Třídit články podle tématu

Nejčastější témata:

15. číslo

Úvodní slovo

Vážení čtenáři,

můžete číst již patnácté číslo elektronického časopisu Drakkar, které vychází již podruhé v novém rozložení a designu, který (jak doufáme) vám usnadní čtení a ještě lépe zpřístupní obsah. Stále však není konečný, a pokud k němu budete mít jakékoli připomínky, budeme velice rádi, pokud nám je napíšete.

Tvorba hry

Snadný a jednoduchý návod, jak napsat konzistentní RPG hru a nezešílet z toho. Na základě praktických zkušeností. Nejdříve trocha teorie a později trocha praxe a nakonec spousta práce…

Česká (a slovenská) internetová komunita kolem RPG her je poměrně malá. Přesto se na jejím poli objevila celá řádka původních herních systémů, stejně tak oba ročníky soutěže RPG Kuchyně (1. ročník a 2. ročník) prokázaly, že se zde nachází celá řada schopných (a hlavně ochotných) designérů.

Střepy snů - post mortem

A je to. Střepy snů jsou hotové, vytištěné a někteří z vás už je mají dokonce i doma. Po všech těch útrapách, které s výrobou a vydáním této nezávislé hry byly, jsem se rozhodl napsat post mortem (posmrtný list), jako ohlédnutí za uplynulými dvěma roky strávenými se Střepy snů. Účelem post mortem článků je předat nasbírané zkušenosti a usnadnit tak ostatním cestu za vydáním jejich vlastního produktu.

Stories of the Empire - post mortem

Stories of the Empire jsou původní česká příběhová hra, která klade velký důraz na prostředí a příběh. Samotná kniha obsahuje jak herní systém, tak rozsáhlý popis viktoriánského prostředí 19. století a různých koutů světa, stejně jako lidí i jiných národů, které v Impériu žijí. Hra je na webu k dispozici zdarma. jako 160 stran dlouhý, plně ilustrovaný PDF dokument. Současně vznikla ještě také tištěná malonákladová verze. Na následujících stranách najdete stručný popis toho, jak tato hra vznikala.

Velké problémy s malými hrami

Ptali jste se někdy, proč jen málokdo hraje malé tématické RPG hry, přestože se svou jednoduchostí a rozmanitostí vyloženě podbízejí příležitostným hráčům? Odpověď je možná překvapivá - tyto hry bývají zpravidla nevhodně napsané. Pojďme si položit otázku, jak napsat malou hru tak, aby byla skutečně použitelná ve chvílích, kdy se hráči octnou v jedné místnosti s kamarády a dostanou chuť jen tak si něco zahrát.

O tvorbě dobrodružství: Aktivní vs. pasivní příběh

Sešli jste se v hospodě u jednoho stolu, protože jinde nebylo místo. Když jste vypili už nějaký ten pohár, přitočil se k vám jakýsi člověk s kápí na hlavě. „Vypadáte jako schopní dobrodruzi. Nesháníte náhodou práci? Něco bych pro vás měl...“ Téměř každý hráč RPG tohle někdy zažil, nebo o tom aspoň slyšel. Někteří hráči to zažívají stále znovu. Proč? Je to nejjednodušší a osvědčená cesta, jak začít dobrodružství? A jak se asi takové dobrodružství bude dál vyvíjet?

Hranie podľa starej školy a minimalistické prístupy k hernému dizajnu, časť 1.

Prvá časť článku o tom, ako sa rolové hry hrali skôr, než sa väčšina z nás narodila, a lekciách, ktoré sú užitočné aj pre naše dnešné hranie a herný dizajn.

Rozhovor s Martinom „Bouchi“ Kučerom

Bouchi spadá medzi ľudí, ktorí by o vývoji a histórii rolových hier v ČR / SR toho dokázali povedať veľmi veľa. V tomto rozhovore možno vidieť, čo všetko sa skrýva za menom, ktoré určite poznáte z tiráže Dračího doupěte a vedenia vydavateľstva Altar.

Příběh Impéria, který zazněl na Gameconu

Toto je zápis ze hry Stories of the Empire, která se odehrála na Gameconu. Hru jsme vedli ve dvou Vypravěčích, hrálo šest hráčů a i přes tento poměrně vysoký počet se hra nadmíru vydařila. Podařilo se rozjet fantazii a aktivitu hráčů, kteří pak házeli do hry stále nové a nové nápady a skládali tak vynikající příběh.

Herní světy pro Dungeons & Dragons II

V minulom čísle sme sa venovali niekoľkým vybraným herným svetom, ktoré sú neodmysliteľne späté s Dungeons&Dragons. Spomenuli sme vyprahnutý Dark Sun, hororový Ravenloft, astrálne odcudzený Planescape a udatný Dragonlance. Pred nástupom tretej edície bolo vtedajším vydavateľom Advanced Dungeons and Dragons podporovaných neprieberné množstvo svetov, z ktorých si zrejme každý hráč mohol vybrať ten svoj. Lenže blahobyt fanúšikov len málokedy ide ruka v ruke s finačnými záležitosťami. Množstvo svetov bolo jednou z príčin nešťastného pádu vydavateľa... Z celej plejády ostal pod ochrannými krídlami Wizards of the Coast zachránil len jediný svet – Forgotten Realms – ktorý bol dostatočne prepracovaný a zároveň všeobecne prijímaný. O niekoľko rokov neskôr (možno nečakane) dokonca pribudol druhý, úplne nový svet Eberronu, ktorý priviedol do fantasy D&D svieži vzduch akcie. A práve o týchto dvoch svetoch si povieme v tomto čísle.

Zahrajte sa s nami – Space Alert

Termín „spoločenská hra“ už dávno neznamená to, čo znamenal za čias našich starých materí. V tejto pravidelnej rubrike sa vás pokúsime previesť fascinujúcim svetom moderných spoločenských hier. Tento týždeň si povieme niečo o kooperatívnych hrách a bližšie sa pozrieme na jednu z nich - zaujímavý počin menom Space Alert.

Recenzia na Střepy snů

Recenzia novej českej „rozprávacej“ rolovej hry, ktorá azda rozvíri stojaté vody nielen jazykovou dostupnosťou, ale hlavne inovatívnym prístupom.

Tribe 8

Tribe 8 je mýticko-postkatastrofické RPG o světě Vimary, kde lidská společenství ohrožují nejen jiní lidé a divoká zvířata, ale i nestvůrní Z’bri; poslední střípky technologie jsou v rukou do sebe uzavřených Strážců, sedm kmenů uctívá mocné Fatimy a z vyhnanců se formuje osmý kmen, zatím slabý a nejednotný, ale svobodný a stále sílící. Duchové, věštby a magie („syntéza“) jsou stejně samozřejmé, ale i záhadné jako relikvie ze Světa Předtím; viditelný svět se prolíná s Řekou Snu. Vstupte do fascinujícího světa této hry…

 

Syndikovat obsah