Tvorba Necromancer Games a Frog God Games

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Tvorba Necromancer Games a Frog God Games

Příspěvek od Markus »

Necromancer Games a Frog God Games jsou dvě úzce propojená nakladatelství, která chrlí neskutečné množství produktů pro všelijaké edice D&D, Pathfinderu a Swords & Wizardry. Historicky to nejsou bezvýznamná nakladatelství, protože pomáhala rozjet old-school renesanci a vydala řadu významných produktů, byť v posledních letech je jejich tvorba spíš ignorovatelný shovelware chrlený pro pátou edici D&D a potom zpětně (a spíš neumětelsky) konvertovaný do Swords & Wizardry.

Zjednodušená historie: Necromancer Games založili Bill Webb a Clark Peterson v roce 2000 jako úplně první licenční nakladatelstvé, které díky licenci OGL začalo tvořit produkty pro třetí edici D&D. Jejich motem bylo „Third Edition Rules, First Edition Feel“ – tvořili tedy v soudobých pravidlech, ale napodobovali feeling starých edic D&D, především důraz na akci, dungeon crawl, lehkost a smrt, místo railroadových příběhů. Nakladatelství zaniklo někdy kolem roku 2010, načež Bill Webb založil následnické nakladatelství Frog God Games, které na předchozí tvorbu plynule navázalo, stále vlastní předchozí produkty a vydává jejich reedice nebo doplňky. Žabí bohové taky vlastní značku Necromancer Games a zdá se, že pod ní něco vydávají. Každopádně pro běžné účely jsou obě nakladatelství v zásadě jedno a totéž.

K významné tvorbě patří především megadungeon Rappan Athuk a jeho milion různých verzí, dobře přijaté konverze tvorby Judge's Guild jako Wilderands d20 nebo Caverns of Thracia d20 a taky herní svět The Lost Lands, do kterého je situovaná jejich nová tvorba.

Přehledy produktů v databázi:
:arrow? Necromancer Games
:arrow? Frog God Games
:arrow? série Rappan Athuk
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba Necromancer Games a Frog God Games

Příspěvek od Markus »

OSEnauti rozjeli hraní Rappan Athuku, což mě přimělo konečně udělat to, co jsem dlouho odkládal, a podívat se trochu podrobněji na Necromancery, Frog Gody a pokusit se trochu vyznat v tom, co vydávají.

Samotný Rappan Athuk – což je celkem významná věc, protože je to první novodobý, a vlastně první skutečný publikovaný megadungeon – je nepřehledná změť spousty různých knížek a rozšíření. Pro vaši potěchu jsem to prošel, zadal tomu anotace a doplnil to doprovodným textem. K přečtení s odkazy tady. Sem kopíruju jen text bez odkazů:
Rappan Athuk je rozsáhlý megadungeon, první z novodobé vlny medaungeonů publikovaných v rámci old-school renesance. Má složitou publikační historii a vyšel v mnoha dílčích knihách, rozšířeních a konverzích. Obecně je ale možné rozlišit čtyři verze podle toho, pro jakou jsou určenou hru.

Třetí edice D&D (2000–2002): Prapůvodní verze, určená pro D&D 3e, vyšla jako série tří knih Rappan Athuk: The Dungeon of Graves: The Upper Levels (2000), Rappan Athuk 2: The Dungeon of Graves: The Middle Levels (2001) a Rappan Athuk 3: The Dungeon of Graves: The Lower Levels (2002). K něm posléze vyšly tři drobnější doplňky, viz série Rappan Athuk pro D&D 3e.

Tříapůltá edice D&D (2006): Následná revize Rappan Athuk Reloaded (2006) shromáždila všechny doposud vydané materiály do jedné masivní knihy, zkonvertovala herní statistiky do novější, tříapůlté edice D&D a dál je rozšířila. Do přípravy této verze se zapojili i noví designéři, kteří k původnímu obsahu přidali několik nových pater nebo vedlejší lokace a menší dungeony v krajině okolo megadungeonu.

Pathfinder + Swords & Wizardry (2012+): Třetí verze megadungeonu vyšla jako kniha Rappan Athuk pro Pathfinder (2012) nebo Rappan Athuk pro Swords & Wizardry (2012). Obě verze jsou obsahem identické, liší se jen konverzí herních statistik pro různé hry. Jako obvykle shromažďují všechny doposud vydané materiály do jedné knihy a opět je doplňují i nová patra nebo lokace v divočině. V rámci úspěšné kampaně na Kickstarteru se vybraly finance na řadu dalších rozšíření, takže tato generace Rappan Athuku má početnou, až nepřehlednou ediční řadu doplňujících pater, setkání, lokací a jiných pomůcek. Jejich přehled viz série Rappan Athuk pro Pathfinder a série Rappan Athuk pro S&W.

D&D 5e (2018+): Poslední verze megadungeonu vyšla jako kniha Rappan Athuk pro D&D 5e (2018), která – jak už je zvykem – sdružuje všechny doposud vydané materiály, konvertuje je do nové hry, a navíc je dále rozšiřuje novými patry a lokacemi v divočině. I pro novou verzi megadungeonu vycházejí další doplňky, viz série Rappan Athuk pro D&D 5e.

Veškerý nový obsah představený ve verzi pro D&D byl „zpětně zkonvertován“ pro použití se staršími verzemi Rappan Athuku a vyšel pro ně samostatně v knihách Swords & Wizardry Addendum (2018) a Pathfinder Addendum (2018). Stejně tak jsou do Pathfinderu a Swords & Wizardry zpětně konvertovány i všechny další doplňky, které pro D&D 5e vzniknou, což znamená, že vydavatel aktivně podporuje tři různé konverze.

Co se týče další tvorby Necromancerů a Frog Godů, je toho hodně. Hodně anotací zadal HeadShot, já taky něco, ale spousta toho chybí. Je to běh na dlouhou trať a vlastně to nevnímám jako úplně prioritu, protože Frog Gody dnes vnímám jako céčkového vydavatele, který se živí hlavně shovelwarem pro D&D 5e (což asi bude někdo kupovat) a ledabylými konverzemi pro Swords & Wizardry (což možná někdo kupuje, ale nevěřím tomu, že to hraje).

Obě nakladatelství taky vyhrávají anticenu za totální bordel ve svých produktech, protože všechno existuje v milionu verzí, konverzí, revizí, aktualizací, úprav a všelijakých rozšíření a nakladatel se neobtěžuje o tom nějak přehledně informovat. Jejich popisky jsou tristně neříkající, všechno to působí dost odflákle jako rychlý money-grab.

Your Mileage May Vary, samozřejmě, jenom se tu dělím o svoje bezprostřední dojmy. :) Rillae snad bude mít co říct.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba Necromancer Games a Frog God Games

Příspěvek od Markus »

Za mě je dobrou ukázkou srovnání žabího Tegel Manor a Gáborova Castle Xyntillan. Principielně je obojí totéž: megadungeon v rozdtodivném strašidelném hradu. Obojí je přímou poctou původnímu Tegel Manoru. Ale když dva dělají totéž, není to totéž.

Takže takhle vypadá hrad Xyntillan pro S&W od Gábora, člověka, který ví, jak udělat herní produkt:

xyntillan.jpg

Srovnejte s žabím Tegelem:

tegel.jpg
Odpovědět

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů