Tower of the Stargazer

Vložil(a) Bajo dne 14.05.2020, 12:17
4
Průměr: 3.3 (3 hlasy)
2010
Dobrodružství pro začínající hráče a vypravěče odehrávající se v čarodějné věži plné smrtících nástrah

Legendy vypráví o čaroději tak nadutém, že věřil, že celé nebe není ničím než pouhou pouhá čočkou určenou k tomu, aby mohl pozorovat hvězdy. Tak velké byly drzost a vzdor tohoto muže, že jej bohové udreli mocí bouře a ohně. Kouzelník se smál tak ubohému gestu. Nebál se bohů, protože své znalosti čerpal z něčeho většího. Něco temnějšího.

Legenda o tomto čaroději rostla, nejprve si ji lidé šeptali ve strachu a později v úctě. Čaroděj, říkali, zaútočil na bohy, stejně jako oni zaútočili na něj. A jeho radost jen rostla jak země kolem něj umírala.

Pak už ale nebyly žádné další zprávy. Žádné řeči. Něco nakonec čaroděje zahubilo a ačkoli na něj i na jeho obydlí stále zářilo nebe, on již nehleděl zpět.

A teď se chystáte vstoupit přímo předními dveřmi tohoto čaroděje.

Tower of Stargazer je speciálně navržený úvodní modul s obsahem speciálně pro začínající hráče a vypravěče, s poznámkami podrobně popisujícími nejen to, co je součástí dobrodružství, ale i proč.

Kategorie produktu
Designér

4

Jako úvodní dungeon určitě dobré, nebál jsem se po něm sáhnout vícekrát, což samo o sobě pro mě znamená minimálně 4 hvězdičky. Libí se mi jak je nelinearita věže řešena level designem i atmosféra prostředí a originalita některých nápadů. Na rozsah modulu jich je určitě nadprůměrné množství.

Slabinou jsou místy hodně zrádné nástrahy, kdy je to opravdu na hranici hard core oldschool a jebání do ucha. Zejména pro oldschoolem nepolíbené hráče to může být trochu frustrující. Na druhou stranu, hrál jsem to i s úplnými nováčky a musel jsem upravit akorat úvodní past, jinak to zvládli dobře. Do pěti hvězdiček asi chybí nějaká fakt překvapivá pointa nebo úplně dechberoucí nápad. Přeci jen, ve srovnání s Dead fros Doom od stejného autora to prostě o hvězdiču méně mít musí, i když je to podle mě stále nadprůměrný modul v rámci OSR i obecně a má trochu nevýhodu menším rozsahem, kde úplný master level design prošpikovaný super nápady a pointou je mnohem těžší uskutečnit.

4

Hrál jsem jako hráč, náramně jsem si to užil a byly doby, kdy bych tohle dobrodružství opěvoval, ale zpětně na něm vidím určité problematické aspekty. Je zamýšlené jako úvod do old schoolu a z velké části tak funguje. Učí hráče opatrnosti, učí je hledat netradiční poklady na netradičních místech, učí je interagovat s prostředím a přicházet s vlastními nápady. Ale...

Hlavní problematický aspekt je, že spousta věcí vás okamžitě zabije, když se v nich šťouráte. To dobrodružství je plné vyjebávek. Myslím, že to začínající hráče ve výsledku učí přesný opak toho, co chcete - učí je to na nic nesahat a prolézt dobrodružství co nejbezpečněji s minimální interakcí s okolím. To mě neba. Já chci, aby se hráči ve věcech šťourali a nebáli se jich.

Menší problém je, že na konci dobrodružství jsme odcházeli napakovaní tak obrovským pokladem, že bysme z něj vyžili několik let, a neměli jsme tedy potřebu vypravit se na další dobrodružství. Ale tohle je asi moje osobní hnida a výtka k přístupu „zkušenosti podle peněz“. Snadno napravitelné.

Když si tohle upravíte/odstraníte, tak je to fakt dobré úvodní dobrodružství ve věži mága plné divných věcí.