RPG Kuchyně 2010 snesla tucet her

Minulý týden se uzavřel zběsilý běh soutěže RPG Kuchyně, v níž se účastníci snažili během pouhých 14 dní vytvořil kompletní RPG hry. Mnozí ani neodstartovali, jiní odpadli na půli cesty, ale nakonec se nám sešlo úctyhodných 12 her. Netřeba snad říkat, že se svým žánrem i pojetím v mnohém liší. Najdete mezi nimi vše od westernu až po sci-fi (které letos díky ingredienci "hvězdy" bylo podezřele populární) či dokonce hru z prostředí obchodních společností. Tento článek vám všechny soutěžní hry stručně představí. Užijte si nejčerstvější nadílku z české a slovenské herní kuchyně.

 

Představení soutěžních her

Prakticky všechny hry se nacházejí v „nedokončeném“ stavu, nicméně pro jejich další zlepšování by se autorům hodily komentáře a reakce vás, čtenářů. Proto pokud vás některá z her zaujme, najděte si prosím chvilku času a napište autorovi, jak se vám líbila a případně, co byste změnili. Všechny hry mají své diskuze na RPG Fóru

Následující text odkazuje na soutěžní verze her - tj. ty, které byly odevzdány do soutěže. Někteří autoři pravděpodobně časem vydají opravené či vylepšené verze, takže se vždy nezapomeňte podívat do diskuze k příslušné hře.

Všem autorům patří velké díky a potlesk za účast.

 

Astra non mentiuntur

napsali Zdeněk „Lyco“ Bělehrádek a Tobiáš „Insolitus“ Kučera

(stáhnout) (diskuze)

Říká se, že ve hvězdách je psán lidský osud. Astrologové jsou pak ti, kdo se snaží poodhrnout roušku zakrývající budoucnost a nahlédnout za závoj času.

To není pravda. Nebo alespoň ne celá.

Celá astrologie, se všemi svými diagramy, úhly, domy, znameními a nočním pozorováním, slouží jediné věci – říct hvězdám, jaká místa zaujmout. Ve hvězdách je psán lidský osud. Astrologové to ví. Sami ho napsali.

Praze na dvoře císaře Rudolfa II., známého mecenáše všech umělců, alchymistů, mágů a šarlatánů, si podávají dveře vrahové se světci a lékaři s traviči. A nikdo na první pohled nepozná, kdo je kdo. Sem přijíždějí postavy hráčů, svobodní zednáři toužící po moci, aby dokončili své velké dílo – konečně a zcela ovládli osud světa. Každému chybí jen několik posledních kroků. Možná někdo musí zemřít, nebo se někdo musí stát císařem. Každý z nich má své tajné cíle, a renesanční Praha se stane jejich bojištěm.

 

Divoké pohraničí

napsal Ecthelion2

(stáhnout) (diskuze)

Děj hry se odehrává na Divokém západě. Na území, kde hraničí území honáků a rančerů s územím krvelačných indiánů, kteří nemají slitování. Svoji cestu si sem razí železnice a s ní přichází zákon a civilizace. Její stavba ale pokračuje vpřed jen velmi pomalu. Zákon zde má nyní jen velmi malou váhu a často vítězí ten silnější. Přesto se úřad soudce a jeho šerifové snaží, seč můžou, aby prosadili zákony Spojených států. Kromě četných výpadů a přepadů vedených z indiánských území začala území terorizovat krvelačná banda lotra známého jako El Diablo. Dopadnout a postavit před zákon tohoto ďábla se snaží soudce již dlouho, přesto se bandita zdá být nepolapitelným.

Systém hry je navržen přesně tak, aby odpovídal prostředí Divokého západu. Umožňuje vám zažít rychlé a násilné přestřelky, souboje pistolníků, přepady dostavníků a rychlá pronásledování v sedlech koní.

 

Invasion

napsal Gediman

(stáhnout) (diskuze)

"Kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá" - tak by se dal charakterizovat osud hrdého Hvězdného království. Ve snaze podrobit si galaxii vyslal Král valnou většinu svých ozbrojených sil na dlouhé tažení smrti a zkázy. Tehdy ale vůbec nečekal, co přinese blízká budoucnost. O rok později na království zaútočily mohutné flotily a armády záhadného nepřítele známého pouze jako Invazní síla. Král vydal jasný příkaz všem bojeschopným poddaným: bránit planety, jak nejdéle to bude možné. 

Hráči se vtělí do příslušníků jedné z mnohých jednotek Domobrany, jejíž účelem je bránit neustále se zmenšující hranice království. Jejich počáteční výcvik je minimální, jejich výstroj strohá, jejich zkušenosti nulové. Jsou to beztak jen civilisté, co právě dostali do rukou zbraň a byli vysláni do předních linií. Krutou pravdou je, že jsou jen potravou pro kanony, která se má pokusit zpomalit Invazní síly, jak jen to bude možné. Naštěstí se mezi vojáky Domobrany najdou tací, kteří mají víc štěstí. Tací, kterým osud zkrátka přeje. Za takové vojáky hrají hráči.

 

karmaCorp.

napsala Petra "Baelara" Kopáčová

(stáhnout) (diskuze)

KarmaCorp. je kompetitívna hra bez gamemastera pre 2-5 hráčov a mala by trvať max. 1,5 hodiny na hráča. Je o korporáciách, presnejšie o vzniku "vlajkovej lode" modernej korporácie - značky. Je to hra o úspechu a cene zaň.

Hráči v karmaCorp. reprezentujú výkonných raditeľov branchov, ktoré zodpovedajú za tú ktorú značku a štýlom "Dungeon Keeper" jednajú v mene značky a hája ju ako rôzni zamestnanci a spolupracovníci, či už oficiálni alebo nie, v rôznych situáciách, ktoré nastanú.

Na svojej ceste za víťazstvom využívajte a zneužívajte všetko, čo môžete - emócie, dôveru, zákony, dohody, lojalitu, šľapte po ľudskosti a ideáloch a smejte sa do tváre zlého svedomia. Je len jeden cieľ - zisk.

 

Koruna Zkázy

napsal Pipux

(stáhnout) (diskuze)

Byli to pošetilí blázni, nenasytní po moci! Když se z nebes zřítily slzy bohů, oni se bez bázně hnali k místu dopadu. Zajímalo je jen, jak na sebe vzít moc bohů. Neměli si zahrávat s nadpřirozeným. Neměli se pokoušet hrát si na bohy. Ale jejich mysli byly zaslepeny, toužíce po moci. Nakázali svým nejvěrnejším služebníkům, aby jim ze slz bohů stvořili koruny.

Koruna zkázy je tahová, desková hra. Odehrává se na strategické mapě zdevastovaného prostředí, přezdívaného spáleniště. K vyhodnocování situací je užito kostky d6. Úkolem hráče je získat korunu zkázy, nacházející se na vzdáleném, tězce přístupném místě mapy. Hráč se navíc musí vypořádat s nehostinným prostředím a s ostatními hráči, kteří mu jsou protivníky.

 

Nejkrutější válka vesmíru

napsal Bart

(stáhnout) (diskuze)

Drobná, rychlá hra na děti, které rády válčí. Každý hráč reprezentuje generála-boha a snaží se pomocí svých plastových vojáčků, figurek z warhameru, modelů superhrdinů, kovbojů a indiánů, plyšových zvířátek, panáčků z člověče nezlob se, panenek, autíček nebo třeba kartiček hokejistů zlikvidovat nepřátele.

"Po prečítaní konšatujem, že je to... brutálna hra."
- nejmenovaný čtenář

"Skvele! Da Deepest Immershun!!"
- jiný nejmenovaný čtenář

 

Obratník kozoroha

napsal Jakub „boubaque“ Maruš

(stáhnout) (diskuze)

Na kraji galaxie kdesi daleko, předaleko ve vesmíru obíhá okolo malé, zlatě zářící hvězdy devět planet se svými náměsíčnými souputníky a několik miliard tun jiného hvězdného prachu a haraburdí. Tuto zdánlivě tichou a spořádanou rodinku objímá svým chladným a odtažitým sevřením sférická klenba hvězd, vytvářejících na obvodu dvanáct neměnných obrazců. Třetí planeta v pořadí od centrální hvězdy byla domovem kdysi mocné říše, jež vybudovala síť planetárních a orbitálních stanic po celé soustavě. Co se stalo pak, není jisté, ale legendy praví, že došlo ke zmatení jazyků, rozprchnutí se Lidstva (jak si prý onen prapůvodní národ říkal) po celé soustavě a staletích vývoje s jen malými kontakty.

