Svět Velimaru

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Ordo Draconis
Příspěvky: 13
Registrován: 17. 1. 2019, 22:30
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Svět Velimaru

Příspěvek od Ordo Draconis »

Píše se rok 869 dle kalendáře Svaté církve. Velkoknížectví velimarské vzkvétá pod požehnanou vládou Rastislava I. z rodu Mojmírovců, velkoknížete velimarského, knížete dolnomarského a pána Veligradu. Za jeho vlády došlo v zemi k nebývalému kulturnímu rozkvětu. Přesvědčil učence a mistry z mocné Falcké říše, aby přišli na Velimar, kde v roce 849 založil univerzitu. Je také hluboce zbožný a dlouho usiluje o vyhlášení arcibiskupství velimarského. V roce 863 proto povolal věrozvěsty, kteří mají vycvičit místní kněze, rozšířit Svatou církev a především odpohanštit místní obyvatelstvo. Ze západu však tento všeobecný rozkvět s nelibostí sleduje král Východní Falcké říše. A z východu přicházejí znepokojivé zvěsti o srocující se avarské hordě, která tlačí na krollí kmeny a ty se dávají do pohybu. Moudrému Rastislavovi je tak jasné, že nad Velimarem se stahují mračna. Ani ve snu ho však nenapadlo, že největší hrozba dříme v samém srdci jeho země...

Čas se nachýlil a Svět Velimaru se pomalu vynořuje z mlhy. Zde jsou první dva základní dokumenty. Do konce tohoto měsíce pak přijde třetí, Kapitola II. Výprava k Šedému vrchu. S každým dalším dokumentem se Vám budou odkrývat další a další detaily tohoto světa. Upozorňujeme, že jde o nekomerční projekt od fanoušků (projekt tedy není oficiálně spojen s tvůrci DrD II) fanouškům skvělé české hry na hrdiny Dračí doupě II. Zdůrazňujeme, že rozhodně nechceme poškodit ničí autorská ani obchodní práva a prosíme, aby nám případné konflikty byly jejich držiteli oznámeny, abychom je mohli napravit. Za jakoukoliv zpětnou vazbu budeme rádi!

PS: S výjimkou dokumentu 00 jsou všechny ostatní určeny výhradně pro průvodce hrou!

PPS: Pozor! I diskuze níže je zhusta protknuta spoilery!

UPDATE: Přátelé, pro Vaši informaci. Odezva komunity na tento projekt byla bohužel neadekvátní časové investici nutné k tvorbě modulů. Proto předpokládáme, že o tyto moduly je v hráčské komunitě relativně malý zájem a jejich tvorba by tedy byla víceméně ztrátou času. V každém případě mnohokrát děkujeme všem, kdož se zapojili do diskuze výše. Vážíme si Vašeho zájmu i podnětů. A samozřejmě pořád platí, že budeme rádi za jakékoliv další poznámky. Rovněž budeme rádi, pokud nám své dojmy napíšou ti, kdož naše dobrodružství odehráli, anebo jakýmkoliv jiným způsobem naši práci využili (třeba jen jako inspirace - co se Vám líbilo, co jste převzali, co jste naopak zavrhli apod.). Pokud někoho bude svět Velimaru i nadále zajímat, budeme informace o něm postupně doplňovat zde (pro správné zobrazení nutno prohlížet na PC): https://svet-velimaru.fandom.com/cs/wik ... t_Velimaru.
Přílohy
00_The_World_of_Velimar.pdf
(2.55 MiB) Staženo 219 x
01_The_Return_to_the_White_Castle.pdf
(813.86 KiB) Staženo 157 x
02_The_Journey_to_the_Grey_Hill.pdf
(3.67 MiB) Staženo 174 x
Naposledy upravil(a) Ordo Draconis dne 18. 11. 2020, 13:07, celkem upraveno 3 x.
Družina hráčů DrDII původně z Olomouce a tvůrci Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Paul »

:clap:

Pěkná práce. Jen mě trochu mate, že je to inspirováno Velkou Moravou a z velké části je to plně feudální společnost.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
Ordo Draconis
Příspěvky: 13
Registrován: 17. 1. 2019, 22:30
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Ordo Draconis »

To je pravda, Paule. Ač jakýmsi podkladem je Velká Morava, mnoho věcí je inspirováno společností 14. - 15. století (laickým odhadem, ani nemáme historika, vlastně je to zatím z 99% one-man-show projekt). Důvod je prostý. Jednoznačně totiž předřazujeme hratelnost před historickou přesností a rozvinutější feudální systém je dle mého laického názoru z tohoto hlediska příhodnější. Mocenské úrovně jsou jasněji vymezeny (tj. každý ví, komu slouží a kdo mu slouží) a přirozeně tak vzniká plodné podhoubí pro politické pletichaření, které (mimo jiné) při tvorbě světa Velimaru používáme jako generátor událostí, příhod, výprav a dobrodružství. Díky za komentář!
Družina hráčů DrDII původně z Olomouce a tvůrci Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Paul
Příspěvky: 1371
Registrován: 31. 8. 2017, 11:19
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Paul »

Škoda přeškoda pro mě. Jako slovanolog bych to raději viděl velkomoravštější, ale je to tvoje volba. Hodně zdaru.
Slovanologie 25. 5.

Wunder warten bis zuletzt.
Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 199
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od lapivorax »

Ahoj, nevím, co dříve, jestli palec nahoru nebo čelist dolů.
Nicméně otázka, svět krásný, ale jak do něj zapojit hráče?
Ne že bych uměl takový svět vytvořit taky. Nedovedl. Ale i kdyby, přišla by mi to škoda, protože bych do něj nedovedl zapojit hráče tak, abychom si vychutnali ty detaily.
Při prvním sezení by je to zaujalo, ale po pátém by to už bylo značně omšelté, tedy v mém podání.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.
Uživatelský avatar
Ordo Draconis
Příspěvky: 13
Registrován: 17. 1. 2019, 22:30
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Ordo Draconis »

Díky za slova chvály a za komentář! Inu, nejjednodušším (nikoliv však jediným - viz níže) způsobem, jak do světa zapojit hráče a jejich postavy je odehrát námi vytvořené výpravy, které zde budeme průběžně publikovat. Jednu z nich snad stihneme dokončit do konce ledna a v ní se (pro pamětníky DrD 1.6 snad nostalgicky) ponoříme do hlubin Šedého vrchu. Budete si moci povšimnout, že ačkoliv zaměření dané výpravy bude odlišné (např. výprava za starými legendami do Šedého vrchu), budou se v ní objevovat i zkazky o tom, co se děje na jiných místech knížectví, potažmo světa (např. formou drbů v krčmě, novinek od kupců, hovorů s klíčovými cizími postavami apod.). Podobné vsuvky můžete vkládat i vy sami a přizpůsobit tak svět svým představám a potřebám. Celý svět by se tak měl ideálně stát dynamickým místem, které se bude vyvíjet částečně nezávisle na konání a rozhodnutích hráčských postav (zejména zpočátku postavy rozhodně nebudou mít moc a vliv k tomu, aby dokázali ovlivnit více než jednu potencionální dějovou linku).

Zatímco naše první tažení (tj. soubor výprav) bude zaměřeno na dějovou linku kolem tajného černokněžnického kultu, na pozadí se budou odehrávat politické boje, hrozba nájezdů avarské hordy i konflikt mezi starým a novým náboženstvím. Některé dějové linky se budou prolínat a je pravděpodobné, že tu a tam vytvoříme i boční výpravu nepřímo související s hlavní dějovou linkou. Podobně můžete postupovat i vy, jakožto průvodce hrou. Bude-li se vám například líbit námět zatopeného trpasličího sídla Solnodolu, o jehož zašlé slávě bude ve starhradské krčmě U Solného sloupu pět opilý trpasličí kameník, pak vám nic nebrání připravit tuto výpravu pro vaši družinu (například při čekání na naši další výpravu). Případně můžete směle opustit naši hlavní dějovou linku a zcela se věnovat jiné (např. náboženskému konfliktu).

Pokud se do něčeho podobného pustíte a po vydání naší další výpravy zjistíte, že jsou vámi odehrané a námi zamýšlené události v konfliktu, pak není nic jednoduššího, než naše dobrodružství přizpůsobit vámi odehraným událostem, aby svět zůstal konzistentní (extrémní příklad: pokud třeba vaše postavy z nějakého důvodu spáchají úspěšný atentát na vladyku Radvana ze Starhradu, pak prostě na jeho místo nastoupí vladyka nový, bude místo něj vládnout jeho žena, jeho malá rada apod. Anebo, pokud jsou postavy v pozdějších fázích hry, mohou využít svůj vliv a moc aby na jeho místo dosadili svého koně, nebo se snažili titul získat pro sebe, možnosti jsou zkrátka téměř nekonečné).

Námi vytvořené výpravy však lze použít jen jako inspiraci, načerpat z nich detaily ohledně světa samotného (každá výprava bude zahrnovat více podrobností ohledně míst a postav, které v něm budou hrát roli) a uvést jej v život pomocí vašich vlastních nápadů na zápletky a výpravy. Cílem hráčů by však z našeho úhlu pohledu nemělo být prozkoumávání světa samo o sobě (tj. na první místo klademe příběh), ač i toto záleží na vás!
Družina hráčů DrDII původně z Olomouce a tvůrci Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Ordo Draconis
Příspěvky: 13
Registrován: 17. 1. 2019, 22:30
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Ordo Draconis »

Vážení, právě jsme dokončili kapitolu II. Výprava do Šedého vrchu (viz přílohy v prvním příspěvku tohoto vlákna). Budeme rádi, když nám napíšete, jak se Vám líbí. A úplně nejradši budeme, když si ji zahrajete a dáte nám vědět, jak to šlo. Pozor, ten dokument je určen výhradně pro Průvodce hrou!

PS: Vzhledem k tomu, že je to výrazně časově náročnější, než byl předpoklad, a že je to nakonec neočekávaně v podstatě one-man-show, zvažuji, jestli je to smysluplná investice času. Proto feedback od komunity bude důležitý pro rozhodnutí, zda v projektu pokračovat dál, či nikoliv.
Družina hráčů DrDII původně z Olomouce a tvůrci Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Fafrin »

Poznámka - populace přesná na osobu, v dobách, kdy se pořítalo tak na rodiny, bojeschopné muže, nebo obdělávané dvorce či obydlené doby, je trošku zvláštní.
(Nejsem si jist, jestli jsem ok s použitím novodobých krajů jako hranic tří moravských údělů, ale to je jiná pohádka. Falc je jinde, ale to už je detail.)
Když už máme v Olomoucích biskupský palác a katedrálu, hodili by se možná i ty kláštery (a cca tři kostely a hřbitov, který je samozřejmě moderně zastavěn). A možná přidat historická ramena Moravy, která zásadně zvyšovala obranyschopnost tohoto pevnostního města, a možná bych přidal i informaci o hlavních cestách, vnitřních hradbách (Olomouc je soustředěna kolem dvou center - světského a církevního - která byla oddělena hradbou), tržištích a u těch cest by se hodili i informace o další nejbližší vesnici. Okolní vesnice jsou důležitou součástí měst; zásobují je potravinami a pochází odtud všichni ti užiteční trhovci, prchlé děvečky a naverbovaní vojáci, kteří mohou dobře dokreslit město. A taky se používají pro udání směru či názvu brány.

Ber mě za špetku soli. Jdu se podívat na další.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Fafrin »

Ok, studuji dále, k cestě do Šedého vrchu;

Předpoklad, ne počátku, že hráči Hanuše neodhalí (neprohlédnou) nebo, že si nevšimnou že provádějí lámací místo obnovovacího rituálu (zvláště, když už mám třeba postavy na 5./6. úrovni - start na 3. a první dobrodružství + úvod druhého + možná ještě něco) ponechám stranou. Mě občas vyvádějí hráči takové věci, jako že si na likvidaci lapků seženou posili od vladiky, pak si nechají vykopat poklad, všechny podřežou, zakopou poklad jinde a dojdou si pro odměnu za hlavu Lišáka aby si následně vyzvedli poklad. Ale co už.

Asi mi nepřjde OK, že Hanuš, který jde pro vlasy krále Dagoberta se tvářil, že Fensalir je jen poudačka pro děti. To je vyloženě nějaké podezřelé a jen trošku žánru znalý hráč začne něco čout. Daleko větší smysl dává, že "Fensalir láme svá pouta a podrobil si královy zbrojnoše i jeho. Svou myslí sem láká temné tvory z okolí..."
(A teď se nechci pouštět do toho, že skřeti jsou hratelná rasa a Krolové jejich civilizovaní(tfuj!) bratranci. Kde se tam vzali skřeti a kde vzali na hostinu?)

Ukrást mumii dvě mince z očí v temné hrobce prodknuté magii znamená minimálně pomstu Mumie později, když ne hned. :P
Jinak se nemůžu zbavit pocitu že snad všichni lidé kromě skřítka i sám král Dagobert mají nějakou nízkou Sudbu, ale to je asi otázka vkusu.

Co se bude dít, poté, co postavy získají vlasy a začnou vykládat něco, jako, že svou část úkolu splnili a je čas jít? Bereme meč a korunu jako bonus a padáme?

Proč existuje vůbec klíč k Fensalirho sarkofágu?

Během boje o zaříkání by se kostlivci měli snažit probojovat přes postavy k zaříkávajícímu "Hanušovi", a postavy spíše jen odstrkávat a podobně.

Obecně si myslím, že z narativního hlediska by bylo fajn, kdyby byly sem tam příběhem rozhozeny nápovědy, že něco není v pořádku. "Hanuš" schopnější, než by měl být(ovládat magii, kterou postavy nečekají), Slavoj ho nejdříve nemohl poznat (zhubnuls, brachu?), občas vypadávající z role, informace o společné minulosti Slavoje, Hanuše a Kazimíra...

Jo, a určitě jde sestrojit něco, co se dá soše vrazit do chřtánu a není to ruka. But hey...

Jinak super.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Jezus »

Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 Jo, a určitě jde sestrojit něco, co se dá soše vrazit do chřtánu a není to ruka. But hey...
No a? Tak postavy obejdou hádanku tak, že vymyslí jiný způsob, aby neriskovaly ruce... Za mě v poho. Překážky se přeci nemusí řešit jediným možným způsobem...
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Fafrin »

No, text dobrodružství se tváří, že "nejde".
Aby se pak nevytvářeli v družině špatné návyky jako že "pravidla říkají NE".
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Ordo Draconis
Příspěvky: 13
Registrován: 17. 1. 2019, 22:30
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Ordo Draconis »

Fafrine, díky moc za komentář a důkladné přečtění. Vážíme si toho!
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 19:47 Poznámka - populace přesná na osobu, v dobách, kdy se pořítalo tak na rodiny, bojeschopné muže, nebo obdělávané dvorce či obydlené doby, je trošku zvláštní. (Nejsem si jist, jestli jsem ok s použitím novodobých krajů jako hranic tří moravských údělů, ale to je jiná pohádka. Falc je jinde, ale to už je detail.)
Samozřejmě to není myšleno tak, že by ve světě někdo přesně věděl, kolik má ten či onen správní celek obyvatel. Je to jen informace pro PH, aby měl představu. Co se přesnosti týče, tak k získání těchto čísel byl použit simulátor středověkých království a měst, který střílí počty obyvatel na jednotky a neviděl jsem důvod k zaokrouhlování. Ale je mi jasné, že přesné počty nikdy nikdo nejspíš nepoužije. Co se krajů týče, tak to má prostý důvod. Svět jsem dělal primárně pro "sebe" (čti "moji družinu") a protože když něco dělám, tak se snažím, abych si za vynaložený čas odnesl co nejvíc. Proto jsem tvorbu světa prostě spojil s opáčkem geografie Moravy. Např. "hlavní města" okolin hornomarského knížectví jsou v místěch, kde dnes leží města i přesto, že některá z nich v 9. století neexistovala (ve smyslu, že zde nejspíš nebylo ani nějaké sídlo). Hlavu si s tím nedělám, protože nemá jít o věrnou historickou rekonstrukci.
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 19:47 Když už máme v Olomoucích biskupský palác a katedrálu, hodili by se možná i ty kláštery (a cca tři kostely a hřbitov, který je samozřejmě moderně zastavěn). A možná přidat historická ramena Moravy, která zásadně zvyšovala obranyschopnost tohoto pevnostního města, a možná bych přidal i informaci o hlavních cestách, vnitřních hradbách (Olomouc je soustředěna kolem dvou center - světského a církevního - která byla oddělena hradbou), tržištích a u těch cest by se hodili i informace o další nejbližší vesnici. Okolní vesnice jsou důležitou součástí měst; zásobují je potravinami a pochází odtud všichni ti užiteční trhovci, prchlé děvečky a naverbovaní vojáci, kteří mohou dobře dokreslit město. A taky se používají pro udání směru či názvu brány.
Hmm, tak tento nápad se mi velmi líbí a rád bych ho aplikoval. Problém je, že nemám problematiky znalého historika a sám nebudu schopen najít čas na poctivou rešerší, abych to dal dohromady. Už tak se ukázalo, že je ten projekt za hranicemi mých časových možností. Kdyby měl nějaký historik nebo znalec zájem se zapojit, dejte vědět! ;-)
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 Předpoklad, ne počátku, že hráči Hanuše neodhalí (neprohlédnou) nebo, že si nevšimnou že provádějí lámací místo obnovovacího rituálu (zvláště, když už mám třeba postavy na 5./6. úrovni - start na 3. a první dobrodružství + úvod druhého + možná ještě něco) ponechám stranou. Mě občas vyvádějí hráči takové věci, jako že si na likvidaci lapků seženou posili od vladiky, pak si nechají vykopat poklad, všechny podřežou, zakopou poklad jinde a dojdou si pro odměnu za hlavu Lišáka aby si následně vyzvedli poklad. Ale co už.
Jasné, každá družina je unikum a každý PH se s tou svojí musí naučit pracovat. Počítá se s tím, že tedy případně přizpůsobí tuto výpravu své družině. Nikomu nic nevnucuji :-)
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 Asi mi nepřjde OK, že Hanuš, který jde pro vlasy krále Dagoberta se tvářil, že Fensalir je jen poudačka pro děti. To je vyloženě nějaké podezřelé a jen trošku žánru znalý hráč začne něco čout. Daleko větší smysl dává, že "Fensalir láme svá pouta a podrobil si královy zbrojnoše i jeho. Svou myslí sem láká temné tvory z okolí..."
Hm, hm, podezřelé by to být nemělo, takže je blbé, že to tak působí. Temný král v té době už má být skutečně pro většinu lidí jen mýtus. Budu se nad tím muset zamyslet a případně to poupravím v další verzi.
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 (A teď se nechci pouštět do toho, že skřeti jsou hratelná rasa a Krolové jejich civilizovaní(tfuj!) bratranci. Kde se tam vzali skřeti a kde vzali na hostinu?)
No v DrDII skřeti hratelnou rasou nejsou, pokud se nemýlím (neberu v potaz případná home rules). Kde se tam vzali je vymyšleno, protože je pro mě osobně důležité, aby dungeony a svět obecně byli funkční a realistické. Skřeti se tam prostě někudy prohrabali. Je tam i chodba vedoucí někam do hlubin na západ. Hostinu mohou mít z drancování. Starhradsko je tvrdý kraj a dost často chodí drancovat do vesnic, osad a samot nebo i do hvozdů Koldavy, což je obzvlášť drsný kraj (viz jedna z budoucích výprav).
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26
Ukrást mumii dvě mince z očí v temné hrobce prodknuté magii znamená minimálně pomstu Mumie později, když ne hned. :P
Jinak se nemůžu zbavit pocitu že snad všichni lidé kromě skřítka i sám král Dagobert mají nějakou nízkou Sudbu, ale to je asi otázka vkusu.
Toto je v rukách PH. Nic mu nebrání mumii oživit, muhehehehe. Co se sudby týče, tak se vychází většinou z nějakých bestií z oficiálních bestiářů. Např. Dagobert je prostě trochu lepší Smrtonoš, apod. Ale popravdě se mi taky většinou zdála malá, ale hrajeme teď už dost dlouho mistrovskou hru, tak jsem měl obavu, že mé dojmy mohou být trochu zkreslené a radši jsem se držel oficiálních bestiářů, které jsou testované a optimalizované.
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26
Co se bude dít, poté, co postavy získají vlasy a začnou vykládat něco, jako, že svou část úkolu splnili a je čas jít? Bereme meč a korunu jako bonus a padáme?
Myslím, že většina družin snad bude mít něaký "let´s save the world" feeling, ale opět to záleží na PH. Reálně by se asi stalo to, že by se Hanuš od družiny oddělil a pokusil se to udělat sám. Družina, která by tou dobou luštila rébus v Síni příběhů by pak slyšela zvuky boje s kostlivci a předpokládám, že mnozí by vyrazili Hanušovi na pomoc. Už jen proto, že když Hanuš umře, tak nemohou očekávat žádnou odměnu (naopak by mohli očekávat trest, protože odvedli jednu z nejdůležitějších starhradských osob a vrátili se bez ní, což může vzbuzovat otázky.
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 Během boje o zaříkání by se kostlivci měli snažit probojovat přes postavy k zaříkávajícímu "Hanušovi", a postavy spíše jen odstrkávat a podobně.
Určitě může být, záleží na PH.
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 Obecně si myslím, že z narativního hlediska by bylo fajn, kdyby byly sem tam příběhem rozhozeny nápovědy, že něco není v pořádku. "Hanuš" schopnější, než by měl být(ovládat magii, kterou postavy nečekají), Slavoj ho nejdříve nemohl poznat (zhubnuls, brachu?), občas vypadávající z role, informace o společné minulosti Slavoje, Hanuše a Kazimíra...
Tady právě pro dobro narativu bych se tomuto vyvaroval, protože to mají dělat nezkušení dobrodruzi. Je to důležitý start celého tažení. Ale náznaky mohou být, např. když jsme to hráli my, tak se událo toto (následuje zápis z naší kroniky - je to psané z pohledu postavy, trpasličího zaříkávače Galwina):

"...Málem nás tam rozcupovali, ale Hanuš sundal jednoho flakónkem svěcené vody a druhého rozmetal poryvem větrné magie. Já jednoho umlátil sekerou, kterou jsem našel v kobce a Gdorij jednoho roztrhl vejpůl. Když se král chystal zasadit vyčerpanému a zraněnému Gdorijovi smrtelnou ránu, skočil jsem mu do cesty, král mě chytil pod krkem, zvedl ze země a chystal se mě stít. Napřáhl se k seku a tehdy jsem se málem posral počtvrté. Naštěstí Hanuš pomocí magie mysli ovládl královo tělo a přiměl ho, aby do sebe vrazil svůj vlastní stříbrný meč Anglachel. Tak skončil Dagobert, hrdinný král lidí."

Tady Hanuš použil černokněžnickou ZS Temné mysli, což bylo nápadné. Moji hráči to tehdá ale neprohlédli, protože (stejně jako jejich postavy) neznali ještě tak dobře pravidla, aby věděli, že to není normální Magie mysli. Magie mysli, jim podezřelá nepřišla. Byli v začátcích své dobrodružné kariéry a Hanuš byl pro ně high-leveled badass metající blesky a ohnivé koule.
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 Jo, a určitě jde sestrojit něco, co se dá soše vrazit do chřtánu a není to ruka. But hey...
Opět jak si to PH udělá, takové to bude mít. Celý dokument je v podstatě jedno velké doporučení pro PH, ale jak to bude v jeho podání vypadat záleží jen a jen na něm. Chtěl jsem být schválně dosti detailní, aby to bylo hratelné i pro nezkušené průvodce.
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 Jinak super.
Díky moc, fakt si vážím, že to někdo důkladně četl a napsal :-)
Fafrin píše: 13. 2. 2019, 22:14 No, text dobrodružství se tváří, že "nejde".
Aby se pak nevytvářeli v družině špatné návyky jako že "pravidla říkají NE".
Viz výše. Byl bych nerad, kdyby ten text někdo vnímal jako "pravidla". Jde prostě o návrh, který lze přizpůsobit konkrétní družině (a myslím, že by měl být přizpůsoben - každá družina je unikum a je to úloha dobrého PH, aby svoji družina znal a věděl jak s ní pracovat tak, aby se všichni bavili).
Družina hráčů DrDII původně z Olomouce a tvůrci Světa Velimaru.
Uživatelský avatar
Ordo Draconis
Příspěvky: 13
Registrován: 17. 1. 2019, 22:30
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Ordo Draconis »

Jezus píše: 12. 2. 2019, 21:24
Fafrin píše: 10. 2. 2019, 23:26 Jo, a určitě jde sestrojit něco, co se dá soše vrazit do chřtánu a není to ruka. But hey...
No a? Tak postavy obejdou hádanku tak, že vymyslí jiný způsob, aby neriskovaly ruce... Za mě v poho. Překážky se přeci nemusí řešit jediným možným způsobem...
Díky za komentář, Jezusi. Určitě! Text představuje návrh pr PH a to jak se ho bude nebo nebude držet je jen a pouze na něm. :-)
Družina hráčů DrDII původně z Olomouce a tvůrci Světa Velimaru.
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Jezus »

Taky to tak beru. Ale jestli je to určeno i začínajícím hráčům, Fafrin má malinko pravdu. Možná by si to zasloužilo nějaký rámeček nebo na začátku zdůraznění, že se není třeba bránit jiným cestám, se kterými příjdou hráči, pokud jsou logické... Jako to je obecná rada, která se válí všude na netu, ale pokud je v nějáké části takový pocit "jen jeden způsob", asi je dobré to pár větami (v rámečku) připomenout.
Stejně tak by mohlo (ne muselo :-) ) být někde v závěru alespoň krátné doporučení, co dělat, jestli postavy přeci jen Hanuše odhalí. Klidně i s doporučením, že zrovna tohle je nežádoucí. On Hanuš asi bude mít nějaký záložní plán, kdyby něco...
Jezus
Příspěvky: 2601
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Svět Velimaru

Příspěvek od Jezus »

Jinak hodně dobrá práce! Přiznám se, že jsem poslední dobrodružství zatím jen prolétl, ale pocit z toho mám dobrý.

Spíš mě dost zaujal přímo ten Svět Valimaru. Taky ho musím ještě projít pořádně, ale ta mapka "Moravy" s vlastními erby, názvy, osobnostmi, vztahy... Hodně dobrá práce. Sám mám s vymýšlení jmen rodů a knížectví problém, ale u tebe to působí dobře, ne moc uměle (Třeba Falcká říše; místní jim mohou trochu posměšně říkat třeba "falkové" nebo "falci" :-) ). Erby jsou taky super.
Sám hraju v něčem inspirovaném Velkou Moravou, takže "měst" a vůbec mám míň (a vlastně zatím nebyly ani důležité :-) ), ale jestli začnou postavy "dělat" do vyšší politiky, určitě si toho hodně od tebe půjčím...

Jinak "bojím se", že až si to pořádně pročtu, dostanu zase chuť na klasickou hrdinskou fantasy :-)
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů