Mutants and Masterminds

Diskuze o d20 a rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9980
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Mutants and Masterminds

Příspěvek od Markus » 5. 1. 2009, 23:30

Mutants & Masterminds
(anotace)
Obrázek

Již druhá edice hry na superhrdiny v silně upraveném d20 systému, který používá bodovou tvorbu postav a je upraven pro rychlejší hraní s použitím jediné kostky, které posléze insiprovaly hru True20. Hra nabízí celou řadu superhrdinských typů, které pokrývají celu škálu hlavních komixových protagonistů. K dispozici je také celá řada herních prostředí z nichž základním je Freedom City, kde superhrdinové a superzlosyni existují už od nepaměti a v hojném počtu...
- anotaci napsal Alnag

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8707
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Mutants and Masterminds

Příspěvek od eerieBaatezu » 5. 6. 2015, 17:39

http://www.d20herosrd.com/

Tak tenhle ruleset mě velmi překvapil v dobrém slova smyslu.

Díky tomu, že se tento systém snaží udělat pravidla pro vytvoření co nejvíce možných super-hrdinských schopností, je ve výsledku možné udělat mechanický popis pro snad každou dovednost, kterou si dokážete vymyslet. Z toho plyne jeden důležitý fakt, totiž, že se v tom dá odehrát snad každý setting. (Zajímavý je třeba projekt tohoto týpka, co do toho konvertoval DnD 3.5/PF, dají se najít i rozsáhlé konverze bestiářů, apod.)

Je to vlastně taková middle-school stavebnice a snad by se i dalo říct, že jakýsi vrchol middle-school designu. Můžete si vymyslet jakkoliv složitou schopnost/kouzlo/technologii/čím chcete aby to bylo a díky tomu systému to překlopíte do mechanik a budete vědět kolik to stojí, tím pádem to zajišťuje i jakousi balanc (lidi píšou, že je to fakt dobře nastavené, ale sám s tím zkušenost nemám, tak nevím).

Ty věci můžou na první pohled vypadat jakoby bez chuti, něco jako ranged damage 3, resisted by XY. Jenže o co jde je, že tomu dáte descriptory a uděláte z toho třeba ohnivý útok, nebo mentální útok a každý pak bude samozřejmě umět jiné věci, jedno bude zapalovat, druhé zase nebude účinkovat na stroje, pak k tomu můžete přidat další efekty, měnit rozsahy a všelicos a nebo k tomu dát i věci, co v pravidlech nejsou, nějakou speciální maličkost, apod., jako mají kouzla v DnD a i tak najdete pravidla na to, kolik to bude stát.
Můžete designovat i věci jako házecí bolas - ranged affliction, resisted by Dodge, když failnete save o 1-5 jste hindered a vulnerable, když failnete o 6-10 jste defenseless and immobilized.

Další zajímavá věc je, že tam nejsou Hit Pointy a všechno se děje přes různé stavy. Tzn. když dostanete pořádnou herdu, tak se vám místo odečtení životů a hraní dál, něco konkrétního stane. Podle míry zranění pak čím dál horší věci. (Pokud někomu HP z nějakých důvodů vyhovují, existují oficiální optional rules na integraci hápéček místo stávajícího systému.)

Vzhledem k tomu, že je to point buy, si můžete nadesignovat opravdu nepřeberné množství různých postav.

Pokud někdo chce meta-game, jsou tam věci jako hero pointy. Jinak hody jsou triviální, d20 + rank vs. 10 + rank. Třetí edice už jen vypadá, že je nějak s d20/DnD spřízněná . Druhá je DnD 3.5e mnohem podobnější, je ovšem o něco složitější na vytváření schopností.

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host