Nový ročník RPG Kuchyně na obzoru!

Už je to opět tady! Další rok, další ročník RPG Kuchyně. Už toto pondělí odstartuje letošní kolo soutěže, ve které se střetnou tvůrci RPG her ve zběsilém závodu o to, kdo dokáže za pouhopouhých 14 dní uvařit nejlepší RPG hru... a navíc podle předem stanovených pokynů! Chcete se kreativně vyřádit a máte rádi výzvy? Pak vás srdečně zveme, abyste se připojili k zástupu kuchtíků, kteří budou mezi 9. 2. a 22. 2. soutěžit o vařečku RPG šéfkuchaře.

 

Kdo bude vyhlášen RPG šéfkuchařem?

(soutěž poběží od 9. 2. do 22. 2.)

RPG Kuchyně je soutěž ve tvorbě RPG her, inspirovaná zahraničním vzorem Game Chef. Porota gurmánů připraví sadu ingrediencí, jakýchsi klíčových slov či různých pokynů. Ingredience se poté v předem ohlášený den uveřejní a soutěžící kuchtíci mají dva týdny na to, aby s jejich pomocí uvařili krátkou, leč hratelnou RPG hru. Výsledky bývají rozmanité, bláznivé, inspirativní a někdy dokonce i velmi zábavné.

Ingredience mohou nabírat různých podob a nikdo samozřejmě až do posledního okamžiku netuší, jaké budou. Podívejte se například, s čím se museli vypořádat kuchtíci v loňském ročníku:

Vyberte si a ve hře použijte alespoň tři z následujících pěti ingrediencí:
  • věž
  • náhlý zvrat
  • růže
  • přítel
  • o chloupek

Zároveň si vyberte jednu ze dvou možných podmínek, kterou bude hra splňovat:

  • hra používá kostky, ale kostkami se nehází
  • hra používá mechanismus inspirovaný ruskou ruletou

 

A z těchto ingrediencí poté soutěžící uklohnili neuvěřitelných 11 RPG her s tématickým záběrem od antického řecka, před postapokalyptickou Británii až po prostý, romantický příběh.

Líbí se vám myšlenka takovéto soutěže? Pak se přidejte k letošnímu ročníku. Ingredience budou ohlášeny na těchto stránkách v pondělí 9. 2. a soutěž poběží až do neděle 22. 2, včetně. Doufáme, že se nás kuchtíků sejde co nejvíc!

Následují podrobná pravidla pro náruživé zájemce.

 

Podrobná pravidla

V soutěži RPG kuchyně soutěží jednotliví kuchtíci, aby každý sesmolil svou vlastní RPG hru. Porota gurmánů připraví a oznámí ingredience a po skončení soutěže oznámí vítěze. Ten převezme titul RPG šéfkuchař, jímž že bude honosit až do příštího roku, kdy ho slavnostně předá vítězi nového ročníku. Odměnou pro zúčastněné je zábava, na vítěze pak čeká sláva, uznání a ovace rozvášněných hráčů RPG.

Slavnostní vyhlášení šéfkuchaře a předání nějaké symbolické ceny proběhne na jarní Slezině RPG Fóra, tedy v dubnu. Účast na Slezině samozřejmě není povinná, můžete klidně soutěžit, i pokud neplánujete jet na Slezinu. V takovém případě oslavíme vaši výhru za vás., tedy v dubnu.

 

Termíny

  • 9. 2., 00:01 - veřejné vyhlášení ingrediencí a zahájení soutěže
  • 22. 2., 23:59 - nejzazší termín odevzdání hry.
  • 4. 4. - vyhlášení vítěze na Slezině RPG Fóra.

 

Pokyny pro tvorbu

Cílem je vytvořit krátkou, leč kompletní, tedy hratelnou hru podle zadaných ingrediencí za omezenou dobu 14 dnů. Není nutné se nijak přihlašovat, stačí jen poslat hru.

Hra musí být jenom vaše a zcela nová. Nemůžete poslat například vlastní adaptaci systému Storyteller, ani d20 OGL. Stejně tak byste neměli využívat existující RPG světy (Asterion, Forgotten Realms). Když soutěž ve vlastní tvorbě, tak holt vlastní tvorbu.

Rozsah hry přibližně 10 stránek A4. Toto číslo slouží ale jen pro orientaci, může být méně i více. Dokud nenapíšete 30stránkový román nebo 2stránkový výcuc, je vše v pořádku.

Ingredience mohou mít prakticky jakoukoliv podobu a až do poslední chvíle zůstávají tajné. Vždy se však mezi nimi vyskytuje několik klíčových slov (vizte příklad výše). Z nabídky několika klíčových slov musíte vždy použít alespoň některá (loni stačilo použít 3 z 5). Navíc ke klíčovým slovům si může porota vymyslet i nějaké doplňující pokyny.

Je jen na vás, jak naložíte s ingrediencemi a jaký na ně dáte důraz. Můžete z nich udělat důležitý prvek, ale také jen okrajovou součást hry. Způsob, jakým s nimi naložíte, se však promítne na hodnocení.

 

Porota a hodnocení

Hry budou hodnoceny podle následujících pěti kritérií. Porotci mohou v každé kategorii udělit 1 až 3 body. Po součtu všech bodů od všech porotců se utvoří konečné pořadí her.

  • Kategorie 1.: Atmosféra a celkový dojem - Čistě pocitové hodnocení založené na dojmu z atmosféry, herního světa, prostředí, působivých prvků, atd.
  • Kategorie 2.: Hratelnost - Souhrn různých prvků hratelnosti. Patří sem použitelnost a intuitivnost pravidel, zábavnost hry a v neposlední řadě i znovuhratelnost (okouká se hra ze jediný večer, nebo se dá hrát opakovaně a pokaždé jinak?).
  • Kategorie 3.: Originalita - Nakolik je hra nová a inovativní a nakolik jde jen o zkopírování existujících myšlenek či postupů?
  • Kategorie 4.: Ucelenost a srozumitelnost - Formální stránky textu, autorova schopnost vysvětlovat, nápomocnost a kompletnost doprovodných textů. Pochopí hru každý, nebo jen ten, kdo zná 20 jiných systémů? elikož někdo možná odevzdá nedokončené či nedopsané hry, patří sem i dokončenost.
  • Kategorie 5.: Využití ingrediencí - Jakým způsobem naložil autor s ingrediencemi? Působí přirozeně, nebo strojeně? Jsou důležitou součástí hry, nebo jen okrajovým prvkem?

Hry budou hodnoceny čistě na základě přečtení. Bylo by pěkné je doopravdy otestovat, ale na to bohužel není čas. Do hodnocení se nijak nepromítá libozvučnost, poetičnost a literární kvalita textu (vyjma pochopitelnosti) - jde koneckonců o soutěž v designu, nikoliv tvůrčím psaní.

 

Co dál?

Nezbývá než čekat. Těšíme se na vás a doufáme, že se nás kuchtíků, co se nebojí výzvy, sejde co nejvíc. Pokud máte nějaké dotazy, nebojte se na ně zeptat v diskuzi. A jestli už teď uvažujete o účasti, ozvěte se, ať máme všichni přehled, kolik lidí plánuje soutěžit. Shledáme se v pondělí.