64. číslo vydáno!

Drakkar je internetový časopis (nejen) o RPG hrách. V této sekci probíhají organizace, diskuze o článcích, atd. Budeme rádi, když se zapojíte.

Moderátor: Raven

Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11584
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od OnGe » 1. 12. 2017, 19:24

Jak jsem říkal - netuším, jestli je ta teze pravdivá, pouze vím, že je často opakovaná, což značí, že si dost lidí myslí, že to tak je. Co to znamená nebo neznamená už je na zvážení každého soudruha.
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1255
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od Log 1=0 » 1. 12. 2017, 21:23

Sparkle: To záleží, co chápeš slovem používat. Na prvním dobrodružství, co jsme hráli, má větší podíl Quentin než já (teď nevím, jestli to dobrodružství bylo i v Drakkaru, možná ne, ale to je jedno). Ukradl jsem jednu čtvrť z Ravenburgu a umístil ji do svého města . Pár NPC v mé kampani jsou vlastně přesazené z Qentinova materiálu (opět nevím, jestli zdejšího). Kdybychom cestovali krajinou, určitě bych použil alespoň tři zdejší hexy (ale intrikaříme v hlavním městě).
Já bych se nestyděl říct "ano, používal" ale možná mají autoři jinou představu o smyslu své práce.
A také záleží na tom, jak mi co kam zapadne. Ani tu nejlepší vesmírnou loď v low-fantasy nevyužiješ. Atak podobně. Ale jiní ji třeba využijí.

Sersaparilos: Viz odpověď Sparkle. Já cizí věci předělávám pro své. Pokud se mi v principu hodí a líbí, ani je nepotřebuji perfektní do detailu (ty stejně změním), ale ten základní nápad je strašně velká pomoc. Jde jen o to, jaký impakt by sis představoval na vynaložený čas. Jak psal OnGe, v šuplíku to má impakt nulový.

Argonantus: Já hledám totéž (nic proti systémům a teorii, číst si o designu je svým způsobem zábava, hrát si na designéra taky, ale přínos pro hru to zas tak moc nemá). Jen to možná chci trochu víc "předžvýkané". Spíš součástky a konstrukční tipy než projížďky hotovým vozem.

York: To je trochu divný argument. Systém ti teoreticky stačí jeden na celý život (kdyžtak se zhouseruluje), zápletku potřebuješ teoreticky na každé sezení novou. To že je něčeho víc, neznamená, že po tom není poptávka. Čímž neříkám, že to tak je.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od Argonantus » 2. 12. 2017, 08:58

Log 1=0 píše:
1. 12. 2017, 21:23
Jen to možná chci trochu víc "předžvýkané". Spíš součástky a konstrukční tipy než projížďky hotovým vozem.
Aha, tak to je úplně jiná připomínka, než jak jsem to chytil na začátku, a pro mne docela nová a důležitá.
Já jsem to totiž na počátku dělal - a teď se mrkněme, co z toho lze použít pro RPG hru . A to třeba i ve zdánlivě úplně odlehlém Barkerovi v č. 29, který je teď zase aktuální díky Eerieho dotazu jinde https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 73#p518873
Metodu "barkerizace" hry nebo příběhu jsem tehdy aktuálně vyzkoušel a náramně fungovala a hodně mi to vylepšila - dostalo to daleko větší grády.
Postupně jsem to dělat přestal, protože jsem nabyl dojmu, že to nikoho nezájímá. No, a si to tak úplně není pravda.

Jinak možná mohou být v tomhle užitečnější povídky, než teoretizování; vyhodíš z toho Argonanta a je to. Reálie jsou stejně skutečné, takže jsou k obecnému použití.

Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 3259
Registrován: 21. 8. 2007, 10:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od ShadoWWW » 2. 12. 2017, 09:43

Na Kostce za tu dobu vyšlo 9 článků, všechny o RPG. A to je teď "doba sucha". Byly doby, kdy vycházely i tři články týdně.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1255
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od Log 1=0 » 2. 12. 2017, 12:02

ShadoWWW píše:
2. 12. 2017, 09:43
Na Kostce za tu dobu vyšlo 9 článků, všechny o RPG. A to je teď "doba sucha". Byly doby, kdy vycházely i tři články týdně.
Díky ShadoWWWe, tomu jsem se chtěl spíše vyhnout. Taková nepříznivá srovnání s jinými projekty jsou celkem ošemetná věc.
1. Nepůsobí to dobře psychologicky, "Koukejte, vy lenoši, jak tamti makaj!" Tím neříkám, žes to tak myslel, ale každé takové srovnání jde takto nešťastně uchopit.
2. Některé faktory jsou nepřenosné. A to je pak spíš výzva k závisti, než ke zlepšení.
3. Občas se stává, že když někdo vezme takové srovnání vážně, zjistí že při snaze být stejně efektivní jako X se stal stejný jako X, jen méně efektivní.
4. Vyvolává to zbytečnou rivalitu.
Proto jsem se držel při svém kritickém hodnocení věci jako takové (Drakkaru) a nesrovnávat ji s jinou (Kostkou). Kdyby ty věci byly nějak omezené, tak by mělo smysl je srovnávat. Kdyby o tom druhém tvůrci prvního nevěděli, má smysl je informovat. Ale to není tenhle případ, redakce o sobě ví a číst můžu oboje do aleluja.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 13097
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od York » 2. 12. 2017, 12:25

ShadoWWW píše:
2. 12. 2017, 09:43
Na Kostce za tu dobu vyšlo 9 článků, všechny o RPG. A to je teď "doba sucha". Byly doby, kdy vycházely i tři články týdně.
To je ale spíš vizitka toho, jak jsou lidi na Kostce zatvrzelí a paličatí. Redakce Drakkaru dává článkům velkou přidanou hodnotu - korektury, peer review, sazbu, grafickou úpravu, další web, na kterém lze články najít a další pontenciální základnu čtenářů. Z pohledu mě jako čtenáře je rozhodně mnohem lepší, když článek vyjde současně na Kostce i v Drakkaru, protože i když si ho pak přečtu na Kostce, bude díky té redakční práci o dost lepší.

Jsem vážně zvědavý, jestli z toho dětinského soupeření dokážete někdy vyrůst a začnete místo toho spolupracovat. Bylo by to rozhodně fajn.

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od Argonantus » 2. 12. 2017, 12:51

Já bych k tomu mohl říci jedovatě, že "to, že všechny pouze o RPG je právě důvod, proč už na Kostku moc nechodím".
Ale neřeknu to a přeju každému jeho nebe.
Naposledy upravil(a) Argonantus dne 2. 12. 2017, 13:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5674
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od boubaque » 2. 12. 2017, 13:10

Nejenže tohle konkrétní téma nemá být prostor, kde se řeší Kostka, ale vůbec z "řešení Kostky" na fóru bývají mrzení. Přejme Kostce zapálené a aktivní autory, ale tady prosím řešme Drakkar. Doteď to bylo myslím přínosné, i když to bohužel asi nedospěje ke spásnému (vy)řešení.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Argonantus
.
Příspěvky: 16598
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od Argonantus » 2. 12. 2017, 13:14

Jo. Pravdu dí Bubák, s tím nehneme, a zejména ne tady.

Já zas kvílím nadšením, že jsou tady překlady takových starodávných zakladatelských vychytávek jako Dunsany, jinak zhola nedostupné.

Docela konstruktivní je i ta informace, že by se mělo hlídat, aby tam bylo vůbec nějaké RPG. Že existuje totální fanda RPG, který cokoli jinéh přeskakuje, a nemá-li svoji pravidelnou dávku, tak to přeskočí celé.

Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 1255
Registrován: 20. 7. 2017, 13:06

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od Log 1=0 » 2. 12. 2017, 14:59

Já neříkám, že přeskakuji cokoli jiného, ale o fantasy&sci-fi, literatuře a vědě existuje docela dost zdrojů. Tedy, je jich ve skutečnosti celkem málo, ale pro RPG jsou snad jen dva (Fórum a Kostka), myslím česky. S tím, že pokud chci článek, platí Fórum=Drakkar. Za těchto okolností je snad pochopitelné, že hlavní očekávání stran Drakkaru směřují k RPG. A to ostatní je spíše příloha, omáčka. Ano, přílohy a omáčky k jídlu patří, ale dali byste si hranolky, opečenou zeleninu a barbekjů omáčku bez stejku? No, klidně, ale pokud to je jediná dnešní nabídka jednoho ze dvou nejlepších (ne li jediných) stejk pubů v zemi...
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 11584
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: 64. číslo vydáno!

Příspěvek od OnGe » 2. 12. 2017, 15:08

Je to zcela pochopitelné. Vždyť Drakkar je přeci internetový magazín o RPG. Dokonce se to na něm píše. Teď jde o to, kde vzít a nekrást.
Punk is dead, long live the shit!

výběr z vlastní zahrádky:



:idea: RPG kuchyně: 2010 - 2013 - 2017
:?: Horní progressbar - to se budete divit... možná
:?: Dolní progressbar - dávám tomu rok... maximálně dva

Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5264
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako » 3. 12. 2017, 01:41

Pohled z druhé strany, aby zaznělo, že existuje i druhý pól - články o RPG v Drakkaru naprosto ignoruju, přečetla jsem za celou dobu snad jediný (Keltonův o japonských RPG), naopak jsou pro mne vysoce zajímavé články o historii, literatuře a vědě.

A kdyby se někdo ptal proč...
Dávám přednost narativním, nesystémovým RPG (protože i systém, ve které jsem schopná hrát, mě většinou něčím sere, WoD počínaje a D&D konče), buď v settingu zcela originálním, nebo dost brutálně upraveném. Moc nevím, k čemu by mi bylo číst např. modelové dobrodružství, když to většinou odkazuje na typ hry, který mě většinou spíš nebaví, nebo bych na něj rovnou nesáhla ani štítítkem.

Hm, jsem se zamyslela, jestli bych nebyla schopná spáchat článek o něčem v RPG tak, aby pro mě byl zajímavý, i mě něco napadlo, ale dost vyvstává otázka, jestli by byl zajímavý i pro někoho dalšího.
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 13097
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re:

Příspěvek od York » 3. 12. 2017, 01:52

Sadako píše:
3. 12. 2017, 01:41
Hm, jsem se zamyslela, jestli bych nebyla schopná spáchat článek o něčem v RPG tak, aby pro mě byl zajímavý, i mě něco napadlo, ale dost vyvstává otázka, jestli by byl zajímavý i pro někoho dalšího.
Když ho napíšeš a pošleš do Drakkaru, tak výrazně vzroste šance, že se dozvíš odpověď ;)

Uživatelský avatar
Sadako
Příspěvky: 5264
Registrován: 28. 1. 2007, 21:15
Bydliště: Stadt von Morgen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sadako » 3. 12. 2017, 01:55

Tzv. Pošli, v nejhorším tě taky někam pošlou?
My Lovecraft is full of dreams (and tentacles)!

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 13097
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re:

Příspěvek od York » 3. 12. 2017, 02:10

Sadako píše:
3. 12. 2017, 01:55
Pošli, v nejhorším tě taky někam pošlou?
Čekal bych, že tě pošlou například na peer review :)

Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů