Hraní podle modulů

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě. Metody hraní, tvorba příběhů a postav, ale třeba i náhodné nápady pro fantasy a všelijaká jiná obecná témata.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12416
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 12. 11. 2015, 09:34

Obrázek

Tohle je téma věnované hraní fantasy RPG podle modulů/dobrodružství/jeskyní. V modulech se otevírá fascinující svět nápadů jiných autorů. Dobře psané moduly ve vás vzbuzují touhu si je zahrát, inspirují vás k dalšímu rozvíjení jejich myšlenek, využívání jejich prvků v dalších hrách. Dobré moduly vám dají zážitek, který pak navíc můžete sdílet s ostatními lidmi, kteří je hráli - "A jak jste tuhle příšeru vyřešili vy?" A především: moduly vám dají něco, co můžete s trochou přípravy vzít a hrát a máte garantovanou zábavu, aniž byste museli doma dlouhé hodiny všechno vymýšlet sami. Proto se dělají, proto se tisknou, proto dnes existuje kvetoucí scéna webových modulů s tisíci a tisíci PDF ke koupení a stažení.

Pojďme si o nich povídat. Uvítám vše od vašich obecných zkušeností s dobrodružstvími (Prokletí Karaku? muhehe), přes zážitky, recenze, doporučení a varování. Nebo snad sháníte nějaký modul s konkrétními parametry a chcete doporučit? Nemo máte nějaký obecný názor na hraní s moduly, o které se chcete podělit? Sem s tím.

Odkazy:
:arrow? Všechna dobrodružství v databázi.
:arrow? Separátní diskuze k dobrodružstvím pro 5e (je jich hodně, zaslouží si zvláštní diskuzi)
:arrow? Recenze dobrodružství na Markusově blogu (seznam vespodu stránky)
:arrow? Markusův dloooooooooouhý seznam doporučených modulů - anglické moduly, výběr na základě recenzí, většinu osobně neznám

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7652
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Bajo » 15. 5. 2020, 16:55

Možná jsem dal málo extrémní ukázku, je pravda že tam jsou pravidelné místnosti. Podíval jsem se na Karak a musím říct, že čistě layout map mi příjde vzhledem k oldschoolu lepší než bych čekal. Asi tu můžeme diskutovat o smysluplnosti nepravidelných, křivých místností (jakou to má výhodu vůči obtížnosti mapování), ale dejme tomu, že to je jednak věc preferencí a jednak mně se to těžko hodnotí bez znaslosti obsahu místností a celkového pojetí dungeonu (dokážu si to představit smysluplné a i nesmyslné pojetí). Ale dejme tomu, že to lze vnímat různě.

Ale třeba když se na ty mapy podíváš z hlediska linearity x nelinearity, tak to určitě není podprůměr. Jsou tam zřejmé různé možnosti projití (samozřejmě hodnotím bez znalosti obsahu a potenciálně zamčených dveří a podobných omezení). Ale při hodnocení by toto mělo být taky bráno v potaz (a upřímě to beru jako podstatnější faktor k hodnocení) a v tomto ohledu může mít Karak i nějaká pozitiva. Jako třeba moderní dungeony linearitou vyložene trpí, mnohdy (neříkám že vždy).

Ale nechci se tu přít, když jsem ho důkladně nestudoval. Kdysi jsem ho hrál jako hráč. Ale moje vzpomínky jsou matné a navíc vím, že mnoho negativních zkušeností ať už s bílým hradem nebo karakem apod. moduly mohly být i způobeny špatným vedením ze strany DMa. Některé dobré oldschool moduly by taky šly hrát dost WTF, pokud by je člověk hrál vyloženě doslovně.

Každopadně některé ty výtky připouštím že jsou závažné a pokud Markus (nebo někdo v oldschoolu kovaný s motivací se na to podívat novýma očima) nepříjde s nějakým převratním vysvětlením, jak to jestě lze interpretovat, tak nemám problém připustit, že to je prostě shit :-D

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14021
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od York » 15. 5. 2020, 16:57

Jerson píše:
15. 5. 2020, 16:34
když ty obrovské křivé chodby nedokážeš skupině nadiktovat, aby si je nakreslila, je to docela blbé
Diktovat přesný tvary chodeb hráčům bych už dneska nikomu nedoporučil, takže to je celkem fuk.


Udělat hratelnej remake Karaku zní jako zajímavá výzva. Otázka je, jak to je s právama. Asi je bude mít Bouchi.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18796
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 15. 5. 2020, 17:22

Dělat remake Karaku znamená udělat ho úplně znovu od začátku.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3421
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od ShadoWWW » 15. 5. 2020, 17:35

Hratelný remake Karaku už existuje.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18796
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 15. 5. 2020, 17:48

Abo, je to o něco lepší Karak, ale není to ani RPG, ani až tak dobrá hra.

MarkyParky
Příspěvky: 10420
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od MarkyParky » 28. 5. 2020, 14:38


Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12416
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 15. 7. 2020, 18:00

Jedna technická: Založil jsem separátní diskuzi pro dobrodružství pro 5e a odlifroval jsem do ní část téhle diskuze. Taky jsem do ní sloučil části diskuzí jiných. Dobrodružství pro 5e je dost, tak si asi zaslouží specializovanou diskuzi - navíc lidi mají celkem logickou tendenci řešit a hledat je v sekci pro D&D.

V téhle diskuzi tak zůstávají recenze/komentáře pro všechna dobrodružství kromě 5e. Pro přehlednost jsou ještě obě diskuze prolinkované v 1. příspěvcích, tak snad to nebude moc matoucí.

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 584
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

[databáze RPG] Vítejte v databázi RPG her a produktů!

Příspěvek od Selhan » 18. 7. 2020, 18:28

Krvavá sklizeň a Markusovo hodnocení:
Musím se přiznat, že mi přijde trochu pitomé hodnotit detektivku jednou hvězdičkou za to, že je to detektivka a já nemám rád detektivky. To je jako dávat jednu hvězdičku filmovým dramatům s tím, že jsem se nezasmál, nebo noisecore albu vytýkat, že se na to nedá tancovat. Jasně, nemusíš to mít rád, ale k hodnocení je podle mě třeba jít aspoň žánrově hodnocenému trochu naproti.

Ne že by to byl nějaký velký problém, popravdě je mi to celkem jedno, a na tvým blogu si tvůj názor a úvahu nad tím, co je a co není pro tebe zábavné dobrodružství rád přečtu, ale v té databázi mi to přijde prostě k ničemu. Kdo nemá rád detektivky je snad dostatečně varován popisem, který na tohle upozorňuje hned pátým slovem. Takhle můžeš naházet jedničku všem asi modulům pro Call of Cthulhu vůbec.
Správný sandbox vyžaduje hlavně velký model tatrovky.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12416
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [databáze RPG] Vítejte v databázi RPG her a produktů!

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2020, 19:06

Přesunul jsem Selhanův příspěvek z diskuze k databázi.
Selhan píše:
18. 7. 2020, 18:28
Krvavá sklizeň a Markusovo hodnocení:
Klidně mě kritizuj, ale tohle není dané tím, že to dobrodružství je detektivka. Detektivky mi nijak nevadí. Je to dané tím, že to dobrodružství je railroad bez jakékoli interaktivity.

Je to: „PJ má čtyřstránkový popis věcí, které se staly v minulosti, a hráči je z něj přímou řečí tahají; konec“. To mi nepřipadá jako detektivka, protože na tom není nic interaktivního - žádné hledání stop, nahánění pachatelů atd. Je to naprosto statické „PJ si něco myslí, uhodněte, co to je“.

U detektivky navíc nečekám, že mi stopy budou chodit naproti a odhalovat se samy, nebo že se časová osa přetáčí podle toho, co dělám, tak, „aby to dramaticky vyšlo“. Tj. vliv hráčů na plynutí děje nulový.

To dobrodružství navíc pracuje s dalšími motivy, jako jsou útoky strašáků nebo nemoc malé holčičky, ale podává je zase tak, aby byly neinteraktivní. Když bude strašáky někdo stopovat, automaticky neuspěje. Když se holčičku někdo pokusí vyléčit, nejde to. Všechny potenciální možnosti, jak umožnit něco interaktivního, jsou zaseknuté a v tom dobrodružství fakt není moc co dělat než si povídat.

Možná si fakt přečti tu recenzi, tam to rozebírám zevrubněji, a napiš, jestli si i po ní budeš myslet to samé.

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 584
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Jižák

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Selhan » 18. 7. 2020, 19:49

No, úplně nemyslím, že je to přesunuto do správného tématu, jelikož nechci řešit hraní podle modulů, ale hodnocení produktů v databázi. Mě Krvavá sklizeň taky nepřijde moc dobrá. Ale v recenzi v databázi píšeš, že dáváš jednu hvězdičku, protože se to míjí s tvým stylem, že nechceš jen odhalovat záhadu, a popisuješ svou oblíbenou formu dobrodružství - která se se Sklizní očividně míjí.
Na blogu pak máš body, které mi přijdou relevantní - je to špatná hra proto, že hráči nemají prostor nic odhalit vlastními silami, a vše je jim jen naservírováno, k tomu není napsána prakticky pro hraní - spousta kecacího textu, který není přenesitelný do hry. Ale v databázi píšeš, že jedna hvězdička je proto, že ti to nesedí.

Já si myslím, že když se nějaké dobrodružství deklaruje za detektivku, tak se ho hodí hodnotit ve směru "je to špatná detektivka, protože...", ne ve směru "radši bych hrál sandbox".

Dává můj postoj smysl?
Správný sandbox vyžaduje hlavně velký model tatrovky.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12416
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2020, 19:54

OK, už to chápu, upravím ten komentář, až budu mít čas, ať je to jasnější. Nešlo mi o to, že se to míjí s mým stylem coby „detektivka“, ale že se to míjí s mým stylem coby „pasivní railroad“, což je myslím pro databázi relevantní. Ale stálo by to za lepší formulaci.

EDIT: Jinak, pokud se mi snažíš říct, že dobrodružství psané jako railroad bych neměl hodnotit, protože to „není žánr pro mě“, tak vehementně nesouhlasím a budu railroady naopak hodnotit vždy, rád a negativně. :) Podle mě to totiž není otázka žánrů a preferencí, ale prostě designu.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18796
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 18. 7. 2020, 20:30

Otázka - když jde o dobrodružství volně stažitelné z netu, nebylo by možné dát do anotace přímo odkaz na něj? Nebo tam je a já ho jen přehlédl?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12416
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 18. 7. 2020, 20:58

Je tam odkaz na stránku, kde je hostovaný, ne?
Edit: ne, nikdo ho tam nedal. U jiných je. Jsem na mobilu, tak to tak kdyžtak někdo přidejte

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 18796
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Jerson » 20. 7. 2020, 19:50

Pro Dračí hlídku /DrDo vyšel modul Nabídka pro velvyslance, tak jsem si jí přečetl... A řekl bych "ach jo".

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12416
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Hraní podle modulů

Příspěvek od Markus » 20. 7. 2020, 19:53

Nechceš se rozepsat?

Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti