbit. A líbí .
Obrázek překrývající text na straně 7 = moje nedbalost, bude opraveno.
Teď jsem sám objevil v textu pár chybek, klasika = co najdu, bude opraveno
Vzbuzení zájmu o západní skály
- spoléhám na to, že se během "dobrodruhování" postavy postupně dozví všechny žlutě vyznačené legendy + drb číslo 8 od barda Miháliho + Miháliho divné sny (pokud postavy Miháliho od pohledu zabijí nebo urazí, bude to těžké, to je fakt)
- to by jim mělo dát dohromady obrázek o jakési dávné Věži v západních skalách, která bude asi něčím zajímavá, když se k ní odhodlal vydat i nějaký starý pán, v legendách se mluví i klenotech, to by mělo mít na správného dobrodruha funkci startovních bloků .
- uvidím samozřejmě při hře, jestli to do sebe nějak zaklapne, kdyžtak za pochodu vymyslím další lákadlo a do popisu oblasti jej pak doplním
Maska z Pramenišť
- spíše taková hříčka, představuji si to tak, že nějaká postava si masku ze zvědavosti nasadí a na někoho se podívá
- Vypravěč si hodí, jak přesně maska zrovna funguje a pak hráči popíše, že díky masce jakoby dokázal posoudit míru svalové hmoty daného jedince a sdělí mu hodnotu SÍLY.
- teď si jenom říkám, že by nemusela tak rychle klesat její účinnost. Po použití by si Vypravěč mohl hodit 1k6 a pouze při výsledku 5-6 snížit kvalitu odhadu masky, Ať trochu déle vydrží použitelná.
Poslední rituál - vodítka
- čtvrtá část legendy o západních skalách (zmínka o krvavých obětech)
- deník Atlanona
- sny Miháliho (kutálející se hlavy tunelem
- nápisy na stěně Věže - "nechť nebesa promluví za cenu tria kutálivých světů" (metafora, ale budiž)
- nabízející se díra pro hlavy vedle obětního oltáře
- hmm, a možná přidám do věšteckého bazénku pár nakřáplých lebek
Je pravda, že je to možná málo, respektive všechno je to takové neurčité, ale nechtěl jsem být netajemný.
Jinak kromě dvou zoufalců na Věži máme čtyři zoufalce pod Věží, jednoho šíleného zlobra a Vlasojeda (jasně, i jeho hlavu bych uznal). Takže hlav je dost .
Každopádně motivací je možnost slyšet promluvit nebesa (kdo by si to nechal ujít) a možnost být požehnán (dle Atlanonova deníku).
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 4081
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
S tou legendou jsem to pochopil tak, že se na ni postavy musí vyptávat, aby se k ní něco dozvěděli, a nevěděl jsem, jak na ni vůbec narazí, ale teď se dívám znovu, že Rámos se je tím vyloženě snaží namotivovat, takže tohle je spíš mé nedovtípení se.
U masky mi právě přijde, že první pokus, který fugnuje docela přesně, vyplýtvají na zjištění, jak to funguje, a další už jsou čím dál tím víc mimo, takže se to moc nevyužije.
Ovšem u toho posledního rituálu nemyslím samotný návod rituál, ale informaci, že jeho provedení spustí kletbu. Na to nemají šanci přijít, ne?
U masky mi právě přijde, že první pokus, který fugnuje docela přesně, vyplýtvají na zjištění, jak to funguje, a další už jsou čím dál tím víc mimo, takže se to moc nevyužije.
Ovšem u toho posledního rituálu nemyslím samotný návod rituál, ale informaci, že jeho provedení spustí kletbu. Na to nemají šanci přijít, ne?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Žlutě vyznačené Legendy do hry dostávám tak, že je buď postavy dostanou za něco (viz. Rámos), nebo jim je okolní postavy řeknou samovolně, tak nějak během rozhovoru, vzhledem k dobrodružnému vzhledu skupiny. Samozřejmě jen pokud se skupina nechová vyloženě nepřátelsky.
S rituálem máš pravdu. To, že rituál místo požehnání provede destrukci Věže, je dávno ztracené proroctví, které neví ani posedlý "archeolog" Atlanon. Je to překvapení pro všechny. Než nějaké to požehnání se mi líbila představa postav prchajících z Věže, přičemž odhazují majetek, aby si zachránili holý život.
S rituálem máš pravdu. To, že rituál místo požehnání provede destrukci Věže, je dávno ztracené proroctví, které neví ani posedlý "archeolog" Atlanon. Je to překvapení pro všechny. Než nějaké to požehnání se mi líbila představa postav prchajících z Věže, přičemž odhazují majetek, aby si zachránili holý život.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 4081
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Chápu, a určitě je to zajímavá scéna, jen mi přijde trochu blbé, že s tím bude tolik práce, a to i hodně špinavé, a nakonec to skončí "spadl na vás strop." To přeháním, ale snad je jasné, co chci říct. Nemám moc rád pasti, které nemají žádný warning. Vést to, tak si tam tohle asi ještě přidám.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Dobrodružná místa - odkazy, doporučení, zkušenosti
Nahrána verze 1.1.
Hlavní změny:
- čištění smrdutého plevele u Kamence trvá jen čtyři člověkosměny a ne šest
- prodloužena životnost masky z Prameniště
- dodány rozbité lebky do věšteckého bazénku
- zjednodušen úprk z Věže při případném Posledním rituálu (mrkl jsem na pravděpodobnost úspěchu u různých počtů kostek a rozhodl jsem se být hodnější )
- pokud je vše normální, tak na střeše Věže jsou místo dvou tři Jizvohlavci , pod Věží pak tři místo čtyř
Menší změny:
- obrázek na straně 7 už nezakrývá text
- opraveno několik chyb ve slovosledu, případně v gramatice
Subjektivní poznámka (netřeba brát v potaz):
Je-li výška Věže 40 metrů, může se některá postava (vedená hráčem, který zná pravidla) rozhodnout uprchnout z Věže při Posledním rituálu epickým skokem. Logicky by měla dostat obrovský bonus při prchacím testu (skoro bych řekl automaticky úspěch, dole je co by dup). Ale je tu pád. Vypravěč si hodí obrovským počtem kostek, postava dopadne, velmi pravděpodobně ji klesne SÍLA na nulu a utrží kritické tupé zranění tupou ranou. Nicméně s velkou pravděpodobností přežije (možná utržené zranění ani nebude smrtelné) a odbelhá se do bezpečí.
Proto si asi u sebe zavedu domácí pravidlo, že za každé zranění, které postava při pádu z výšky utrží "do mínusu", si háže jeden hod na kritická zranění navíc. Takže, padne-li Vypravěči na 38 kostkách šest šestek a postava se SILOU 4 se tak ocitne 2 zranění v mínusu, hodí si na kritická zranění třikrát (jednou nulový stav a dvakrát za zranění pod nulou).
Hlavní změny:
- čištění smrdutého plevele u Kamence trvá jen čtyři člověkosměny a ne šest
- prodloužena životnost masky z Prameniště
- dodány rozbité lebky do věšteckého bazénku
- zjednodušen úprk z Věže při případném Posledním rituálu (mrkl jsem na pravděpodobnost úspěchu u různých počtů kostek a rozhodl jsem se být hodnější )
- pokud je vše normální, tak na střeše Věže jsou místo dvou tři Jizvohlavci , pod Věží pak tři místo čtyř
Menší změny:
- obrázek na straně 7 už nezakrývá text
- opraveno několik chyb ve slovosledu, případně v gramatice
Subjektivní poznámka (netřeba brát v potaz):
Je-li výška Věže 40 metrů, může se některá postava (vedená hráčem, který zná pravidla) rozhodnout uprchnout z Věže při Posledním rituálu epickým skokem. Logicky by měla dostat obrovský bonus při prchacím testu (skoro bych řekl automaticky úspěch, dole je co by dup). Ale je tu pád. Vypravěč si hodí obrovským počtem kostek, postava dopadne, velmi pravděpodobně ji klesne SÍLA na nulu a utrží kritické tupé zranění tupou ranou. Nicméně s velkou pravděpodobností přežije (možná utržené zranění ani nebude smrtelné) a odbelhá se do bezpečí.
Proto si asi u sebe zavedu domácí pravidlo, že za každé zranění, které postava při pádu z výšky utrží "do mínusu", si háže jeden hod na kritická zranění navíc. Takže, padne-li Vypravěči na 38 kostkách šest šestek a postava se SILOU 4 se tak ocitne 2 zranění v mínusu, hodí si na kritická zranění třikrát (jednou nulový stav a dvakrát za zranění pod nulou).
- Přílohy
-
- Okolí_Kamence_1-1.pdf
- (858.12 KiB) Staženo 99 x
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21879
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [dobrodružství] Okolí Kamence
Dovolil jsem si oddělit Kamenec do samostatné diskuze, ať má zasloužený prostor. Když už tu na Zapovězené země máme celou sekci...
Oto, můžeš teď využívat první příspěvek k tomu, že do něj budeš doplňovat vždy aktuální informace – doporučoval bych tam pro přehlednost přesunout to nové PDF a klidně smazat to staré.
Kamenec jsem si dal na pomyslný pořadník, určitě bych se na něj chtěl podívat a dát ti nějaký feedback, ale to je u mě v horizontu spíš týdnů.
Oto, můžeš teď využívat první příspěvek k tomu, že do něj budeš doplňovat vždy aktuální informace – doporučoval bych tam pro přehlednost přesunout to nové PDF a klidně smazat to staré.
Kamenec jsem si dal na pomyslný pořadník, určitě bych se na něj chtěl podívat a dát ti nějaký feedback, ale to je u mě v horizontu spíš týdnů.
Re: [dobrodružství] Okolí Kamence
Přečteno, líbí se mi to velmi moc. Nehraju dle pravidel ZZ ale Fate, ale i tak je to pro mě v pohodě využitelné a kdybych zrovna vedla kampaň v outdoorovém prostředí, vypůjčila bych si to.
Drobné připomínky:
Je fajn, že to je stručné, akorát ten text už na mě působil příliš "technicky" a četl se mi podobně nepříjemně jako vysokoškolská skripta. Za to ale asi nemůžeš - když jsou v textu vložené systémové aplikace, tak se tomu asi vyhnout nedá. Přemýšlím, jak by se to dalo fixnout bez nabobtnání textu, možná co zkusit tu legendu o historii západních skal dát úplně na začátek, jako atmosférický úvod? Budu díky tomu vědět, o co tam jde, naladí mě to na fikci, a pak čtení technikálií už nebude tak bolestivé, když se mi to v hlavě bude spojovat s tou legendou. Možná taky odstranit všechny "=" a nahradit je třeba dvojtečkami, to působí "lidštěji".
Tábořiště: kdybych byla hráč a přišla tam a viděla ty zubožené ženské, tak je tam rozhodně nenechám. Vždyť tam nemají šanci přežít a akorát je tam někdo zabije, zotročí nebo znásilní. I kdybych nehrála lidumilnou postavu, stejně bych je vzala s sebou do té vsi, už jen proto, že to může napomoct ke zjištění, o co tady jde, případně za ně vyfasovat odměnu. V textu ale dál o tomto nevidím nic. Jen zmínka u brány, že "navíc v poslední době zmizení dvou žen". Jako GMovi by mi tam chyběla vodítka, jak to hrát, pokud ty ženské družina dovede do Kamence. Byly to místní obyvatelky? Znají je lidi? Jak zareagují na jejich příchod? Co nám dají za odměnu?
Trochu mě mrzí nepoměr mezi ženskými a mužskými postavami v dobrodružství. Ze 4 ženských postav jsou navíc dvě bezejmenné, a všechny tam plní jen roli obětí, či něčích žen a dcer, nemají žádné profese ani funkce. Co přehodit elfa Tennebliona na elfku Tenneblii nebo Ambrože na Ambrozii? Drobná úprava, která by neměla nic rozbít, a hned budu mít větší chuť to hrát.
Na konci jsem už mela hokej v NPC a hlavně těch postrádaných pomocnících. Je tam víc NPC na R a ta se mi pletla (hlavně Rámos a Ruprt). Dozvídám se, že Cyrilovi se ztratil pomocník, taky že Ruprtovi se ztratil pomocník, a potom se tam objeví nějaký pomocník Hugo, který pracoval pro změnu pro Aloise. O Cyrilově pomocníkovi jsem tam pak ale už nenašla zmínku, nebo jsem ji přehlédla. Imho moc ztracených pomocníků, pletou se, matou. Možná jim dát jména všem, nebo je zredukovat (Cyrilovi se mohl ztratit místo toho pes nebo zajímavý předmět?)
To je asi vše, co mě k tomu napadlo. Přeju, ať se daří a ať kampaň šlape!
Drobné připomínky:
Je fajn, že to je stručné, akorát ten text už na mě působil příliš "technicky" a četl se mi podobně nepříjemně jako vysokoškolská skripta. Za to ale asi nemůžeš - když jsou v textu vložené systémové aplikace, tak se tomu asi vyhnout nedá. Přemýšlím, jak by se to dalo fixnout bez nabobtnání textu, možná co zkusit tu legendu o historii západních skal dát úplně na začátek, jako atmosférický úvod? Budu díky tomu vědět, o co tam jde, naladí mě to na fikci, a pak čtení technikálií už nebude tak bolestivé, když se mi to v hlavě bude spojovat s tou legendou. Možná taky odstranit všechny "=" a nahradit je třeba dvojtečkami, to působí "lidštěji".
Tábořiště: kdybych byla hráč a přišla tam a viděla ty zubožené ženské, tak je tam rozhodně nenechám. Vždyť tam nemají šanci přežít a akorát je tam někdo zabije, zotročí nebo znásilní. I kdybych nehrála lidumilnou postavu, stejně bych je vzala s sebou do té vsi, už jen proto, že to může napomoct ke zjištění, o co tady jde, případně za ně vyfasovat odměnu. V textu ale dál o tomto nevidím nic. Jen zmínka u brány, že "navíc v poslední době zmizení dvou žen". Jako GMovi by mi tam chyběla vodítka, jak to hrát, pokud ty ženské družina dovede do Kamence. Byly to místní obyvatelky? Znají je lidi? Jak zareagují na jejich příchod? Co nám dají za odměnu?
Trochu mě mrzí nepoměr mezi ženskými a mužskými postavami v dobrodružství. Ze 4 ženských postav jsou navíc dvě bezejmenné, a všechny tam plní jen roli obětí, či něčích žen a dcer, nemají žádné profese ani funkce. Co přehodit elfa Tennebliona na elfku Tenneblii nebo Ambrože na Ambrozii? Drobná úprava, která by neměla nic rozbít, a hned budu mít větší chuť to hrát.
Na konci jsem už mela hokej v NPC a hlavně těch postrádaných pomocnících. Je tam víc NPC na R a ta se mi pletla (hlavně Rámos a Ruprt). Dozvídám se, že Cyrilovi se ztratil pomocník, taky že Ruprtovi se ztratil pomocník, a potom se tam objeví nějaký pomocník Hugo, který pracoval pro změnu pro Aloise. O Cyrilově pomocníkovi jsem tam pak ale už nenašla zmínku, nebo jsem ji přehlédla. Imho moc ztracených pomocníků, pletou se, matou. Možná jim dát jména všem, nebo je zredukovat (Cyrilovi se mohl ztratit místo toho pes nebo zajímavý předmět?)
To je asi vše, co mě k tomu napadlo. Přeju, ať se daří a ať kampaň šlape!
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21879
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [dobrodružství] Okolí Kamence
Ota: Nevím, jestli to zavádění novych pravidel pro počítání zranění do minusu není trochu kontraproduktivní. Když postava skočí ze 40metrové věže, tak je prostě mrtvá. Není potřeba na nic házet ani kvůli tomu zavádět spěšl pravidla.
Re: [dobrodružství] Okolí Kamence
Sparkle:
Děkuji za postřehy, zkusím na některé reagovat.
Tábořiště - velmi trefná poznámka. Během psaní jsem si pořád říkal, že bych měl určit, co za Jizvohlavce vlastně v Tábořišti potkají, ale bohužel jsem zapomněl (Fiona + tulačka). V další verzi doplním. Navíc předestřu reakci v Kamenci, pokud je tam postavy nějak dopraví a upozorním, že je s tím pak nutno počítat v odstavci o počtu Jizvohlavců pod Věží a na Věži. Díky.
Málo žen - vinen. Psal jsem to hlavně pro sebe a za muže se mi hraje a improvizuje lépe. Mnoho NPC postav (např. Ambrož, Tenneblion, Grim) může být v podání jiného Vypravěče klidně ženských.
Hokej v pomocnících
Cyrilův pomocník - byl s Cyrilem lovit v Prameništi a krokoři ho dostali. Je mrtev a jeho úlohou bylo upozornit, že Krokoři nejsou úplně bačkory.
Ruprtův pomocník - původně vytvořen, aby byl kovář Ruprt po jeho odchodu ochoten přijmout nějakou herní postavu jako brigádníka. Nicméně pak jsem kolem Věže umisťoval Jizvohlavce a nechtěl jsem je mít všechny "noname", tak to holt spadlo právě na Ruprtova pomocníka.
Aloisův pomocník Hugo - informace o tom, že to býval Aloisův pomocník, asi vůbec nepřijde do hry. Jen mi přišlo hezké, že Hugo není mrtvola bez minulosti. A třeba někdy v budoucnu Aloise potkají, ten se zmíní o Hugovi a méně sklerotičtí hráči se usmějí.
Děkuji za postřehy, zkusím na některé reagovat.
Tábořiště - velmi trefná poznámka. Během psaní jsem si pořád říkal, že bych měl určit, co za Jizvohlavce vlastně v Tábořišti potkají, ale bohužel jsem zapomněl (Fiona + tulačka). V další verzi doplním. Navíc předestřu reakci v Kamenci, pokud je tam postavy nějak dopraví a upozorním, že je s tím pak nutno počítat v odstavci o počtu Jizvohlavců pod Věží a na Věži. Díky.
Málo žen - vinen. Psal jsem to hlavně pro sebe a za muže se mi hraje a improvizuje lépe. Mnoho NPC postav (např. Ambrož, Tenneblion, Grim) může být v podání jiného Vypravěče klidně ženských.
Hokej v pomocnících
Cyrilův pomocník - byl s Cyrilem lovit v Prameništi a krokoři ho dostali. Je mrtev a jeho úlohou bylo upozornit, že Krokoři nejsou úplně bačkory.
Ruprtův pomocník - původně vytvořen, aby byl kovář Ruprt po jeho odchodu ochoten přijmout nějakou herní postavu jako brigádníka. Nicméně pak jsem kolem Věže umisťoval Jizvohlavce a nechtěl jsem je mít všechny "noname", tak to holt spadlo právě na Ruprtova pomocníka.
Aloisův pomocník Hugo - informace o tom, že to býval Aloisův pomocník, asi vůbec nepřijde do hry. Jen mi přišlo hezké, že Hugo není mrtvola bez minulosti. A třeba někdy v budoucnu Aloise potkají, ten se zmíní o Hugovi a méně sklerotičtí hráči se usmějí.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: [dobrodružství] Okolí Kamence
Osobně trpím nad typografií, text je na stránky nacpán k prasknutí a je to velmi nevzhledné. Na druhou stranu to máš hezky strukturované, do tří sloupců, odděluješ barvama a rámečky... Přidal bych stránky a dal na ně trošku prostoru aby to bylo oku líbivější. Na druhou stranu je fajn, že info o jednom místě je hezky pohromadě na jedné stránce a já můžu okem pomrkávat mezi odstavci a lépe se tak chápou souvislosti. Co s tím? Babo raď.
Nějaké mé postřehy:
str 1 - Rámos - Při boji vystřelí z lehké kuše...
Tenneblion - Po jeho smrti...
Str. 4 - Kupecká stanice - nejde pochopit, kdo jsou ty "smradlavé trosky".
Stáje - informaci, že Hynek uškrtil svou ženu, bych napsal spíše k Hynkovi, než na začátek stránky.
str. 5 - hromadný hrob - Co je to člověkočtvrden?
-1 k osobnosti - odsaď znaménko -, ať je na stejném řádku jako 1.
Kamenolom - moc hezky popsané neúspěchy.
Přemýšlím, zda mi podobný způsob popsaného dobrodružství, kdy jsou zápletky jen nastíněné a všechno pozadí si budu muset vymyslet sám, vyhovuje nebo vadí. Jsem zkušený ST a zvládnu si vše vymyslet rychle, může ale nastat situace, že se do toho zamotám a budou vznikat nelogičnosti. Na druhou stranu se krátkým textem snáz a rychleji prokoušu a tohle jsem přečetl fakt rychle.
Za mě fajn dobrodružství a myslím, že ho časem použiju. Ale budu modifikovat.
Zajímalo by mě, jak dlouho jste to hráli. Odhaduji, že naší skupince by to zabralo dvě až tři herní sezení (1 sezení 2,5 hodiny).
Nějaké mé postřehy:
str 1 - Rámos - Při boji vystřelí z lehké kuše...
Tenneblion - Po jeho smrti...
Str. 4 - Kupecká stanice - nejde pochopit, kdo jsou ty "smradlavé trosky".
Stáje - informaci, že Hynek uškrtil svou ženu, bych napsal spíše k Hynkovi, než na začátek stránky.
str. 5 - hromadný hrob - Co je to člověkočtvrden?
-1 k osobnosti - odsaď znaménko -, ať je na stejném řádku jako 1.
Kamenolom - moc hezky popsané neúspěchy.
Přemýšlím, zda mi podobný způsob popsaného dobrodružství, kdy jsou zápletky jen nastíněné a všechno pozadí si budu muset vymyslet sám, vyhovuje nebo vadí. Jsem zkušený ST a zvládnu si vše vymyslet rychle, může ale nastat situace, že se do toho zamotám a budou vznikat nelogičnosti. Na druhou stranu se krátkým textem snáz a rychleji prokoušu a tohle jsem přečetl fakt rychle.
Za mě fajn dobrodružství a myslím, že ho časem použiju. Ale budu modifikovat.
Zajímalo by mě, jak dlouho jste to hráli. Odhaduji, že naší skupince by to zabralo dvě až tři herní sezení (1 sezení 2,5 hodiny).
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: [dobrodružství] Okolí Kamence
smrq:
Díky za postřehy. Reakce dole.
Typografie:
Ano, esteticky to není žádná hitparáda. Původně to byly vlastně jenom poznámky, které jsem hodlal mít při hře před sebou. Pak jsem se rozhodl tomu dát alespoň nějakou kulturu, ale taková ta poznámkovitost tomu holt zůstala. Každopádně s tím momentálně nic dělat nehodlám. Je to vytvořeno v Powerpointu a jakákoli větší změna by měla za následek sáhodlouhé úpravy. Možná až to doma dohrajeme a já odladím nějakou finální verzi.
Smradlavé trosky:
Hlídka v Kamenci nepustí do vesnice nikoho, kdo má podezřele zjizvenou hlavu (to není v textu napsáno a je to chyba). Nedávno se tu totiž pár Jizvohlavých vyskytlo a pohoršovalo svou přítomností ostatní (asi "noname" tulák s tulačkou, nebo někdo z nešťastníků, co jsou mrtví pod Věží). S Grimem vyměnili sošky za trochu jídla.
Člověkočtvrtden:
Vymýcení plevele trvá čtyři člověkočtvrtdny. To znamená, že pokud to bude dělat jeden člověk, zvládne to za čtyři čtvrtdny práce. Pokud to budou dělat čtyři lidi, mají to za jeden čtvrtden hotové. Jestli na to budou tři, tak budou makat jeden čtvrtden a pak si jeden nešťastník prodlouží práci ještě o jeden čtvrtden.
Pojem člověkoden (v ZZ je ovšem praktičtější člověkočtvrtden) jsem zavedl, když jsem synovi vysvětloval úlohu na nepřímou úlohu .
Míra "hloubky" zápletek:
Hra ZZ mě zaujala především systémem náhodných setkání, generátory vesnic a legend, prostě je to z mého pohledu taková zábavná stavebnice, u které i jako Vypravěč akceptuji, že přesně nevím, co se vlastně stane (ano, toto je přítomné i u ostatních her, ale tady je to, mám pocit, přímo designem hry chtěné). Tudíž si myslím, že zápletky oblasti jsou naznačené dostatečně (v kontextu ZZ), ale je to samozřejmě subjektivní a každému vyhovuje něco jiného.
Délka hraní:
Zatím zdaleka není dohráno. Vlastně jsme na začátku. Hraji to se synem (ovládá dvě postavy a já ovládám málomluvnou mlátičku), hráli jsme zatím jen jednou, asi dvě hodiny a postavy se zrovna uložily ke spánku v Tábořišti.
Díky za postřehy. Reakce dole.
Typografie:
Ano, esteticky to není žádná hitparáda. Původně to byly vlastně jenom poznámky, které jsem hodlal mít při hře před sebou. Pak jsem se rozhodl tomu dát alespoň nějakou kulturu, ale taková ta poznámkovitost tomu holt zůstala. Každopádně s tím momentálně nic dělat nehodlám. Je to vytvořeno v Powerpointu a jakákoli větší změna by měla za následek sáhodlouhé úpravy. Možná až to doma dohrajeme a já odladím nějakou finální verzi.
