GURPS: všeobecná diskuze

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům, jako jsou třeba Dračí Doupě, Fate nebo třeba Dungeons and Dragons.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10001
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Markus » 14. 12. 2008, 01:40

GURPS
(anotace)
Obrázek

Všeobecná diskuze pro fanoušky tohoto modulárního systému. Měli jsme tu kupodivu už několik diskuzí o GURPS, ale všechny se tvářily celkem "specializovaně". Tak tady je jedna obecná. Máte prostor ke všeobeným komentářům, výkřikům, pochvalám, posměškům a dotazům na téma GURPS :wink:

Starší diskuze:
:arrow? Vyvažování v GURPS
:arrow? GURPS 4e vs. 3e
:arrow? Zjednodušení GURPS
:arrow? Je GURPS jednoduchý, nebo zbytečně komplikovaný systém?
:arrow? Srovnání 3. a 4. edice (opět)
:arrow? O GURPS obecně ... (2) - hodně stará diskuze

L_DAMIAN
Příspěvky: 44
Registrován: 20. 4. 2006, 21:44
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Sila vs telo

Příspěvek od L_DAMIAN » 15. 12. 2008, 10:32

Mam dotaz ohledne pojeti sily v GURPS. Sice je to vec, kterou neresi ani jine systemy co jsem videl, ale narazil jsem na to prave pri vytvareni hracskych postav do tohoto systemu.

Je muz, 180 cm, 90 kg, na benchpress zvedne rekneme tech 90 kilo, udela 30 kliku, parkrat se pritahne na hrazde, bez vetsich problemu par desitek sedolehu s rukama za hlavou, v rukou unese sud piva (65 kilo) - podle GURPS bych rekl sila tak 12, coz je kondicni sportovec a tak to odpovida. Jsem zacatecnik, tak snad jsem to trefil spravne.

Je zena, 160 cm, 50 kg, na benchpress zvedne rekneme 50-60 kilo, udela 30-40 kliku, bez problemu se opakovane pritahne na hrazde, udela stovky sedolehu s rukama za hlavou, v rukou unese tezke nakupni tasky. Jakou bude mit silu? Je to poloprofesionalni sportovkyne, takze podle toho by sila byla tak 15, ale oproti tomu muzi z predchoziho prikladu vytlaci mnohem mene na benchpress, unese nizsi zatez, takze sila by byla spis tak 8.

Takze pojima GURPS silu spis podle toho, co ktera postava uzvedne, vyrazi a podobne nebo podle stupne trenovanosti a sily v pomeru k vlastni vaze a velikosti tela? Navic v GURPSech se pise sila postavy, ale vypada to, ze jako referencni postava je automaticky bran muz, i v prikladu je muz, pravidla a ppriklady pro zenu tam nejak chybi (celkovy neduh v mnoha systemech).

Extrem:

Bude mit obr vazici 500 kg, ktery zvedne 150 kilo nad hlavu, ale nedokaze se pritahnout silu vysokou nebo nizkou?
A co skritek vazici 20 kilo, ktery nad hlavu zvedne 50 kilo, tedy dvou a pul nasobek sve vahy?

Kolik kdo z nich bude muset investovat bodu do nakupu sily a jak se to potom bude ve hre projevovat?

Jak na to potom stavet pasti? V prikladech je vyrazeni dveri (plus pro obra), ale jiste tam bude i nejake splhani, skakani a podobne.


No a to uz ani neresim, ze jak jsme se o tom zacali bavit, tak napriklad zena ma proste silu jinak rozdelenou nez muz. Takze paze sice ma obvykle vyrazne slabsi, ale svaly nohou uz na tom v pomeru k muzi nejsou tak spatne. A uz vubec neresim silu rychlostni, vytrvalostni, maximalni - to tam radeji netahat.

Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 5268
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Fritzs » 15. 12. 2008, 11:27

L_DAMIAN: Bch řekl, že GURPSosvská síla je spíše silou objektivní vzhledem k tomu, kolik unese, než silou relativní... takže obr bude mít nejvyšší sílu, (jelikož unese třeba 200 kg) bez ohledu na to, že se na hrazdě nepřitáhna ani jednou...

Ale možná je to ve 4té edici jinak.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10001
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Markus » 15. 12. 2008, 11:45

Já bych se přimlouval k tomu, co říká Fritzs. Ten chlap bude mít sílu větší než ta ženská. Ačkoliv ta čísla bych od voka střelil jinak - ženské tak 11, 12, chlapovi tak 14, 15. Ale je to dlouho, co jsem GURPS nehrál, možná už se mi to motá s jinými hrami.

Každopádně pokud ženská udělá víc sklapovaček a zaběhne delší vzdálenost, tak je to spíš otázka výdrže než síly, ne? (na boj s vlastním tělem IMHO nepoužíváš sílu). GURPS má vlastnost Stamina, pokud se nepletu. S tím, že to určitě můžeš jemně doladit vysokými hodnotami dovedností Běh, Atletika, atd...

Tolik můj názor, ale možná by to chtělo někoho, kdo GURPS aktivně hraje. :D

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Goran » 18. 12. 2008, 13:58

Síla je určitě objektivní. Odvíjí se od ní i "doporučené" tělesné rozměry; počet přitáhnutí bych řešil podle toho, zda a o kolik jsou skutečná výška a hmotnost odlišné od těch tabulkových pro danou sílu.
Jak Markus správně podotýká, v mnoha případech jde spíš o výdrž než o sílu. Výdrž a síla spolu souvisí, ale taky se můžou solidně lišit (takže u té ženy z příkladu bych odhadl sílu na 11 a výdrž na 15, zatímco chlap by měl mít obojí řekněme na třinácti). Ve čtvrté edici se pak výdrž odvozuje od zdraví, takže se silou souvisí jen velmi volně nebo vůbec (jedna z mála věcí, které mám na trojce radši).
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 16602
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Jerson » 19. 12. 2008, 23:16

Klasický problém nejen GURPSů - směšují sílu jako schopnost manipulace s jinými předměty se silou jako schopností manipulace sama se sebou.
Obě postavy mají nadprůměrnou sílu a zbytek nahnaný dovednostmi, nebo se na nějaké dělení prostě vybodneš a dáš jim oběma vyšší sílu, i když ji má každý jinak zaměřenou. Ve hře se to ztratí. Stejně je úplně jedno, kolik postava unese nebo kolik udělá kliků, v RPG takové věci není třeba řešit.

Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 39
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie
Kontaktovat uživatele:

GURPS 3e - sekery vs. meče

Příspěvek od efram » 30. 12. 2008, 22:55

Zjímal by mne názor někoho, kdo hraje delší dobu dle pravidel GURPS, ohledně systémové vyváženosti tzv. vyvážených a nevyvážených zbraní (viz. nadpis sekery vs. meče). Subjektivně mi přijde, že jsou nevyvážené zbraně silně znevýhodněny oproti vyváženým i přesto, že měly bezpochyb své výhody ať už přimo v boji nebo ekonomického charakteru. Budu rád za kždý postřech k této problematice.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: GURPS 3e - sekery vs. meče

Příspěvek od Sosacek » 30. 12. 2008, 23:44

GURPS to bere dost realisticky, a v realu ano, sekerou se mnohem hur mava nez mecem. tak to proste je, pokud jsi to nekdy drzel v ruce. kdyz mas nekoho s mecem, a nekoho se sekerou, oba v zadny nebo lehky zbroji, tak je na tom ten s mecem mnohem lip.

ale myslim ze kdyz si k tomu poridis stit, a oba maji plechy, tak se to dost srovna, pac sekerou to vic boli.

ale ja nevim, vetsinu zkusenosti s GURPS mam ze ctvrty edice, a tam hodne predelali fungovani obran, takze je mozny ze to v trojce je jinak.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 39
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS 3e - sekery vs. meče

Příspěvek od efram » 30. 12. 2008, 23:47

Sosacek píše:GURPS to bere dost realisticky, a v realu ano, sekerou se mnohem hur mava nez mecem. tak to proste je, pokud jsi to nekdy drzel v ruce. kdyz mas nekoho s mecem, a nekoho se sekerou, oba v zadny nebo lehky zbroji, tak je na tom ten s mecem mnohem lip.

ale myslim ze kdyz si k tomu poridis stit, a oba maji plechy, tak se to dost srovna, pac sekerou to vic boli.

ale ja nevim, vetsinu zkusenosti s GURPS mam ze ctvrty edice, a tam hodne predelali fungovani obran, takze je mozny ze to v trojce je jinak.
Děkuji za příspěvek, ale bohužel s 4E nemám zkušenost takže nemohu posoudit. Vlastně sekerník má proti šermíři jen polovinu útoků a vlastně i polovinu obran, možná trochu zavádějí matematický model nás pak dovede k tomu, že je na tom šermíř lépe........teoreticky

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: GURPS 3e - sekery vs. meče

Příspěvek od Sosacek » 31. 12. 2008, 11:19

Mmm.

At si koupi stit. Nebo uhyba, protoze kryt se sekerou fakt moc dobre nejde (me to teda neslo). A sekera a stit, mozna hodne kvalitni sekera a hodne kvalitni stit bude stat podobne jako mec, ne? (to je to ekonomicky hledisko)

Pocet utoku neni vsechno, i kdyz to tak vypada. Delal jsi nejake pokusy jak to bude vypadat kdyz maji oba dejmetomu krouzkovky a lepsi? Pripada mi, ze s mecem je sice snazsi bojovat (ti rekne kazdej kdo ho mel v ruce, i hul s dvemi konci a ultimatni delkou neni nakonec lepsi nez mec, podle mych zkusenosti), ale zase trefit se sekerou je precenej vetsi sranda a vetsi ucinek, ne?

Jaky poskozeni ma sekera a jaky mec? Nedava ti ta dostdnost na sekery moznost pouzivat i kladiva vcetne tech ultrabrutalnich co delaji jako jedina zbran ve hre to vetsi poskozeni (jakoze delas secnej pohyb, ne bodnej, nevim presne nazev) co je toho druhu co se dvojnasobi po zasahu do tela? A neni nejaka zakladni sekera dost lehka, abys ji se silou 11 nebo 12 mohl pouzivat kazdy kolo?

Uz si to moc nepamatuju, takze mam, zda se, jen dalsi otazky :)
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 39
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS 3e - sekery vs. meče

Příspěvek od efram » 31. 12. 2008, 11:23

¨mas v jadru pravdu,a le jde mi o to, že principielně ma prostě sekerník vždy jedno kolo tzv. ztrátové......zatím jsem to herně nijak neřešil, ale furt mi jako GM zustava v odvědomí, že mi na tom něco neštimuje. Proto se tu ptám, abych zjistil jestli se tímto tématem někdo zajímal. Navíc pokud bych provedl nějakou změnu tak samozřejmě až po nějakém hlubším zvážení celé situace.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 10001
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS 3e - sekery vs. meče

Příspěvek od Markus » 31. 12. 2008, 11:52

No, už je to dávno, co jsem GURPS hrál,a dnes mi to přijde zbytečně komplikované, ale...

Podle mě je výhoda sekery v tom, že má pádnější útok. Co se stane, kdyby proti sobě stáli dvě postavy zakuté v plátovém brnění, jedna se sekerou a druhá s mečem? Nebude to tak, že ten s mečem sice zaútočí dvakrát tolik, ale nedokáže prorazit plát? A naopak, sekera zaútočí méněkrát, ale pokaždé projde? Nevím, takhle by to dávalo smysl, ale bůhví, jak je to v pravidlech.

Mimochodem, eframe, nevadilo by ti, kdybych tuhle diskuzi sloučil s všeobecnou diskuzí o GURPS, ať je to všechno pohromadě?

EDIT: Jsem slepota, efram už psal moderátorům :) Přesouvám...

Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 39
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od efram » 31. 12. 2008, 12:11

děkuji za přesunití blbě jsem vložil téma :(

No chytsámse prostě manuálně naházet několik soubojů abyh to statisticky porovnal.....kamarád nahodil jenoduchej výpočet, ale nejsem si jistej zda neni ten propočet zavádějící......vložím přímo jeho, jednoduchý propočet:

dva souperi se silou 12
dovednost 13
prumer sekera k6+4=2k6 = cca 7
široky meč k6+3 = 2k6-1 cca 6
a ve 100 kolech
sekera 50 útoků - tzn. 350 dmg
mec 100 utoku - tzn. 600dmg a jeste 600 obran,kdezto sekera bez obran


Myslím, že to situaci malinko demonstruje

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21410
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od Sosacek » 31. 12. 2008, 13:30

To je hezke, ale (nasel jsem kvuli tobe pravidla) ta sekera stoji desektrat min, dvanactkrat min pokud ji porovnavas s mecem se spickou. Protoze to ekonomicke hledisko ktere zminujes je fakt dulezite.

Muzes porovnat co do zraneni zpusobeneho a utrzeneho ty postavy ktere jsi porovnaval, kdyz jedna bude mit mec se spickou, beze stitu, beze zbroje ($600) a druha valecny kladivo, stit, u pasu sekeru kdyby to kladivo zustalo v nekom zaseknuty, drateny telo, paze a nohy, kozenej zbytek ($580)?

Protoze ja bych si, bejt postava nebo sermir, teda fakt radsi vybral tu druhou variantu.
Human wireless chargers were a big hit.
People loved them. The need to sleep was gone!
But soon they found them installed mostly behind cash registers. Under office chairs.
And they realized the dreams were gone, too.
@ASmallFiction

Uživatelský avatar
efram
Příspěvky: 39
Registrován: 20. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Xathal a jeho provincie
Kontaktovat uživatele:

Re: GURPS: všeobecná diskuze

Příspěvek od efram » 31. 12. 2008, 13:45

Sosacek píše:.........ta sekera stoji desektrat min, dvanactkrat min pokud ji porovnavas s mecem se spickou. Protoze to ekonomicke hledisko ktere zminujes je fakt dulezite....


plne s tebou souhlasím ohledne ekonomickeho heldisak to je jsite nezanedabtelný prvek.

Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů