2019
Incident s morálním dilematem v hostinci za třicetileté války
No Rest for the Wicked je krátké dobrodružství pro Lamentations of the Flame Princess. Odehrává se v Čechách za třicetileté války v roce 1632. Dobrodruzi se zastaví na noc v hostinci, k němuž se blíží armáda. Ve sklepě se skrývají jacísi uprchlíci a hostinský naléhá, aby dobrodruzi nic neprozrazovali. Následuje série událostí podle časové osy, přičemž dobrodruhy čekají těžká rozhodnutí.
Kategorie produktu
Autoři
Vydavatel
- Pro vkládání hodnocení se musíte registrovat nebo přihlásit
Social Adventure
No Rest for the Wicked mě naučilo dělat vyjednávací, společenská dobrodružství na malém prostoru. Klasická "parta šílenců s různými agendami zavřených v jednom domě" - něco jako Tarantinovo Hateful Eight, jen méně dynamické. Oslavuje obyčejnost (v příběhu není žádné nadpřirozeno) a sociální interakce, hru s napětím a časovým limitem. Takhle to funguje skvěle, jen pozor na to, že nemusí moc dobře fungovat v high-fantasy systému, kde mají postavy jednoduchý přístup k silným kouzlům, ať už věcem jako čtení myšlenek, nějakých iluzí, neviditelností apod. - to ale tady dává smysl, je to scénář pro LotFP. Hospodu jsem zasadil do vesnice, aby byla "v civilizaci" a tím pádem postavy případným kouzlením riskují spektakulární pokažení zaklínadla.
Scénář se dá začlenit do kampaně minimálně dvěma způsoby - buď tak, jak je, jako odbočku od momentálního dobrodružství, nebo si k němu domyslet detaily, které s kampaní budou více souviset. Chce to trochu práce, ale prostoru je pro to dost. Obecně se v tomto případě od vypravěče bude požadovat hodně - scénář stojí a padá s tím, jak uvěřitelná NPCčka dokáže vypravěč odehrát. Jak je u LotFP dobrodružství dobrým zvykem, v podstatě nejlepší řešení pro hráče je prostě odejít. Ale pokud neodejdou, mohou zažít malé, uzavřené drama s tragickými příběhy v časovém presu a buď finální tragédii zabránit, nebo jí být svědky.
Scénář je dobře napsaný, a způsob jakým graduje se dobře realizuje u stolu. Klidný začátek, příchod "vyšetřovatele", urgence nutnosti řešit, panika, závěr. Organizace pomocí časové osy událostí, které se mohou nebo nemusí stát, dávají prostor k improvizaci hráčů i vypravěče, a zároveň vypravěči dávají záchytné body v případě, že se zdánlivě "nic neděje".
Pokud vás láká premisa a nevadí zasazení do obyčejného světa, nebo si s tím budete umět poradit, oceňuji a doporučuji No Rest for the Wicked jako netradiční scénář, který rozbourává standardní tempo dungeon / civilizace / dungeon a nabízí něco nového.