Ex Umbra

Vložil(a) KDolecek dne 06. 05. 2022, 00:42
5
Průměr: 5 (2 hlasů)
2020
Hratelný generátor dungeonů pro 1–4 hráče

Ex Umbra je hratelný generátor fiktivních jeskyní, labyrintů a hrobek. Lze hrát solo nebo až se třemi dalšími hráči s herním časem 1–4 hodiny. 

V první fázi si hráči dohodnou vzájemná očekávání a představy. Následně určí cílovou velikost, obtížnost a aspekty (typy překážek, které dungeon obsahuje). Poté začínají hráči postupně kreslit mapu a umístí srdce dungeonu a vstup. Většinu času zabere následující fáze, ve které se hráči střídají (počet kol je určen cílovou velikostí) a přidávají místnosti a překážky na základě tažených karet. K místnostem a překážkám hráči ještě přidávají tokeny odměn a nebezpečí. Po určeném počtu kol se umístí zbylé tokeny, uzavřou zbývající chodby a dungeon je připraven

Autoři
Vydavatel

5

Ex Umbra je fascinující nástroj/hra. 
Dokáže zabavit na dlouhé nedělní odpoledne, s partou kamarádů a pomoci i s přípravou seriozní kampaně na další den.
Must have v repertoáru nástrojů každého GMa co ve svých hrách vidí dungeony aspoň z rychlíku. 

Hra/nástroj má pár chybiček. Třeba to že defaultně dělá dungeony jen s jedním vchodem. Nebo to že ne vždycky na sebe karty tak úplně sedí a musí se dost ohýbat aby to sedělo...a tady přichází asi nejdůležitější rada pro používání Ex Umbra. Nebojte se ohýbat pravidla. Takhle karta se vám fakt nehodí ? Lízněte si jinou. Chcete mít víc vchodů ? Prostě si je tam přidejte. Má váš dungeon na konci na váš vkus málo místností ? Přidělejte si tam další. Ex Umbra je jako rada dobrého kamaráda. Vždy to s vámi myslí dobře a věci co říká často dávají smysl, ale občas si to stejně potřebujete udělat po svém. 

5

Díky Ex Umbře jsem totálně zlenivěl. Ve chvíli, kdy mi hráči jdou do dungeoidní lokace, tak prostě hodinu před hrou sednu, otevřu Ex Umbru, excel s předtvořenýma tabulkama a na hru už mám hotovo.

Kartičky dávají tak akorát vágní podněty, aby to nakoplo fantazii. Žetony mi připomenou, že mám hráčům dát i nějaké odměny a twist se postará o to, aby dungeon byl opravdu prdel.

A zdaleka to není jen na podzemní kobky. S Ex Umbrou už jsem vytvořil i trosky rozpadlého města nebo napůl potopenou loď.