Podle legendy byli bratři Pluto a Chárón ochránci císařské Koruny a po zmatení jazyků a vypuknutí bojů odvezli klenot na opuštěnou stanici na hranici soustavy. Pluto se na stanici zamiloval do dívky Eris, jenže to byla žena přelétavé náklonnosti a začala se scházet kromě Plutona také s jeho bratrem Chárónem. Na malé stanici se ale nic neutají, takže milá Eris brzy dostala lístek do vnějšího vesmíru. Před odletem mohla vyslovit jedno přání. Vybrala si Korunu s nadějí, že s Korunou ji nenechají odletět. Poslední přání muselo být splněno a Pluto i Cháron byli natolik hrdí, že nechali Eris odletět i s nejvzácnějším klenotem Lidstva.

Jenže jednoho dne se Koruna objevila. Tedy ne sama Koruna, ale zaručené zprávy o ní. A nedozvěděli se je všichni, jen posádka jedné lodi třídy Capricornus...

 

Reconquista 2.0

napsal Ján "Crowen" Rosa

(stáhnout) (diskuze)

Rok 2441. Ludstvo vzlietlo ku hviezdam. Kolonizovalo Mesiac, Mars, opustilo Slnecnú Sústavu a našlo systém Sheba, v ktorom sa nachádza niekolko desiatok viac menej obývatelných planét. Zatial nenarazilo na inteligentnú formu mimozemského života, iba na faunu a flóru. Zabývalo sa na planétach a planétkach co najviac podobných Zemi, na orbitálnych staniciach, asteroidoch, tažobných komplexoch a umelých habitatoch na aj pod povrchom planét s nedýchatelnou atmosférou.

Ludia opustili Slnecnú Sústavu, ale fanatizmus, náboženstvo, nenávist, rasizmus a neznášanlivost si zobrali so sebou. V pohranicí medzi jednotlivými ríšami je život drsný, autority sú daleko v bezpecí centrálnych planét, ludia každý den doslova bojujú o zdroj jedla, surovín a kyslíka. Piráti prepadávajú obchodné a nákladné konvoje, teroristi útocia na rôzne ciele, bujnie otrokárstvo a zlocin. Hra sa odohráva v pohranicí medzi priestorom ovládaným Novou Britániou a Svätým Islamistickým Královstvom. Nová Británia a SIK sú v konštantnom vojnovom stave, nieco medzi studenou vojnou a ozajstnou vojnou, pretože žiadna z velmocí nemá prostriedky na celo-systémovú vojnu.

Hráci predstavujú clenov komanda Vesmírnych Marinákov Jej Velicenstva. Ich komando patrí pod brigádu Richard Levie Srdce, ktorá má v popise práce špeciálne úlohy, boj v tyle nepriatela, prieskum a záchranné operácie. Hra zacína uprostred akcie smrtou velitela jednotky, postavy si musia zvolit nového.

 

Tajomstvá zverokruhu

napsal Andrej Tokarčík

(stáhnout) (diskuze)

Žijeme v modernej dobe, dennodenne pracujeme s najmodernejšími technológiami, len aby sme mohli vynájsť iné, ešte novšie a účinnejšie. Ochrana prírody stojí iba na pár fanatikoch. Veda so svojím racionálnym prístupom úplne vylučuje akúkoľvek vieru či mágiu. Nadprirodzeno neexistuje. Nemôže. Toto presvedčenie však môže vyvrátiť práve ten kus mágie, neviditeľná pečať každému daná už pri narodení, ktorá všetkých sprevádza – síce zväčša nepriamo – po celý život. Znamenie zverokruhu. Jeho odmietanie sa totiž stáva osudným.

Cez hviezdy a planéty sa znamenia stali celkom bežnou súčasťou sveta okolo nás. Nikto sa nad nimi nepozastavuje, považujú sa za pamiatku na doby dávno minulé, doby temna, kedy sa podľa nich odpovedalo na tie najdôležitejšie otázky. A pri tom sú stále opradené tajomstvami nejednému berúce spánok, ktorých odhalenie čaká práve na vás.

Tajomstvá zverokruhu sú príbehová hra pre troch hráčov. Vaším cieľom ako hráčov bude v rámci hry vybudovať čo najlepší príbeh (možno svojím spôsobom lyrický a surrealistický) s ktorým bude každý spokojný, skrz spoločné rozprávanie.