Smradlavé trosky:
Hlídka v Kamenci nepustí do vesnice nikoho, kdo má podezřele zjizvenou hlavu (to není v textu napsáno a je to chyba). Nedávno se tu totiž pár Jizvohlavých vyskytlo a pohoršovalo svou přítomností ostatní (asi "noname" tulák s tulačkou, nebo někdo z nešťastníků, co jsou mrtví pod Věží). S Grimem vyměnili sošky za trochu jídla.
Člověkočtvrtden:
Vymýcení plevele trvá čtyři člověkočtvrtdny. To znamená, že pokud to bude dělat jeden člověk, zvládne to za čtyři čtvrtdny práce. Pokud to budou dělat čtyři lidi, mají to za jeden čtvrtden hotové. Jestli na to budou tři, tak budou makat jeden čtvrtden a pak si jeden nešťastník prodlouží práci ještě o jeden čtvrtden.
Pojem člověkoden (v ZZ je ovšem praktičtější člověkočtvrtden) jsem zavedl, když jsem synovi vysvětloval úlohu na nepřímou úlohu .
Míra "hloubky" zápletek:
Hra ZZ mě zaujala především systémem náhodných setkání, generátory vesnic a legend, prostě je to z mého pohledu taková zábavná stavebnice, u které i jako Vypravěč akceptuji, že přesně nevím, co se vlastně stane (ano, toto je přítomné i u ostatních her, ale tady je to, mám pocit, přímo designem hry chtěné). Tudíž si myslím, že zápletky oblasti jsou naznačené dostatečně (v kontextu ZZ), ale je to samozřejmě subjektivní a každému vyhovuje něco jiného.
Délka hraní:
Zatím zdaleka není dohráno. Vlastně jsme na začátku. Hraji to se synem (ovládá dvě postavy a já ovládám málomluvnou mlátičku), hráli jsme zatím jen jednou, asi dvě hodiny a postavy se zrovna uložily ke spánku v Tábořišti.
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: [dobrodružství] Okolí Kamence
Aha, takze smradlave trosky jsou ti, co se probrali? Kde se berou ty sosky?
A premyslim, co je cil hry? Cil pro postavy. Spustit posledni ritual a zborit vez? Prijde mi, ze to se muze stat leda nahodou. Hraci se nemaji kde dozvedet, ze by to slo udelat. Takze mam pocit, ze je to "jen" zajimave dobrodruzne misto, ktere vyrubou a pak odejdou bez moznosti pochopit, o co jde.
A premyslim, co je cil hry? Cil pro postavy. Spustit posledni ritual a zborit vez? Prijde mi, ze to se muze stat leda nahodou. Hraci se nemaji kde dozvedet, ze by to slo udelat. Takze mam pocit, ze je to "jen" zajimave dobrodruzne misto, ktere vyrubou a pak odejdou bez moznosti pochopit, o co jde.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: [dobrodružství] Okolí Kamence
Jojo, Vlasojed provede výcuc a oběť buď bloumá kolem Věže, nebo je poslána do okolí lovit (jsou to ale mizerní lovci).
Sošky našli někde kolem Věže (motiv useknuté hlavy).
Cíl hry nemám stanoven, poslední rituál je uveden jenom pro případ, kdyby to postavy opravdu nějak zvládly udělat. Spíš tipuju, že k tomu nedojde a pokusí se o to někdy v budoucnu Atlanon.
Osobně považuji ZZ za hru, kde je cílem každé postavy spíš přežít a něco zažít. Cílem hráče je pak postavu při tomto snažení s pobavením a někdy s údivem pozorovat .
Sošky našli někde kolem Věže (motiv useknuté hlavy).
Cíl hry nemám stanoven, poslední rituál je uveden jenom pro případ, kdyby to postavy opravdu nějak zvládly udělat. Spíš tipuju, že k tomu nedojde a pokusí se o to někdy v budoucnu Atlanon.
Osobně považuji ZZ za hru, kde je cílem každé postavy spíš přežít a něco zažít. Cílem hráče je pak postavu při tomto snažení s pobavením a někdy s údivem pozorovat .
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů