Brindlewood Bay

Vložil(a) emvee dne
4
Průměr: 3.5 (2 hlasů)
2020
Detektivní hra za babičky vyšetřující zločiny na maloměstě

Brindlewood Bay je detektivní hra, ve které hráči představují důchodkyně z městečka Brindlewood Bay. Ve volném čase, kterého mají fůru, se věnují amatérské detektivní činnosti. Hra se snaží napodobit atmosféru příjemných detektivních seriálů, jako jsou To je vražda, napsala nebo Columbo, s občasnými výlety do mysteriózních vod typu Twin Peaks. Na pozadí totiž bublá metaplot s lovecraftovskými motivy, které by se měly v každém případu aspoň na okamžik vyskytnout. Hra je nenáročná, GM by měl být schopný vést ji téměř bez přípravy. Hodně se dbá na přístup „Hraj, abys zjistil, co se stane“.

Hra je postavená na zjednodušeném enginu Powered by the Apocalypse, ve kterém vyhodnocování probíhá skrze takzvané „tahy“ – hráč hodí 2k6, přičte hodnotu příslušné dovednosti a podívá se, jaké výsledky to u zvoleného tahu znamená. Tahů v této hře existuje jen pár: na všechny možné činnosti se používá buď „denní tah“, nebo „noční tah“. Noční tah se liší v dopadu neúspěchu, je tvrdší a krutější než u denního tahu. Aktivuje se ne jen v noci, ale i v nebezpečnějších a strašidelnějších situacích (temný sklep, opuštěná márnice...) Pro hledání stop, průzkumu (místnosti, těla oběti, knihovny podezřelého...) nebo výslechu podezřelých se používá „šťouravý tah“. Důchodkyně-detektivky můžou dostávat negativní stavy, které jí zhoršují hody (vyvrtnutý kotník, naštvání, smutek, lehký otřes mozku...). Ty si vyléčí zahráním scénky s jinou detektivkou, ideálně během nějaké činnosti, které se postava věnuje mimo vyšetřování zločinu.

Hráči a vypravěč společně improvizují průběh děje a rozhovorů hrdinek s podezřelými. Hráči se podílejí na tvorbě prostředí, protože jim GM má klást otázky jako „Jedna z vás oběť znala, vzpomenete si na to, kdy jste se viděly naposled?“ Jakmile se nasbírá dostatečné množství stop, hra přechází do fáze „teoretizování“, kdy hráči přednesou svou verzi toho, jak ke zločinu došlo. Připravené případy tohle schválně neuvádějí, je to na hráčích – ti tak nejsou nuceni odhadnout a pochopit, k čemu je vypravěč vede, ale můžou podstatu případu vymyslet sami! Takže každé řešení je unikátní a zároveň je pokaždé správné. Následuje finále: usvědčení pachatele, případně jeho polapení a ponížení.

Základní hra obsahuje několik připravených případů. Ty vždy obsahují výchozí zápletku, stručné charakteristiky podezřelých a lokací a nakonec poměrně bohatý seznam generických stop („anonymní dopis o nemanželském dítěti“, „zakrvácený koberec“). Z nich vypravěč vybírá odměny hráčům za jejich úspěšné „šťouravé tahy“.

Hra původně vyšla v roce 2020 jako PDF. V roce 2022 vyšla po úspěšném Kickstarteru rozšířená verze doplněná o nové rady k vedení hry, připravené scénáře a informace o temném metaplotu.

Autoři
Vydavatel

4

Hodně souhlasím se Selhanovým komentářem na fóru. Tahy jsou hodně obecné a nijak nepodporují zvolené téma, finále se aktivuje typicky až když hráče přestane bavit hrát. Ale nemůžu si pomoct, to téma se mi strašně líbí. Baví mě představa, že hraju vtipnou a trochu otravnou babču, takovou ženskou variantu Columba a svou hranou naivitou všechny podezřelé vytáčím. A princip, že u případů ani GM nemá určeno, kdo za tím stojí, je osvěžující. Ať si to hráči vyfantazírujou - když to přijde od nich, aspoň je větší šance, že tomu uvěří.

Hranost 23
2