2021
Opuštěná ruina kláštera
Jednoduchá fantasy lokace s hodně otevřenou topologií opuštěné ruiny, s prokletým pokladem střeženým magickými sochami a konkurenční partou lovců pokladů.
Tento systémově nezávislý dvoustránkový modul vznikl v rámci výzvy RPG Kuchyně dungeonů 2021 pořádané RPG Fórem a je volně ke stažení.
Určeno po hru
Kategorie produktu
Série
Autoři
Je obsaženo v těchto produktech
Průměrné hodnocení | Název | Vydáno | Kategorie | Jazyk | ||
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Dungeonová kuchyně 21 | 2022 | Dobrodružství | Sborník dobrodružství vzniklých v místním designérském jamu | ![]() |
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Jednoduché, funkční
Jednoduchá lokace s hodně otevřenou topologií opuštěné ruiny, s prokletým pokladem střeženým magickými sochami, a konkurenční partou lovců pokladů. Nesnaží se být překvapivá, netradiční, novátorská, tematická ani působivá, je to prostě klasické fantasy, ale nic z toho není potřeba. Nemusí být všechno kontestant World Press Photo, fotit pěkné krajiny na pohlednice je taky fajn. Za necelé tři hodiny jsme kláštor prošli komplet, a neměl jsem s vedením žádný problém – je pár věcí, u kterých si myslím, že by mohly být lepší, ale v základu modul funguje a má podle mě vše potřebné.
Nejzajímavějším prvkem lokace je, jak je otevřená. Jde o skromné domky, jediný kostel má tři místnosti, a těmi je samotný chrám, malá sakristie a knihovna. Vše je přehledné, snadno přístupné, většinou hned z několika směrů, a i samotná zeď ohraničující mapu je popsána jako rozpadlá a snadno překonatelná. Je to pocitově zajímavý kontrast oproti typickému klaustrofobnímu dungeonu. Stejně tak prostoduší nepřátelé jsou snadno čitelní a spíše překážkami k vyřešení než protivníky k boji. Je zde jedna past na medvědy která není zrovna telegrafována houkačkama a světelnýma sirénama, ale dává smysl a není přitom úplně zákeřná - nenechal bych ji hráčům ucvaknout nohu, ale v pohodě. O prokletí studny se asi vyloženě není jak dozvědět, ale taky zkrátka dává smysl. Prokletí jednoho z magických artefaktů pak mění osobnost, což je jeden z těch klasicky problematičtějších prvků v rpg, ale v tomhle případě se podle mě dá odehrát ještě celkem dobře. Loot je jinak opravdu velmi, velmi skoupý, a myslím, že by nebylo úplně na škodu ho tam přeci jen dát víc, protože mám za to, že se velmi snadno stane, že hráči odejdou zcela s prázdnou. A pomohlo by to s největším problémem, který s tímhle kouskem mám: Přijde mi příliš prázdný. Je zde sice celkem pět problémů k řešení (sochy, nemrtví, zloději, hledání pokladu, a případně drak), ale… Asi mi přijdou moc jednoduché a neuspokojivé? V tom smyslu, že se vyřeší strašně rychle a to řešení není příliš užitečné. Všechny odpovědi (krom draka) se dají najít na jedno místě, a na druhou stranu jejich zjištění jen potvrdí, že jediné dvě možnosti je buď se na prokleté artefakty vybodnout, nebo porazit všechny nepřátele do jednoho. Backstory je opravdu jen tomu říct si “hm”, jinak se s ní moc naložit nedá - není to interaktivní informace. Chtěl bych zkrátka asi víc věcí k objevení? V kuchyni se sice dají najít suchary na k6 dní, a to je nepochybně velmi realistické, ale k čemu mi to je, když na mě hráči koukaj znuzeně? Celá levá část mapy mi přijde, že je jen k tomu, aby vyzkoušela tvrdohlavost hráčů, protože na jejím konci je schovaný jediný pořádný, neprokletý poklad – ovšem mě se asi nechce zkoušet tvrdohlavost mých hráčů, mě by spíš lákalo se s nimi bavit.
Tím nechci říct, že je to celé nudné. Ne, při hraní jsme se bavili. Ale jsou tam části, které mi přijdou hluché, a možná by to chtělo přeci jen špetku toho “wow” koření přidat. Popravdě by mi stačilo i kdyby tam bylo nějaké zajímavé místo na souboj - třeba zvonice, cisterna nebo místo kde je možné třímetrový kolos vlákat do pasti. Ještě teda dodám, že drak samozřejmě docela wow je, ale ten je náhodný encounter, a nám zrovna nepadnul.
Esteticky je to, opět, celkem strohé, ale na té dobré straně, rozhodně mě to nijak neuráží, ozdůbky nejsou nezbytné - možná u té fikce samotné bych se nezlobil, kdyby byla přeci jen trochu bohatší.
Celkové shrnutí - Kláštor osvieteného je dobrá lokace, která by podle mě šla ještě trochu vylepšit, ale nemusí se za nic stydět. Jekyllovi bych navrhoval zkusit přeci jen trošku víc šlápnout na plyn. Ne moc, není třeba, jestli ti vyhovuje držet se spíš při zemi a stavět něco skromnějšího, ukotveného v realitě a bez potřeby naplácat na to třpytky a neony - ovšem o ždibíček víc to okořenit by podle mě udělalo snadno velký a cenný rozdíl. I krajinku na pohlednici se dá fotit s červánky nebo se sněženkami v popředí.
Záznam z docela humorné hry, kterou jsme v tomto modulu odehráli, najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=Nvw9dVajX7c