Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

7. číslo

Úvodní slovo

Tak je to tady. Chvíle hodná menší oslavy, a protože jako správní pracující nemůžeme v redakci bouchnout šampáňo a rozházet konfety, přichází čas na malou symbolickou oslavu alespoň v úvodníku. Už je to rok.

PragoCon 2008 očima přednášejícího

V minulém čísle Drakkar přinesl reportáž z GameConu od Clona. V tomto čísle se můžete dočíst o jiné akci, a to od PragoConu. Reportáž se neliší jen akcí, o které pojednává, ale i tím, že zatímco Clon byl na GameConu běžným návštěvníkem, já přináším pohled z druhé strany – z pozice člověka, který malou část programu organizuje. Konkrétně jsem měl na starosti program svého kmenového projektu, Srdce Erinelu.

Hranie prostredníctvom príspevkov

Mám pravidlá, mám nápad, mám motiváciu, ale nemám okolo seba hráčov. Čo spravím? Nájdem počítač s prístupom na internet a...

 

V prvom a štvrtom čísle Drakkaru sme vám priniesli články o hraní RPG online. Nie počítačových RPG, ale „stolných“, teda tých založených na priamych reakciách hráčov na príbeh s použitím určitých pravidiel (alebo aj celkom bez nich). Tieto články boli primárne zamerané na československú scénu a špecializované servery, ktoré sa tu dajú nájsť (nie nutne všetky). Ak sa pýtate, načo špecializované servery, máte zčasti pravdu, zčasti nie.

Středověká inkvizice

Téma inkvizice je v současné době stále atraktivnější, a to nejen mezi hráči RPG, ale i ve spoustě dalších zájmových proudů společnosti. S více či méně přímými odkazy na inkvizici se setkáváme v literatuře odborné i v beletrii, ve filmech, dokonce i v hudbě. Ohromná vlna zájmu o tento fenomén způsobila, že se pojem inkvizice (z lat. inquisitio – vyšetřování) stal nadčasovým. Není vyhrazen pouze evropskému středověku, ale užívají jej například literární tvůrci v žánru scifi, urban fantasy atd.

Nové druhy nemrtvých pro DrD

Předpokládám, že nemrtví jsou dost známí, jejich typické vlastnosti plynoucí z nemrtvé existence jsou téměř shodné ve většině používaných herních systémů. Nicméně, jen pro připomenutí – nemrtví jsou zranitelní hůře než jiné nestvůry, nepůsobí na ně žádné psychické kouzlo (s výjimkou zmámení nemrtvého), nemají strach, vidí v infračerveném spektru a jsou obvykle bezmezně oddáni tomu, kdo je vyvolal. Někteří nemrtví se mohou, nejsou li zcela zničeni, zregenerovat.

„Hoďte si na iniciatívu...“ alebo jaskynní draci na obzore

Čas od času si to bude chcieť vyskúšať každý Pán hry; začať hru, ba dokonca celú kampaň touto hláškou. Ten náš to plánoval už dávno, najmä keď držal v rukách RPG-čko Dungeons and Dragons (DnD) znovu po dlhšom čase, vyplnenom hraním iných (a aj menej známych a používaných) systémov. Človek sa bezpochyby často vracia späť ku svojim koreňom. K tomu, s čím vyrástol a čo ho možno voviedlo do problematiky. Pripočítajte k tomu hrsť ostrých hranatých kociek v ruke, trasúcej sa od vytrženia a meč za pásom a máte vymaľované.

Syndikovat obsah