 

Za hranice nevšedních dní

napsal OnGe

(stáhnout) (diskuze)

Byli jste už všude a zkusili všechno? Tohle jste ale zaručeně neviděli! Naše kancelář nabízí jako první možnost podívat se na vzdálenou planetu nazvanou jejími obyvateli Xfrg-Saéé-Gňřou, což znamená „Bezedný pramen neobvyklých zážitků“. Místní obyvatelé jsou roztomilí, malí a chlupatí, lezou po stromech a valí na turisty svá roztomilá kukadla. Další, ještě menší a ne až tak chlupatí obyvatelé, žijící v méně zalesněných oblastech zas rádi pobaví neokoukanými artistickými výkony a průzkum prokázal přítomnost vyspělé podmořské civilizace, jež vám může nabídnout neopakovatelné kulinářské zážitky.

Až se pro vás za měsíc či dva vrátí naše luxusně vybavená mezihvězdná jachta, nebude se vám chtít odejít. Přihlaste se ještě dnes!

Za hranice nevšeních dní je RPG o tom, co se může stát na jedné zapadlé planetě, kam začne pochybná Uf`Ounská cestovní kancelář vozit znuděné a zhýčkané turisty, navzdory zcela nedostatečnému průzumu této planety. Turisté tak na místě mohou zjistit, že roztomilí Chundeláči sice valí svá velká kukadla, ale vždy od někud z korun stromů, kde nejsou vidět, že Zloprcci sice předvádějí neobvyklé akrobatické kousky, ale že to nedělají pro pobavení turistů, ale proto aby se jim po turistech lépe střílelo a že Chapadlóni sice dokáží kulinářské zázraky, ale turisté mohou být na večeři pozvání spíš jako hlavní chod.

 

Za sloupy Heraklovými

napsal Tindo

(stáhnout) (diskuze)

Bylo to v daleké minulosti. Nikdo neví, kolik let už uplynulo od těch dob. Za časů slavných Řeků a jejich hrdinů se skupinka hrdinů na své lodi vypravila za dobrodružstvími do neznámých zemí a moří za sloupy Heraklovi. Jejich odvážné činy za hranicemi známého světa se hvězd dotýkaly. Jejich oči viděly bytosti a civilizace, které nikdo jiný ze zemí řeckých kmenů nespatřil. Jejich cesta byla daleká a oni mohli při svém putovaní poznat, jak jim je osud nakloněn. 

Kdo ale jsou ti báječní hrdinové a odvážní cestovatelé? Jste to vy. A jen na vás záleží, kam vás cesty povedou. Před vámi stojí úkol vydobýt si slávu, která nepomine ani za tři tisíce let. Vydejte se za hranici, která odděluje reálný svět od světa mýtů a fantazie.

 

Za svitu hvězd

napsal Martin "Alatir" Matějek

(stáhnout) (diskuze)

Nikdo už pořádně neví, kdy se to stalo, ale už to nějaký čas bude. Jednoho dne začaly padat hvězdy. Nikdo si zbytků hvězd nevšímal a po nějakou dobu bylo vše při starém. Po čase se ovšem začali rodit lidé, kteří se přes den skrývali, neb ve dne byli neschopní a v noci vycházeli plní síly ze svých domovů. Tehdy začalo jít o problém a řada lidí z toho vinila padlé hvězdy. Rozhodli se tedy problém rázně odstranit. S pomocí magie, ale i pouhých nástrojů se pokoušeli hvězdy ničit, ale to, i přes některé úspěchy, k ničemu nevedlo. Půda už byla otrávená nákazou z hvězd a dokonce začaly růst oživlé rostliny a stromy v lesích. 

Jak šel čas, padaly stále nové a nové hvězdy a prakticky každý živý tvor, který se narodil, byl postižen prokletím z hvězd. čarodějové, alchymisté a různé podivné existence začali pohlížet na padlé hvězdy jako na zdroj dosud netušené moci.

Hvězdy stále padají, jako by jich neubývalo, a jednou z nejvýdělečnějších činností se stalo sbírání hvězd. Bohužel pro ty odvážlivce také jednou z nejnebezpečnějších.

Za svitu hvězd je rolová hra, která klade důraz na příběh a hraní rolí, více než na detailně propracovaný systém dovedností, předmětů a dalších součástek hry, jak bývá u některých ostatních rolových her zvykem.