Burning Wheel
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 12891
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Burning Wheel
Burning Wheel

Anotace v Databázi RPG
Obyčejné fantasy hraní pojaté neobyčejně, tak by se nejlépe charakterizoval Burning Wheel, systém, který nabízí alternativní pohled na běžná pravidla. Má vše, co by měl mít – schopnosti, dovednosti, zbraně, boj, magii – ale vše pojímá nezvykle. Pracuje s velkou mírou abstrakce namísto konkrétních měr, má komplexní systém pro sociální konflikt, propracovanou mechaniku herních odměn. Nejvýraznějším rysem jsou pravidla pro osobní cíle a ideály postav. Úkolem Pána hry je na tyto ideály útočit, zpochybňovat je a tím vytvářet děj celé hry.
Další diskuze:
Sosáček připravuje zjednodušenou verzi pravidel


Obyčejné fantasy hraní pojaté neobyčejně, tak by se nejlépe charakterizoval Burning Wheel, systém, který nabízí alternativní pohled na běžná pravidla. Má vše, co by měl mít – schopnosti, dovednosti, zbraně, boj, magii – ale vše pojímá nezvykle. Pracuje s velkou mírou abstrakce namísto konkrétních měr, má komplexní systém pro sociální konflikt, propracovanou mechaniku herních odměn. Nejvýraznějším rysem jsou pravidla pro osobní cíle a ideály postav. Úkolem Pána hry je na tyto ideály útočit, zpochybňovat je a tím vytvářet děj celé hry.
Další diskuze:

Naposledy upravil(a) Sosacek dne 28. 7. 2006, 16:28, celkem upraveno 1 x.
Pěkné poodhalování hry, včetně příkladů
Mno, líbí se mi, že se systém nesnaží o rovnováhu a nechává na hráčích, jak s tím naloží. Tomu říkám inteligentní přístup k hráčům, které autor jak vidět nepokládá za békající stádo s nutností obehnat ho ohradou
Aniž bych to myslel jako kolizi s předešlým odstavcem, je nicméně zajímavé, že rasy s delším životním cyklem se zdokonalují stejně rychle jako lidé. I když kastovní systém by mohl být příčinou, že v těchto rasách je dejme tomu pomalejší výměna a úroveň sdílení informací (prostě určitý konservatismus), stejně mi to vychází tak, že pionýři pokroku (filosofové, vynálezci, atd. ...) by tím pádem měli být příslušníci těchto déle žijících ras, protože ten konservatismus, kdyby nějaký byl, by se IMHO nutně promítal i do nabývání těchto vědomostí, což se ale nepromítá. Ledaže by elfové chodily studovat k lidem a podobně
Abych to shrnul: princip inteligentního přístupu k hráčům se mi moc líbí, akorát nevím, jestli se nepromítá v trochu problematické věci (z hlediska logiky herního světa).

Mno, líbí se mi, že se systém nesnaží o rovnováhu a nechává na hráčích, jak s tím naloží. Tomu říkám inteligentní přístup k hráčům, které autor jak vidět nepokládá za békající stádo s nutností obehnat ho ohradou

Aniž bych to myslel jako kolizi s předešlým odstavcem, je nicméně zajímavé, že rasy s delším životním cyklem se zdokonalují stejně rychle jako lidé. I když kastovní systém by mohl být příčinou, že v těchto rasách je dejme tomu pomalejší výměna a úroveň sdílení informací (prostě určitý konservatismus), stejně mi to vychází tak, že pionýři pokroku (filosofové, vynálezci, atd. ...) by tím pádem měli být příslušníci těchto déle žijících ras, protože ten konservatismus, kdyby nějaký byl, by se IMHO nutně promítal i do nabývání těchto vědomostí, což se ale nepromítá. Ledaže by elfové chodily studovat k lidem a podobně

Abych to shrnul: princip inteligentního přístupu k hráčům se mi moc líbí, akorát nevím, jestli se nepromítá v trochu problematické věci (z hlediska logiky herního světa).
Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Mno. Oni se uci mnohem pomaleji. Maji mnohem horsi pomer roky/dovednosti, a da se rict ze "lidi rulez"andtom píše:Aniž bych to myslel jako kolizi s předešlým odstavcem, je nicméně zajímavé, že rasy s delším životním cyklem se zdokonalují stejně rychle jako lidé. I když kastovní systém by mohl být příčinou, že v těchto rasách je dejme tomu pomalejší výměna a úroveň sdílení informací (prostě určitý konservatismus), stejně mi to vychází tak, že pionýři pokroku (filosofové, vynálezci, atd. ...) by tím pádem měli být příslušníci těchto déle žijících ras, protože ten konservatismus, kdyby nějaký byl, by se IMHO nutně promítal i do nabývání těchto vědomostí, což se ale nepromítá. Ledaže by elfové chodily studovat k lidem a podobně
Jako prikad odcituji nektere zivotni cesty:
Clovek narozeny jako vesnican: 12 let, 2 Traity, 3 Resources, 3 bodiky na jakekoli dovednosti
Trpaslik narozeny jako clen klanu: 20 let, 1 Trait, 7 res, 3 bodiky na jakekoli dovednosti
Elf narozeny v divocine: 21 let, 1 Trait, 5 res, 4 bodiky na jakekoli dovednosti, 2 bodiky na specificke dovednosti (zpivani, cteni, psani)
Lidsky pesi vojak: 3 roky, 1 Trait, 6 res, 5 specifickych
Trpaslici pesi vojak: 10 let, 0 Traitu, 5 res, 5 specifickych
Elfi kopinik: 20 let, 0 Traitu, 8 res, 6 specifickych
Lidky kapitan: 6 let, 1 trait , 15 res, 8 specifickych
Trpaslici kapitan: 55 let, 0 traitu, 40 res, 7 specifickych
Elfi kapitan: 85 let, 0 traitu, res 15, 9 specifickych
No. Doufam ze to staci, je videt ze lide maji mnohem lepsi pomer (traity + dovednosti) / cas (a trpaslici maji hafo res), takze se skutecne uci mnohem rychleji. Zvlast husta je zivotni cesta "knight" kde ten clovek dostane asi 12 bodu za 5 let, uf.
Doplnim ze trpaslici se dozivaji max 600 let, a elfove ta kolem 1200 let. Teda, elfove jsou fyzicky nesmrtelni a nestarnouci, ale brzo podlehnou tize prilis kruteho sveta (brzo = tech 1200 let, pokud ten elf prozil hodne valek, sledoval svoji domovinu vyplenenou a treba ho jeste zdradil jeho pritel tak muze byt na krajicku silenstvi po 300 letech zivota).
Mimochodem, to mnozstvi tech life-paths je takovy, ze kdyby se nekdo snazil minmaxovat, tak velmi pravdepodobne zesili

Jo. Ten system predpoklda ze se hraci proste domluvi. Myslim ze by se mohl dobre hodit k tvemu stylu hry, ale to ty budes asi vedet lip.Abych to shrnul: princip inteligentního přístupu k hráčům se mi moc líbí, akorát nevím, jestli se nepromítá v trochu problematické věci (z hlediska logiky herního světa).
Jo, pockejte na dalsi dil

Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect.
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism
Tak to je jiná, já to z prvního dílu recenze, zdá se, špatně pochopil.Sosacek píše:Mno. Oni se uci mnohem pomaleji. Maji mnohem horsi pomer roky/dovednosti, a da se rict ze "lidi rulez"
Zatím to celé vypadá docela zajímavě. Slyšme, slyšme, co bude dál ...

Pod hraním RPG rozumím roleplaying.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Násilí je posledním východiskem bezmocných. (Isaac Asimov: Nadace)
R.I.P.
Jo, promin.Dalcor píše:Pokud jsem se nepřehlédl, neodpověděl jsi mi na otázku!
No, v podstate hned co sezenu tistenou verzi aktualni prirucky a nejaky hrace.
Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect.
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism
BW, reakce
Mno, musím říct, že Burning Wheels mě tedy příliš neoslovila. Zvlášť po tom, jak jsi mi ten systém prezentoval ve Světozoru, čekal jsem něco mnohem zajímavějšího. Nevidím na tomto systému nic objevného, maximálně dává starým věcem nový pojem.
Hej, aj mňa to zaujíma!
Mňa BW oslovilo absolútnou prepracovanosťou - lifepathy (inšpirované kariérami z WFRP), traity, špeciálne rasové vlastnosti... Najviac sa mi páči jednotné vyjadrenie všetkého (od vlastností a schopností, cez kontakty a zdroje až po poškodenie), teda všetko je vyjadrené jednotnou "menou", teda tzv. exponentom (číslo od 1 do ca. 10) a odtieňom (B/G/W). Potom neuveriteľne parádna modularita - t.j. jeden core engine a asi 20 rôznych modulov, ktoré si môžete pridávať do hry ako a kedy potrebujete - rozšírené mechaniky zbraní, brnení, zranení, zdrojov, súboj dôvtipu, manévrovanie strelcov atď.
Skúsil som si vyrobiť asi tri postavy a skvelé je, že človek pri tvorbe postavy zodpovie kopu otázok o jej živote, hodnotách a pod.
Burning Wheel je zdanlivo návrat ku komplexnému sim-dizajnu (mne pripomína napr. HARP), ale s pridanými prvkami, ktoré ho podobne ako napr. Riddle of Steel posúvajú k narativizmu: dynamika Beliefs-Instincts-Traits v kombinácii s Arthou a spôsobom zdokonaľovania postáv (na zlepšenie vlastnosti alebo schopnosti treba istý počet rôzne ťažkých testov).
Zatiaľ som ho nehral, aj keď rád by som...
M
Mňa BW oslovilo absolútnou prepracovanosťou - lifepathy (inšpirované kariérami z WFRP), traity, špeciálne rasové vlastnosti... Najviac sa mi páči jednotné vyjadrenie všetkého (od vlastností a schopností, cez kontakty a zdroje až po poškodenie), teda všetko je vyjadrené jednotnou "menou", teda tzv. exponentom (číslo od 1 do ca. 10) a odtieňom (B/G/W). Potom neuveriteľne parádna modularita - t.j. jeden core engine a asi 20 rôznych modulov, ktoré si môžete pridávať do hry ako a kedy potrebujete - rozšírené mechaniky zbraní, brnení, zranení, zdrojov, súboj dôvtipu, manévrovanie strelcov atď.
Skúsil som si vyrobiť asi tri postavy a skvelé je, že človek pri tvorbe postavy zodpovie kopu otázok o jej živote, hodnotách a pod.
Burning Wheel je zdanlivo návrat ku komplexnému sim-dizajnu (mne pripomína napr. HARP), ale s pridanými prvkami, ktoré ho podobne ako napr. Riddle of Steel posúvajú k narativizmu: dynamika Beliefs-Instincts-Traits v kombinácii s Arthou a spôsobom zdokonaľovania postáv (na zlepšenie vlastnosti alebo schopnosti treba istý počet rôzne ťažkých testov).
Zatiaľ som ho nehral, aj keď rád by som...
M
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Polaris/Singularis: \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."
Polaris/Singularis: \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."
Nechtel by nekdo tohle tema smazat? Uz to nikdy nedokoncim, a navic myslim ze delam BW spatne jmeno -- Markus ho oznacil za taktickou hru, pozdeji za simulacionistickou hru, a uz jsem slysel i "lepsi drd", takze mam takovy tuseni ze bude lepsi, kdyz tu ten kus textu poskakovat nebude.
Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect.
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism
- Frank Wilhoit: The Travesty of Liberalism
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7671
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Co? Jaké špatné jméno?
Myslím že se pleteš Sosáčku, tak nemel a pokračuj
. (ale nutit tě samozřejmě nemůžu, protože jsi moc daleko
).
Teď vážně. Podle mě by byla škoda přestat, když už jsi tak pěkně začal.

Myslím že se pleteš Sosáčku, tak nemel a pokračuj


Teď vážně. Podle mě by byla škoda přestat, když už jsi tak pěkně začal.

Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti