Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 109
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Souborná diskuze na hry od nakladatelství Palladium Books. Většina z nich používá různé varianty jednotného systému, který je odvozený od AD&D (základní vlastnosti, životy, úrovně, povolání...), ale obsahuje i řadu vlastních inovací, například jednotný dovednostní systém založený na k100, nevancovskou magii nebo taktičtější boj.

Anotace v databázi
:arrow? The Mechanoid Invasion (1981)
:arrow? The Valley of the Pharaohs (1983)
:arrow? The Palladium Role-Playing Game (1e) (1983)
:arrow? Heroes Unlimited (1e, Revised) (1984)
:arrow? The Mechanoids (1985)
:arrow? Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness (1985)
:arrow? The Revised Recon (1986)
:arrow? Robotech: The Role-Playing Game (1986)
:arrow? Ninjas & Superspies (1988)
:arrow? Rifts (1990)
:arrow? After the Bomb (2e) (2001)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

Pojďme se zase chvíli věnovat historii. Budu postupně mapovat historii nakladatelství Palladium Books. Začneme jejich první hrou, která zní trochu jako Ufo (X-Com) o deset let s předstihem:

Obrázek

:arrow? The Mechanoid Invasion (1981)
The Mechanoid Invasion je sci-fi hra odehrávající se na planetě Gideon E, kolonizované lidmi, kteří čelí invazi mocné rasy biomechanických bytostí známých jako mechanoidi. Tito nepřátelé mají v úmyslu rozebrat planetu na zdroje, přičemž lidské životy pro ně nemají žádnou hodnotu. Série dalších rozšíření posunula oficiální zasazení hry od počáteční obrany až po trestnou výpravu proti domovské planetě nepřátel.

Jako první hra vydaná nakladatelstvím Palladium Books používá zjednodušenou verzi systému, který byl později použit i v ostatních hrách tohoto nakladatelství. Je viditelně odvozený od AD&D (1978), postavy například mají šestici základních vlastností a hodnotu životů, vybírají si z dostupných ras a povolání, postupují po úrovních. Hra ovšem používá jednotný procentuální dovednostní systém. Postavy můžou mít i psionické schopnosti. Podrobnější pravidlové subsystémy se věnují především boji proti různým popsaným typům mechanoidů.

Hra obsahuje kanonický vývoj světa („metaplot“), vyprávěný sérií rozšíření. Základní příručka The Mechanoid Invasion (1981) předestřela situaci, kdy se lidé brání útoku kybernetických mechanoidů. V rozšíření The Journey (1981) už je planeta zničená a poslední přeživší vedou guerillovou válku z paluby mateřské lodi mechanoidů. V posledním dílu Homeworld (1982) mechanoidi nevysvětlitelně vyhynou všude kromě své domovské planety – je nutné se tam vypravit a ukončit hrozbu jednou provždy. Všechny tři původní díly trilogie byly později shrnuty do souborného vydání The Mechanoid Invasion Trilogy (1998).

Mimoto vyšla i revidovaná „druhá edice“ pod názvem The Mechanoids (1985).
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 2014
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Passingby »

(ještě tu je samostatná – a "velmi" živá – diskuze pro TMNT)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness

Příspěvek od Markus »

Výborně, sloučil jsem to.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

Palladium vydalo první egyptské RPG:

Obrázek

:arrow? The Valley of the Pharaohs (1983)
The Valley of the Pharaohs je první RPG hra zasazená do starověkého Egypta, konkrétně do období Nové říše kolem roku 1450 př. n. l. Vyznačuje se relativně stručným, přímočarým systémem a solidní oporou v dobře vybádaných historických materiálech. Hra příliš nespecifikuje, jakým aktivitám se postavy můžou věnovat. Od běžného dobrodruhování spíš zrazuje (nelíbilo by se státní moci), a tak doporučuje spíš zakázky pro šlechtu, chrámy, diplomatické mise a jiné, historicky uvěřitelné aktivity.

Při tvorbě postav hráči nejdřív náhodně určí kastu (šlechta, kněžstvo, byrokracie i prostý lid) a potom si zvolí povolání (voják, kněz, učenec, obchodník, zloděj). Postavy mají pětici základních vlastností a výběr procentuálních dovedností odvíjející se od povolání. Vyhodnocování je založené na prostých procentuálních hodech proti hodnotě dovednosti. Pravidla věnují pozornost především souboji, obsažen je ale i magický systém, který pracuje s předem definovanými kouzly a utrácením magických bodů. Postava vhodného povolání se může naučit všechna kouzla, jejichž obtížnost je nižší než jejich dovednost kouzlení, a potom je hodem na dovednost sesílat. Postavy všech povolání mají přístup k pasivní magii v podobě všelijakých kouzelných amuletů, voskových figurek, sošek apod.

Hra vyšla jako krabicová sada obsahující 50stránkovou příručku s pravidly, barevnou mapu starověkého Egypta a třináct volných listů s ilustracemi a mapami. Příručka kromě pravidel detailně rozebírá dobové reálie, jako fungování společnosti, práva, kněžské kasty, otroctví, pohřbívání, bohů apod. Obsahuje i bestiář se statistikami tvorů, jako jsou krokodýlové, velcí hadi nebo masožravé nestvůry z pouště.

V roce 2025 má u (propásnuté) příležitosti 40. výročí vyjít nová, „remasterovaná“ a rozšířená edice od původního autora, The Valley of the Pharaohs, 40th Anniversary Edition.
Autor, Matthew Balent, psal pro Palladium historické příručky založené na pečlivém výzkumu, např. The Palladium Book of Weapons & Armour (1981). Z toho pak byla celá série podobných knih "The Palladium Book of..."

Zajímavé je, že zrovna vychází nová edice, od původního autora po čtyřiceti letech! Našel jsem jeho Kickstarter, právě běží fullfilment. Zatím o tom nic nevím, nezkoumal jsem to, nechávám si to tu jako poznámku.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

Jako spousta jiných nakladatelství si nakonec Palladium vyvinulo vlastní systém, který používalo ve většině jiných her. A jako ve spoustě jiných příkladů je to vlastně „vylepšené AD&D“. :roll: Popravdě mi přišlo těžké napsat o tom něco smysluplného, nakonec jsou všechny takovéhle hry z tohohle období na jedno brdo a liší se jen tím, jakým tvarem kostek zrovna házíte nebo jaké máte na výběr rasy a povolání.


Obrázek

:arrow? The Palladium Role-Playing Game (1e) (1983)
The Palladium Role-Playing Game je fantasy hra v žánru vysoké fantasy plné magie, hrdinů, příšer a starobylých říší. Hráči v ní představují dobrodruhy, kteří prozkoumávají nebezpečná místa, bojují s nepřáteli a čelí hrdinským výzvám. Hra je charakteristická pestrým výběrem ras (kromě tradičních lidí, elfů apod. i orci, goblini, troglodyti a další) a povolání (mezi ně patří třeba čarodějové šesti různých typů, kněží čtyř typů atd.).

Hra původně vznikla z autorových domácích úprav AD&D (1978) a svoji předlohu v mnohém připomíná. Postavy si volí rasu (celkem dostupných je 13) a povolání (celkem 19), během hry postupují po úrovních. Číselně jsou postavy definované základními vlastnostmi a procentuálně vyjádřenými dovednostmi. Hra má magický systém pracující s utrácením bodů many a sedmi typy magie (kouzelnická, čarodějnická, živelná, magie kruhů a symbolů, démonologie, iluze, kněžská) a detailní soubojový systém, mezi jehož výrazné aspekty patří rozdělení akcí na útoky, úhyby a odrážení nebo třeba postupná degradace zbrojí.

Pravidla této hry se později stala základem většiny dalších her od nakladatelství Palladium Books – obvykle se označují jako The Palladium System nebo Megaversal.

Základní příručka vycházela v průběhu let v mnoha dotiscích. Od druhého dotisku se na ní objevilo označení „revidovaná edice“, nicméně změny jsou ve skutečnosti jen triviální (byla vypuštěna tabulka sexuálních deviací). Od pozdějších dotisků se původní černo-červená obálka změnila na barevný obrázek rytíře bojujícího s drakem. Ve všech případech jde v zásadě o stejnou knihu, jen s postupným zaváděním oprav a sem tam úpravou nějaké číselné hodnoty.

Na hru navázala výrazně přepracovaná druhá edice, která vyšla pod lehce pozměněným názvem Palladium Fantasy Role-Playing Game (1997).
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 2014
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Passingby »

Markus píše: 21. 1. 2025, 09:33 Jako spousta jiných nakladatelství si nakonec Palladium vyvinulo vlastní systém, který používalo ve většině jiných her. A jako ve spoustě jiných příkladů je to vlastně „vylepšené AD&D“. :roll: Popravdě mi přišlo těžké napsat o tom něco smysluplného, nakonec jsou všechny takovéhle hry z tohohle období na jedno brdo a liší se jen tím, jakým tvarem kostek zrovna házíte nebo jaké máte na výběr rasy a povolání.
Dá se třeba napsat, že majitel Palladium Books, Kevin Siembieda (bio na PB), se (TL;DR) napřed chtěl stát komiksovým kreslířem, ale protože se v drsné konkurenci neprosadil (nebo nebyl spokojený s podmínkami), sofistikovanou analýzou trhu došel k názoru, že toho cíle nejsnáz dosáhne tak, že bude vydávat vlastní RPG, které si bude sám ilustrovat. Což by mohlo objasnit kvalitu systému. :D
Za tento příspěvek děkují uživateli Passingby tito uživatelé (celkem 3):
Markus, Winnie, tochalius
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

Postupujeme dál. V první polovině samozřejmě i Palladium přišlo se svojí superhrdinskou hrou. Tohle je divná doba. Jak procházím tu historii RPG, tohle je až asi... počkejte, spočítám to... desátá superhrdinská hra vyšlá v řádu cca pěti let a všechny působí navenek jedna jako druhá. Prostě máte dovednosti a superschopnosti. Akorát že tahle je class/level, což ty ostatní spíš nedělají (slavnější Champions tehdy oslnili bodovým nákupem).


Obrázek

Heroes Unlimited (1e, Revised) (1984)
Heroes Unlimited je superhrdinská hra ve stylu klasických komiksů. Hráči se stanou hrdiny se speciálními schopnostmi – tradičními superhrdiny, ale i mutanty, kyborgy, roboty, mimozemšťany, psioniky, technologickými specialisty, supervojáky nebo kouzelníky – a vrhnou se do boje proti zločinu a superpadouchům. Ve srovnání s jinými superhrdinskými hrami své doby se Heroes Unlimited vyznačují lehce přízemnějším laděním: nadpřirozené schopnosti jsou omezenější a hrdinové jsou celkově slabší (prý aby museli řešit problémy spíš chytrostí než silou).

Stejně jako většina her od nakladatelství Palladium Books používá i tato systém Megaversal. Postavy jsou definované základními vlastnostmi a procentuálními dovednostmi, ale především archetypem (od superhrdinů přes mutanty a roboty až po mimozemšťany) a úrovní. Každý archetyp má unikátní vlastní schopnosti a vybavení (například vědecké znalosti, ovládání vozidel nebo bojové techniky) i různá omezení a může fungovat odlišně než jiné – například mutant dostává náhodné schopnosti a mutace, zatímco robot má pevně dané vlastnosti na základě použité technologie. Zatímco některé archetypy začínají hru silné a pak už se příliš nezlepšují, jiné zažívají skokový růst schopností a každou úrovní. Poněkud netypické ve srovnání s tehdejšími hrami je, že postavy nemůžou archetypy kombinovat, a po celou hru tak můžou mít jen archetyp zvolený na začátku. Jádrem hry je relativně složitý soubojový systém pro střetnutí na blízko i na dálku, pracující se všelijakými superhrdinskými schopnostmi a prvky prostředí.

Původní základní příručku (1984) posléze nahradila revidovaná základní příručka (1987), která přinesla především celkovou rerganizaci sazby a textu, upravila formulaci různých pravidel a změnila úvodní dobrodružství. Po stránce pravidel jde spíš o drobnější změny. Výraznějším přepracováním se stala druhá edice Heroes Unlimited (1998).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

V roce 1985 vyšla nová „edice“ hry The Mechanoid Invasion, popsané výše. Je zajímavé, jak se k těmhle okrajovým hrám nedá dohledat nic moc kloudného – vlastně jsem nebyl schopný vygooglit žádnou její recenzi nebo přehledné shrnutí toho, čím se liší od předchozí verze (kromě toho, že nemá tři knížky, ale jen jednu). Jak jsem zvyklý na D&D, kde je všechno rozebrané a zanalyzované do sebemenšího detailu, tak narazit hru, o které se nedá moc co dočíst, je šok. Anyway...


Obrázek

:arrow? The Mechanoids (1985)
The Mechanoids je sci-fi hra na odehrávající se v daleké budoucnosti, kde lidstvo čelí konfliktům mezi vlastními frakcemi a zároveň hrozbě invaze ze strany biomechanických bytostí – mechanoidů. Hráči se ujímají rolí lidí nebo robotů a prozkoumávají svět plný pokročilých technologií, zničených civilizací a válečných střetů. Jde o de facto druhou edici hry The Mechanoid Invasion (1981), vydanou pod lehce odlišným názvem.

Podobně jako většina her od nakladatelství Palladium Books využívá i tato variantu systému Megaversal. Pravidla původní hry aktualizuje v souladu se změnami, které byly v systému provedeny v uplynulých letech v jeho variantách použitých v dalších hrách. Základem je pořád systém povolání a úrovní, v němž jsou postavy definované základními vlastnostmi a procentuálními dovednostmi, které se jim postupem po úrovních zlepšují. Hra nově nabízí větší výběr povolání, víc technologií a celkově rozšířené materiály.

Existuje ještě třetí inkarnace The Mechanoids, ta ovšem nevyšla jako samostatná hra, ale jen jako doplněk Rifts Sourcebook 2: The Mechanoids (1992) pro hru Rifts (1990).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

Prvním hitem Palladia se staly želvy nindža!

Obrázek

:arrow? Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness (1985)
Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness (TNMT&OS) je licenční hra zasazená do světa komiksů (v té době ještě ne televizních seriálů) Teenage Mutant Ninja Turtles od autorů Kevina Eastmana a Petera Lairda. Hráči se v ní ujímají rolí zmutovaných zvířat, která se snaží přežít a potírat zločin v městském prostředí plném nebezpečí, jako je terorismus, gangy a násilí.

Podobně jako většina her od nakladatelství Palladium Books využívá i tato variantu systému Megaversal. Hráči si pro své postavy zvolí „rasu“, což v tomto případě znamená druh zmutovaného zvířete (od psů přes kočky, veverky, kozy až po lišky, medvědy, slony, opice nebo velbloudy), a povolání (nindža, vědec, vyšetřovatel, anarchista apod.). Postavy jsou definované sadou základních vlastností a dovednostní, v průběhu hry postupují po úrovních a dovednosti si zlepšují.

Základní příručka kromě samotných pravidel přibližuje i reálie komiksového světa, včetně popisů a statistik nehráčských postavy komiksu a protivníků, kteří se nikdy neobjevili v pozdějším televizním seriálu. Vyšla pro ni menší řada dalších doplňků a dobrodružství.

Hra, napsaná narychlo během pouhých pěti týdnů, se stala prvním velkým hitem nakladatelství Palladium Books, především díky tomu, že se jí podařilo trefit do doby, kdy mánie okolo Želv nindža teprve začínala. V roce 2025 má vyjít její remasterovaná reedice, která přináší původní materiály s přepracovanými, celobarevnými ilustracemi, a lehce aktualizovanými pravidly. Tvoří ji dvě knihy, Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness Redux Edition (2025) je kniha se základními pravidly a úvodními dobrodružství, Teenage Mutant Ninja Turtles Transdimensional Adventures Redux Edition (2025) je souborné vydání některých předchozích doplňků a dobrodružství v jednom svazku.

Tady je zajímavé, že to po 40 letech skutečně vychází znovu v remasterované edici, která má shodou okolností vyjít teď někdy. Viz třeba tady.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

Další úspěšná licence, v kombinaci se Želvami nindža výše základ úspěchu Palladia v osmdesátých letech.


Obrázek

:arrow? Robotech The Role-Playing Game (1986)
Robotech The Role-Playing Game je první herní adaptace japonského anime televizního seriálu Robotech. Hráči se v ní ujímají rolí pilotů mecha robotů, techniků nebo dalších členů vojenských sil Robotech Defense Force a bojují proti mimozemským hrozbám ohrožujícím Zemi.

Hra využívá modifikovanou verzi systému Megaversal, známého z předchozích her nakladatelství Palladium Books. Postavy jsou definované osmi základními vlastnostmi, které se náhodně generují hodem třemi šestistěnnými kostkami, a sadou procentuálních dovedností. Hráči si vybírají povolání (například pilot, komunikační technik apod.) a jejich postavy v průběhu hry postupují po úrovních, čímž se jim zlepšují hodnoty dovedností a jiných schopností. Pravidla jsou orientovaná především na komplexní boje mecha robotů a jiných jednotek, modelují detailní statistiky všelijakých kanonických robotů z televizního seriálu nebo rozličné účinky různých zbraní.

Novinkou v této variantě systému Megaversal je zavedení konceptu „mega damage capability“ (MDC), což je nová škála bodů poškození, kdy jeden MDC = 100 bodů běžného poškození. Systém díky tomu může lépe škálovat pro potřeby extrémně mocných účastníků boje, jako jsou právě mecha roboti. Koncept MDC pak byl zachován i v dalších hrách založených na systému Megaversal.

Po Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness (1985) se tato hra stala dalším velkým hitem nakladatelství Palladium Books, opět díky vhodně zvolené licenci a dobrému načasování do dob, kdy nadšení do seriálu Robotech teprve začínalo. Vyšla pro ni řada více než deseti dalších doplňků. Novou edicí, zohledňující vývoj za uplynulá desetiletí, se stala až hra Robotech: The Shadow Chronicles RPG (2008).
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

Tohle je zajímavá válečná kuriozita. Nejdřív původní hra, která není od Palladia...


Obrázek

:arrow? Recon (1982)
Recon je hra na pomezí mezi RPG a wargame, ve které hráči ztvárňují americké vojáky během války ve Vietnamu.

Tvorba postav je rychlá, protože postavy mají tendenci být „spotřebním zbožím“ a rychle umírat. Jsou definované třemi základními vlastnostmi: síla, obratnost a bdělost. Hráči pak postavám vyberou dvě vojenské specializace (například demoliční expert nebo těžké zbraně), od kterých se odvíjejí hodnoty sekundárních dovedností (třeba pozorování nebo zneškodňování výbušnin). Relativně jednoduchá pravidla jsou orientovaná především na boj a věnují se i takovým věcem, jako je průzkum, dělostřelectvo nebo shazování napalmu. Hra popisuje 34 konkrétních vojenských operací z vietnamské války a dalších 19 odjinud, hraje se s 20mm figurkami na náhodně generovaných mapách terénu. Kromě krajin pomáhají náhodné tabulky generovat i vesnice, skupiny protivníků, překážky a problémy k řešení.

Pravidla jsou 44stránkový sešit a existují ve variantách s různými obálkami. Původním vydavatelem je nakladatelství Role Playing Games, Inc. První vydání mělo barevnou obálku vojáků v džungli, druhé vydání vyšlo s obálkou černobílou. Existuje i britská verze, vydaná v licenci nakladatelstvím Platoon 20. (Co dokážeme soudit, všechny tyto verze by měly být až na obálku víceméně stejné.)

Pro hru vyšlo pár doplňků s mapami a připravenými kampaněmi a taky rozšíření Sayaret & Track Commander (1983), které ji adaptovalo do prostředí arabsko-izraelských válek a umožnilo hrát za izraelské pěšáky nebo posádky tanků. Krátce potom původní vydavatel zkrachoval. Práva zakoupilo nakladatelství Palladium Books, které připravilo novou edici nazvanou The Revised Recon (1986).

A pak nová verze potom, co to koupilo Palladium:


Obrázek

:arrow? The Revised Recon (1986)
The Revised Recon je hra, ve které se hráči ujímají rolí amerických vojáků během války ve Vietnamu. Jde o novou edici původní hry Recon (1982), což byla primárně wargame s lehkými RPG prvky. Nová edice hru rozšiřuje do plnohodnotného RPG.

Vzhledem k původu v jiné hře je The Revised Recon jedna z mála her nakladatelství Palladium Books, která nepoužívá jeho systém Megaversal. Pravidla jsou jednoduchá a svižná. Postavy jsou definované třemi náhodně určenými základními vlastnostmi (síla, obratnost a bdělost) a každá taky dvěma vojenskými specializacemi (například demoliční expert nebo těžké zbraně), od kterých se odvíjejí hodnoty procentuálních dovedností (třeba pozorování nebo zneškodňování výbušnin). Soubojový systém je rychlý a extrémně smrtící – například zbraně s plošným účinkem prostě zabijí každého v zasaženém prostoru, včetně hráčských postav. Hlavním rozdílem oproti původní hře je skutečnost, že nová verze se už nemusí hrát s figurkami (ty zůstávají volitelné) a dokáže vyřešit pestřejší záběr situací. Obsahuje taky víc reálií a herních materiálů z prostředí války ve Vietnamu.

Vyšlo pro ni jediné rozšíření, Advanced Recon (1987), obsahující další materiály a scénáře. Spolu se základní příručkou bylo později sloučeno do souborné reedice nazvané Deluxe Revised RECON (1999).
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7741
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Bifi »

Recon je hodne zaujímavý a dúfal som, že mi pomôže pri prepracovaní procedúr na surprise/ambush v divočine pre 1. edíciu AD&D (a má aj nejakú kampaň vo fiktívnom Laose). Akurát som zistil, že ani veľmi nie, lebo nepodporuje objektivizáciu prostredia. Chýbajú mu veci ako random encounters, náhodná tvorba sídel a nepriateľských základní, náhodná tvorba terénu (battle maps) a vzdialenosti/pozície/taktiky, generátor pascí a pod.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 22491
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Markus »

Koukal jsi na Revised, nebo na ten původní? U toho původního jsem vyčetl, že...
... na náhodně generovaných mapách terénu. Kromě krajin pomáhají náhodné tabulky generovat i vesnice, skupiny protivníků, překážky a problémy k řešení.
...ale samozřejmě nevím, jakou to reálně má podobu.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7741
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Rifts a další hry nakladatelství Palladium Books

Příspěvek od Bifi »

Oh! Revised...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů