Původní družina

Soukromá sekce pro družinku okolo Symbolu...
Ragallach
Příspěvky: 362
Registrován: 20. 10. 2008, 09:20

Re: Původní družina

Příspěvek od Ragallach » 26. 4. 2010, 13:46

Splinutí + hra od bodu 0 mi z toho přijde nezajímavější, postavy budou mít aspoň šanci se v něco vyvinou "přirozenou" cestou a ne být předdefinovaný hráčem :)

tou zombií apokalipsou si moc jistej nejsem
Ressova skupina

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Re: Původní družina

Příspěvek od Dzedaj » 26. 4. 2010, 17:04

Jednička nezní špatně.
"Já jsem myslel...."
Džedaj
Resova skupina

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Re: Původní družina

Příspěvek od Dzedaj » 27. 4. 2010, 08:36

Ahoj. Dnes hrajeme u Tomáše. Adresa je Škábova 12(asi). Martin trefí a s tebou Ressi si můžu dát někde sraz. Bydlíme od sebe asi 5 minut chůze.

EDIT: Sakra, vedle!
Naposledy upravil(a) Dzedaj dne 27. 4. 2010, 11:44, celkem upraveno 1 x.
"Já jsem myslel...."
Džedaj
Resova skupina

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Původní družina

Příspěvek od Lemmy » 27. 4. 2010, 08:54

Dobře.
Vidím, že souhlasíte se "Stínovým světem", takže prostředí bychom měli.
Můžeme se zaměřit na:

Vytváření postavy/Systém...

Klasika Symbol + karty.
Navrhuji "primitivní" variantu jedné karty, kterou jsem tu už nastínil (pokud se neosvědčí, můžeme přejít na jinou):

Ověřování na náhodě (nastává, když není možné posoudit situace jinými prvky, tudíž velikost vlastností a schopností v těchto situacích nemá vliv, jde o čistou náhodu):

Táhne se jedna žolíková karta (řazení od 7 po A)

- výsledek:
úspěch znamená větší taženou kartu
shodný symbol (mimo žolíku, viz níže znamená) že obě strany provedou své akce současně

- zvláštní:
použití záchranného bodu (vyvolává se před poměřováním): táhneš tři karty, vybereš tu, která nejvíc vyhovuje (záchranný bod lze takto předat v některých situacích i družníkovi

každá srdcová karta znamená automatický úspěch, nehledě na čísla (pokud má i soupeř srdcovou kartu, uvažují se i čísla)

každá kárová karta znamená automatický neúspěch, nehledě na čísla (pokud má i soupeř károvou kartu, uvažují se i čísla)

žolík = automatický úspěch (i před srdcovými) + můžeš popsat výsledek celé scény (i ještě nevyřešné výsledky soupeření družníků... nejvýše je tedy žolík) dle svého vlastního uvážení (dva žolíky se navzájem ruší, táhne se jiná karta)



K postavám již to, co jsem psal:
Postavy bych vytvořil na prvním sezení, kdy můžeme odehrát i jakýsi úvod do hry (... některé důležité scény ze života postav a tak, možná úvod do prvního příběhu či krátký příběh) tak.
Fantazii se při vytváření meze téměř nekladou.

+ rozšiřuji o:
Vyberte si, zda chcete začínat v bodě 0 či dál. Já bych byl spíš pro druhou variantu, ale nechám na Vás.
Bod 0: Při první hře zahrajeme nějaký background postav, krátký příběh nebo prequely těsně před bodem 0.
Po bodu 0: Určete, jak dlouho má být po bodu 0. Zahrajeme kdyžtak flashbacky z důležitých částí minulosti, nastíním Vaše současné pojetí o světě (pokud se postavy již narodily po bodu 0, flashbacky třeba nebudou, popíšu pouze to, co ví o světě).

Mrknu ještě na Symbol, jaké společné vlastnosti postav by nám stačili ke hře (kdyžtak taky navrhněte, kde najít Symbol víte)

Mohli bychom přidat jednu vlastnost.
Název vlastnosti něco ve smyslu Gnóze, Stín, Odraz, Esence, Umění apod...
Tato vlastnost ukazuje, jakým Stínem je postava spojená s nehmotným ("Stínovým") světem. Každý (mimo nemyslících

určí se jako ostatní (časem se však může měnit i nezávisle, dle příběhu a jiných faktorů), přičemž na začátku je na podprůměrném stupni (=4)


"Stínové" schopnosti jsou v podstatě schopnosti jako každé jiné a určují se stejně. Gnóze představuje nejen maximum schopnosti, kterou může postava bezpečně používat, ale i její aktuální spojení se Stínovým světem:

Jelikož je to vlastnost silná:
Pokud postava vyvolává schopnost Umění, odečte jeden stupeň Gnóze (záleží na obtížnosti - tedy postava se Stínem 1 je schopná vyvolat dočasně pouze jedno Umění)...
Pokud postava vyvolává mag. schopnost na stupni, který je vyšší, než aktuální stav Gnóze (jaký využívá stupeň, určí postava sama... tedy, pokud má schopnost na 8 stupni, může ji klidně dle vlastního uvážení použít na stupni nižším), táhne postava náhodně kartu:
Pokud je to karta černá, trvale přichází o jeden stupeň Gnóze
Pokud je červená, sníží se ji Gnóze klasickým způsobem a provede se požadované kouzlo
Pokud jde o žolík, znamená to, že postava netrácí, naopak trvale získává jednu Gnózi.

- proč toto: čím větší stupeň kouzla, tím stabilnější kouzlo je a tím náročnější je kouzlu odolat (čím větší stupeň "kouzla", tím je kouzlo silnější)

Pokud postava přijde*** o veškerou Gnózi, propadá její duše Stínovému světu... co poté bude s duší a tělem postavy, je na vypravěči :P

Přijít o Esenci znamená přijít trvale, ne dočasně = jeden stupeň Gnóze se doplňuje (ale může i klesnout) při významných zvláštních situacích; 1 za (10-trvalý stav Gnóze)dnů - přičemž vždy alespoň 1 den takovéto přirozené doplnění Gnóze trvá; 1 bod za 4 hodiny astrální meditace.


Uf...

Chápala, souhlasila/nesouhlasila?

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Re: Původní družina

Příspěvek od Dzedaj » 27. 4. 2010, 11:52

Abych řekl pravdu, tak je to pro mě moc informací. :D Já bych raději začal bodem nula mínus "pár hodin". Příjde mi to jako zajímavý způsob tvorby postavy. Můžeme třeba vynechat tu měsíc, tu rok. Nedělal bych z toho "flashbacky". Karty se mi nějak nezdají, ale nemám problém je vyzkoušet. Navrhuji po hře, pokud skončí kolem osmé, zajít do Kotelny a pobavit se o tom. Mám vytištěná pravidla Symbolu, kdyby byla potřeba-.
"Já jsem myslel...."
Džedaj
Resova skupina

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Původní družina

Příspěvek od Lemmy » 27. 4. 2010, 12:15

Džedáj:
Kurňa, chlape, to budu muset zrušit plánovanou zítřejší hospodu s Davem.
Ale nevadí, hodí se mi to víc dneska (vzhledem k tomu, že zítra bych se měl odpoledne podívat na technický, než budu mít ve čtvrtek jízdu a vyřešit si pár věcí doma).

Zase tolik informací tam nemáš... jednoduše shrnuto:
když to nejde poměřováním, tak lížeš kartu (když využiješ záchranej bod, vybíráš si ze tří karet)
srdcová karta znamená vždy úspěch pokud vůči ní nestojí taky srdcová
kárová neúspěch
žolík je nejvyšší a určuješ při něm i jak dopadne zbytek poměřování scény

Magie - (možná nutno vyvážit)
Máš nějaký magický atribut, který ti určuje, jak silnou schopnost můžeš aktuálně použít, aniž bys riskoval ztrátu bodů tohoto atributu... pokud riskuješ, lížeš opět kartu (červená ztrácíš bod dočasně, černá ztrácíš bod, žolík netráčíš ba získáváš bod) - po určité době se atribut sám doplňuje, můžeš tomu napomoct i meditací
- každá postava ho má na začátku na podprůměrný hodnotě

Toť vše.

Několik hodin před "Apokalipsou" není problém (ikdyž je to trochu větší nápor na vypravěče)... záleží ale taky na postavách, jak bude samotná hra vypadat a na prostředí, kde budou Vaše postavy začínat.
Ale musí se počítat s tím, že pokud se někam neposuneme, bude hra spíš vypadat jako /survival; zjišťování, co se to vlastně stalo, co se to děle/, spíš, než samotné questy - což mi přijde trochu kontraproduktivní k tomu, že jako hráči víte, co se to děje (tedy nepíšu, že to není zajímavý, jen se absolutně vytrácí ten moment překvapení)

A nějaký předpokládaný postavy a místo, kde byste chtěli začínat už máte?
(Pokud začneme před bodem 0, jsou to "obyčejní" lidé naší doby)

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Re: Původní družina

Příspěvek od Dzedaj » 27. 4. 2010, 12:48

Pár hodin jsem nemyslel doslova. Abych řekl pravdu, asi by mě víc bavilo, kdybych nevěděl, co se přesně stalo. Vyloženě survival bych se vyhl tím, že zkrátka tu přežijem měsíc, tu rok v "klidu" než se z apo stane postapo. Na druhou stranu mi to příjde jako bezva nápad na roleplay, pokud začnem jako obyčejní lidé. Co se questů týče, pokud se nám třeba podaří dostat se do větší grupy lidí, kteří se rozhodnout spolupracovat, nabízí se hodně možností.
"Já jsem myslel...."
Džedaj
Resova skupina

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Původní družina

Příspěvek od Lemmy » 27. 4. 2010, 13:32

Dzedaj píše:Vyloženě survival bych se vyhl tím, že zkrátka tu přežijem měsíc, tu rok v "klidu" než se z apo stane postapo.
Pak se jedná o přerod světa, jako u Shadowrunu (je to hodně podobné, v SR se taky stane několik globálně-masivních změn v krátkém úseku, pak se chvíli jako-by-nic neděje, svět se částečně adaptuje na změny a pak bum - a další změna).

Narážel jsem spíš na představu toho, jaký bude quest pro obyčejného člověka, když to nebude survival... Jistě, questů se dá vymyslet hodně, ale pokud Apokalipsa teprve začíná, bude se většina soustředit spíš na vlastní přežití (v případě velkých pohrom např. rychle se dostat do vnitrozemí, tam by mohlo být bezpečno) a zkoumání toho co se děje v okolí (aneb musíme do hlavního města, tam budou určitě lidé, kteří ví, co se děje...) než na "klasiku" quest.
Dzedaj píše: Na druhou stranu mi to příjde jako bezva nápad na roleplay, pokud začnem jako obyčejní lidé. Co se questů týče, pokud se nám třeba podaří dostat se do větší grupy lidí, kteří se rozhodnout spolupracovat, nabízí se hodně možností.
To ano, je to dobrý nápad na rolleplay.
Ale pokud budeme hrát takto (tedy, jak si naspal, ne s flashbacky a ne rapidní Apokalipsou), mohla by hra vypadat jako něco jiného, než jsme v začátku od hry očekávali...

Vem si například nějakého současného člověka a představ si, jak by mohla vypadat takováto hra několik prvních sezení (když budeme přeskakovat "nedůležité" události) ...
Ve výsledku se dostaneme k tomu, že první hra bude působit stejně jako flashbacky (pokud budeme přeskakovat "období klidu"), zahrané situace budou znamenat něco významného (patrně souvisejícího se situací plynoucí ze změn svět, ve výsledku nespíš převážně survival), než se dostaneme k našim "klasickým questům"

* Tak mě napadá, že survival of the fittest a boj o holý život je nosným tématem všech post-apo.
U té větší grupy lidí je hlavně vidět zaměření příběhu: proč se lidi takto spojují... aby přežili, protože ve větším počtu to de lépe, kvůli ochraně života, kvůli lepšímu zjišťování informací a tak.


Pokud nechceš vědět co se stalo, není problém... můžete to nechat na mě (budu se držet těchto návrhů nebo s tím udělám něco jiného, pokud to bude k dobru příběhu a hry) a začneme v normálním světě.

- Pak by byly nosnou věcí ty postavy... Máte už nějaký představy?
(určil bych ale, že postavy musí mít něco společného - ať se vyhneme tomu, jak že spojit eskymáckýho lovce a barvorskýho majitele restaurace :D)

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Re: Původní družina

Příspěvek od Dzedaj » 27. 4. 2010, 13:54

Já bych k tomu rád věděl, zda jsme v "dnešním světě" aneb čas a lokace na Zemi. Osobně mi příjde zajímavé "teď a tady" aneb Praha, +- 2010.
"Já jsem myslel...."
Džedaj
Resova skupina

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Původní družina

Příspěvek od Lemmy » 27. 4. 2010, 14:04

Pokud budete chtít, za mě OK.
Naším světem jsem zamýšlel +/- přesně naší dobu (konkrétní rok bych neurčoval, dejte tomu velmi blízká alternativa budoucnosti)
Praha v pohodě, doufám že ji jako (ne)Pražák dobře nastíním. :D

Návrh postav?

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Re: Původní družina

Příspěvek od Dzedaj » 27. 4. 2010, 14:56

Samozřejmě asi v Praze nebudeme celou dobu, ale myslím, že to tak může být zajívavý.
"Já jsem myslel...."
Džedaj
Resova skupina

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Původní družina

Příspěvek od Lemmy » 30. 4. 2010, 07:29

Ad příští týden:

V úterý mám už domluvenou jízdu (už jí mám takhle domluvenou od minulýho týdne, ani sem o tom nevěděl :D).
Pondělí je docela nejistý, měl bych se mrknout na technický a navíc bych ještě nelámal přes koleno, když nejsou postavy.

Pokud ale budete chtít, můžeme dát sraza a udělat postavy (vím, že původní plán byl poslat přes fórum), případně odložit první hru na později (počítám, že příští týden).

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Re: Původní družina

Příspěvek od Dzedaj » 30. 4. 2010, 08:36

Asi to odložíme, já svojí postavu ještě promýšlím. Asi to nebudu úplně přesně já, ale bude to hodně podobný.
"Já jsem myslel...."
Džedaj
Resova skupina

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4136
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Původní družina

Příspěvek od Lemmy » 30. 4. 2010, 09:16

Jasný.
Ono by to bylo lepší i pro mě, kdybysme to nevázali konkrétně na Tebe...
Třeba tvoje blízký a jejich chování bych asi věrohodně jako vypravěč nezahrál.

Dzedaj
Příspěvky: 466
Registrován: 19. 10. 2008, 21:09

Re: Původní družina

Příspěvek od Dzedaj » 30. 4. 2010, 11:44

JJ, souhlas. Taky mi to došlo.
"Já jsem myslel...."
Džedaj
Resova skupina

Zamčeno

Zpět na „Čajovnická družina“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů